Het grote lockdown topic

Mario

Well-known member
Nu Nederland zowat op slot zit een luchtig topic over wat we nu met ons leven naast DVK moeten doen.

Hoe komen jullie de komende weken door zonder voetbal en de kroeg? Werken jullie thuis, kinderen thuis enz...


​​​
 

Fregge

Well-known member
Thuis werken, vermaken met gamen (pas Gears 5 gekocht) en Netflix (Vikings op dit moment)
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik mag per vandaag ook thuiswerken, sterker nog, ik moet thuiswerken per vandaag. Wel even wennen om dit meerdere dagen achter elkaar te gaan doen.
 

Bernardo

Well-known member
Thuis werken gaat helaas niet. Voor de rest maar rustig aan, dochter thuis als ik of mijn partner vrij zijn anders naar school/opvang.

Net ff blokje hardgelopen, mag nu nog. Voor de rest maar Netflix en dergelijke.:duim:
 

ALenstra

Well-known member
Thuiswerken is helaas geen optie voor mij. Voor de rest vooral tv kijken. Toch maar eens kijken of ik andere dingen kan doen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Al mijn trainingen zijn afgelast t/m 4 april. Ik heb momenteel een tweetal individuele trajecten lopen, waarvan ik nog niet weet wat daar mee gaat gebeuren. Kortom, ook ik zit de komende weken vooral thuis. Nog geen idee wat ik precies ga doen. In elk geval wat trainingen aanscherpen en waar mogelijk telefonisch of via Skype overleggen. En verder maar Netflixen ofzo inderdaad.
 

Mario

Well-known member
Ik werk zelf sinds vrijdag al verplicht thuis, en vandaag vernomen dat dit in ieder geval tot 6 april zal zijn. De kinderen zijn thuis van school/opvang.

Gelukkig wonen we hier redelijk rustig en kunnen we nog buiten sporten en spelen. In de avonduren kan ik wat films gaan inhalen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ik werk ook zo veel mogelijk thuis. Iedereen die thuis kan werken is vriendelijk verzocht om dit ook te doen.
Nadeel is op dit moment mijn vrouw die geen onderscheid ziet in thuis zijn en thuis werken.
 

De Wolf

Well-known member
Ik werkte toch al grotendeels vanuit huis en af en toe het land in. Dat laatste zal nu wat minder worden.
 

Unregistere

Well-known member
Op mijn vaste werk valt er momenteel niet zo gek veel te doen aan normale werkzaamheden. Daarom vanochtend al met de directeur besproken dat we in elk geval deze week alleen in de ochtend werken. Vooral voorbereidend, voor het moment dat het weer 'gewoon' wordt. Straks dus na de lunch maar eens naar huis. Mijn freelance werkzaamheden op de zondagen vallen nu natuurlijk ook weg, want er is geen voetbal. Dat is niet zo'n ramp, is in principe toch alleen maar een leuk extraatje.

Voor mij is het dus nog wel het vreemdste dat er totaal geen voetbal is en dat ik dus niet drie avonden in de week en zo ongeveer de hele zaterdag naar de club ben. En op zondag dus ook niet naar een wedstrijd 's middags. Best wennen en ook jammer, omdat het zo leuk is normaal gesproken. Maar het is niet anders.

De vrijgekomen tijd maar een beetje benutten om wat te lezen, muziek te luisteren en wat op internet te surfen en dergelijke. Ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat verder invul. Een vriend van me vroeg bijvoorbeeld al of ik een keer bij hem kom eten van de week. Moet alleen nog even bepalen of dat nou wel of niet verstandig is. Op zich is het dan geen kamer vol, maar maximaal 4 mensen (hij, zijn vriendin, een vriendin van haar en ik). Maar toch.

Verder toch ook wel proberen om in de middaguren af en toe even buiten te zijn, al is het maar voor een kleine wandeling.
 

erka

Well-known member
Thuiswerken, maar helaas, de gemeentelijke ICT kan al die thuiswerkers niet aan :D
 

De Wolf

Well-known member
Ik werk ook zo veel mogelijk thuis. Iedereen die thuis kan werken is vriendelijk verzocht om dit ook te doen.
Nadeel is op dit moment mijn vrouw die geen onderscheid ziet in thuis zijn en thuis werken.

1 Ga niet in de woonkamer zitten
2 Zeg tegen mevrouw scout dat ze alleen mag storen om koffie te brengen.
3 Wordt mevrouw scout boos dan praat ze waarschijnlijk een paar uur niet tegen je en heb je ook rust.
 

Fregge

Well-known member
Voor mij is het dus nog wel het vreemdste dat er totaal geen voetbal is en dat ik dus niet drie avonden in de week en zo ongeveer de hele zaterdag naar de club ben. En op zondag dus ook niet naar een wedstrijd 's middags. Best wennen en ook jammer, omdat het zo leuk is normaal gesproken. Maar het is niet anders.

Dit dus. Profvoetbal en profsport niet: Okay. Maar vooral het amateurvoetbal niet, dat is heel vreemd. Zijn toch dingen waar je naar uitkijkt.
 

Batigoal

Well-known member
Thuiswerken, maar helaas, de gemeentelijke ICT kan al die thuiswerkers niet aan :D

Haha herkenbaar. Bij ons waren de servers vanmorgen ook aardig van slag en leek het qua snelheid wel het internet van rond de eeuwwisseling.

Bij ons zijn we allemaal verplicht om thuis te werken. Zelf werk ik sinds woensdag thuis aangezien ik in de risicogroepen val. Daarom ook maar beperkte sociale contacten de komende weken helaas. Boodschappen voor de hele week heb ik in het weekend wel gedaan; dat was een militaire operatie. Daarnaast probeer ik wel dagelijks een wandeling of fietstocht te maken, want ik heb wel behoefte aan frisse lucht en beweging. Ik heb/maak nu eindelijk tijd voor de lijst Netflix-series die ik wil zien en wat boeken, maar bovenal vermaak ik me weer als vanouds met Football Manager. Daar kwam ik de afgelopen jaren steeds minder aan toe eigenlijk.
 

erka

Well-known member
Inmiddels werkt het weer. Vandaag dingen regelen, afspraken verzetten danwel omzetten naar telefonisch enzo. Merk ook wel dat ik behoefte heb aan frisse lucht en beweging. Dus ga daar zeker tijd voor maken. Op het werk kom je daar meestal niet aan toe maar merk je het ook niet zo door de flow.
 

de waan

Well-known member
Tja, voor mij valt ineens zo'n beetje de helft van mijn werk en inkomen weg. Maar ik ben al lang blij dat ik mijn baantje nog niet had opgezegd. Nu eerst maar eens afwachten hoe het zich verder ontwikkelt, voorlopig redden we ons wel.

Eigenlijk had ik het de laatste tijd wel veel te druk, dus beetje bijtrekken en achterstallige thuisklussen doen. Ik hoef me voorlopig nog niet te vervelen.
 

Maasveld

Well-known member
Wij hebben de keuze gekregen zolang we geen klachten hebben. Een collega met een partner die COPD heeft werkt vanzelfsprekend thuis. Verder zijn we met 6 man die in 4 verschillende ruimtes werken, dat lijkt me niet zo'n heel groot probleem. Afspraken zijn verzet dan wel telefonisch.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Kinderen thuis, ik ben zelf altijd al thuis, dus dat is geen probleem. Wat de kinderen kunnen doen, dat is wel een probleem, hahaha.
 

Mario

Well-known member
De school heeft inmiddels een huiswerkpakket in elkaar gezet, wat ik morgen kan ophalen bij de school.
 
Bovenaan