Het grote Gianni Infantino topic

Friesland

Well-known member
Is die 2e stemronde alleen maar met de beste 2 dan?? Ik dacht dat dat niet zo was, dat gewoon eenieder opnieuw meedeed.
In het eerste geval maakt het dan idd niet uit hoe de proteststemmen verdeeld zijn, in het 2e geval wel.

Klopt, in de tweede ronde doet gewoon iedereen mee, die ook in de eerste ronde meedeed, tenzij iemand een 2/3e meerderheid had, natuurlijk. In de daarop volgende rondes zou dan steeds een kandidaat afvallen, totdat iemand een meerderheid heeft.
 
Laatst bewerkt:

A345

New member
Over die gewogen stemrondes, zou het niet een idee zijn om naar aantal geregistreerde voetballers te kijken per land, wellicht in combinatie met de FIFA-ranglijst?
 

Friesland

Well-known member
Over die gewogen stemrondes, zou het niet een idee zijn om naar aantal geregistreerde voetballers te kijken per land, wellicht in combinatie met de FIFA-ranglijst?

Kijken naar het aantal geregistreerde voetballers (het aantal leden, dus), lijkt wel een goed idee. Maar waarom zou de FIFA ranglijst van invloed moeten zijn? Waarom zou Uruguay een grote stem moeten krijgen, terwijl ze qua ledenaantal ergens in de middenmoot zitten?
 

A345

New member
Kijken naar het aantal geregistreerde voetballers (het aantal leden, dus), lijkt wel een goed idee. Maar waarom zou de FIFA ranglijst van invloed moeten zijn? Waarom zou Uruguay een grote stem moeten krijgen, terwijl ze qua ledenaantal ergens in de middenmoot zitten?
Omdat ze op basis van de ranglijst laten zien dat ze veel toevoegen aan het mondiale voetbal.
 

Sensini

Active member
Omdat ze op basis van de ranglijst laten zien dat ze veel toevoegen aan het mondiale voetbal.

Dat ligt er dus maar aan wat je als doel van de FIFA ziet: de belangen van het mondiale voetbal behartigen (goede WK's organiseren e.d.), of (ook) zorgen dat het niveau van het voetbal wereldwijd omhoog gaat, dus ook in landen als Vanuatu, Guinee-Bissau, Montserrat, etc.
 

Eresd?g?

Banned
Kans dat t die prins wordt is ongeveer net zo groot als de kans dat GAE de groepsfase van de E.L. haalt... Nihil dus.
 

A345

New member
Dat ligt er dus maar aan wat je als doel van de FIFA ziet: de belangen van het mondiale voetbal behartigen (goede WK's organiseren e.d.), of (ook) zorgen dat het niveau van het voetbal wereldwijd omhoog gaat, dus ook in landen als Vanuatu, Guinee-Bissau, Montserrat, etc.

Ze mogen in die landen lekker georganiseerd voetballen en best wat steun vanuit de FIFA krijgen. Dat ze echter net zo veel in de melk te brokkelen hebben als Duitsland, Frankrijk, Engeland, Spanje, Brazili?, Nederland, Itali? e.d. stoot mij vooral tegen het hoofd en vind ik werkelijk totaal bezopen.
 

De Wolf

Well-known member
Ik gok dat rond 7 uur de eerste ronde is afgelopen. Dan moeten de stemmen nog geteld worden en komt er waarschijnlijk nog een stemronde.
 
Bovenaan