Het grote lockdown topic

zwammy

Well-known member
Dubbele diensten draaien en er daarna achter komen dat alle thuiswerkers heel de supermarkt leeggeplunderd hebben alsof het einde van de wereld nadert.
 

gevegt

Well-known member
Dubbele diensten draaien en er daarna achter komen dat alle thuiswerkers heel de supermarkt leeggeplunderd hebben alsof het einde van de wereld nadert.

Hoewel ik geen dubbele dienst draai, merkte ik ook dat de supermarkt om een uur of vier al bijna leeg was.
Ik heb toen een oud collega gebeld en die gaf aan dat het lag aan de logistieke problemen die er nu zijn. Er is voldoende voorraad maar te weinig capaciteit om het aan te leveren.
Het is net zo druk als met Pasen, maar de piek is langer.

Ik moest lachen.
Hij dacht geen moment aan het hamsteren.
Misschien moet alles maar op de bon.
 

Forza AZ

Well-known member
Misschien moet alles maar op de bon.
Op de bon is niet nodig, want er is genoeg voor iedereen. Alleen ligt een groot deel van datgene nu in de kelders van mensen die het (nu) niet gebruiken.

De winkels moeten gewoon maximaal 2 of 3 stuks van hetzelfde artikel per persoon laten afrekenen.
 

Unregistere

Well-known member
Of gewoon verbieden heel veel tegelijk in te slaan.

Dat zou wellicht nog wel het beste zijn, tenzij je kunt aantonen dat je bijvoorbeeld boodschappen moet doen voor een grote groep.

En blijven benadrukken dat we dit niet willen:

fBfVlq7.gif


Of zou dat juist averechts werken, waardoor mensen het juist gaan doen?
 

Mario

Well-known member
Geweldige toevoeging zo'n doventolk tijdens de persconferenties … maar heeft ze het nu over hamsters of spinnen? ;)
 

Abubakari

Well-known member
Ik woon schijnbaar in een sociale buurt, bij de dichtstbijzijnde AH weinig tot geen pasta en rijst maar bij onze local supermarkt is alles, behalve macaroni, nog steeds volop verkrijgbaar.
 

De Wolf

Well-known member
Ik heb een paar maanden geleden bij onze oosterburen al macaroni gehamsterd. Kan ik rustig 4 maanden mee toe. De macaroni van de appie en Jumbo is gewoon niet te eten.
 

stc

Well-known member
Door de lockdown in China afgelopen periode, krijgt de containersector de komende periode een rustige periode. Verwacht wel in April / Mei een piek naar boven.
 

Mario

Well-known member
Ik heb een paar maanden geleden bij onze oosterburen al macaroni gehamsterd. Kan ik rustig 4 maanden mee toe. De macaroni van de appie en Jumbo is gewoon niet te eten.

De pasta en sausen van GrandItalia of Bertolli is gewoon goed, daar hoef je niet voor naar Duitsland.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan