Het grote Gianni Infantino topic

JMD

Well-known member
Het blijkt steeds meer dat vPraag een heel domme zet heeft gedaan door zich terug te trekken.

dat denk ik dus niet. Had Figo en Van Praag nog meegedaan waren evt. proteststemmen verdeeld. Nu komen ze bij 1 man terecht.
Overigens had ik dan wel weer liever Van Praag of Figo gehad dan die Prins, want de eerstgenoemden hebben veel ervaring met voetbal en/of besturen.

Van Praag geeft trouwens aan (bij de NOS) dat als Blatter gekozen wordt ze volgende week rond de CL-finale gaan bekijken of er landen uit de FIFA gaan stappen... Tsja,...
 

JMD

Well-known member
Hahah, wat is het toch een politiek gedrocht. Ofwel: Blatter probeert Europa en Z-Amerika erbij te houden door hun geen startplaatsen af te nemen.

Haha, het wordt nu juist een politiek iets. Reken maar dat Ome Sepp de stembriefjes (onzichtbaar) gemerkt heeft, en dat er precies getraceerd kan worden wie niet op hem gestemd heeft. Zo kan hij perfect de startplaatsen aanpassen. Ik voorspel 7 landen uit Azi? en Afrika, 5 uit Zuid Amerika, 5 uit Midden Amerika en 8 uit Europa. Oceani? krijgt niks omdat Nieuw Zeeland tegen stemt.

Hoe gaat dat laatste trouwens? Ik neem niet aan dat dat in een vergadering met alle continenten bepaald wordt, elk continent wil natuurlijk zoveel mogelijk plaatsen.
 

SanMark.

Well-known member
dat denk ik dus niet. Had Figo en Van Praag nog meegedaan waren evt. proteststemmen verdeeld. Nu komen ze bij 1 man terecht.
Overigens had ik dan wel weer liever Van Praag of Figo gehad dan die Prins, want de eerstgenoemden hebben veel ervaring met voetbal en/of besturen.

,...


Nogmaals dat is al eerder door Friesland weerlegt.

Je hebt een eerste stemronde als Blatter daar geen 2/3 van de stemmen haalt volgt er een tweede stemronde.

Dus stel dat Blatter in de eerste ronde 90 stemmen haalt MvP 65 en Ali 66 stemmen. Dan volgt er een tweede ronde met Blatter en Ali . Dus dan kan iedereen die op MvP heeft gestemd gewoon op Ali stemmen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dan blijft de vraag waarom hij op kosten van de bond campagne heeft gevoerd om zich vlak voor de verkiezingen terug te trekken.
 

JMD

Well-known member
Nogmaals dat is al eerder door Friesland weerlegt.

Je hebt een eerste stemronde als Blatter daar geen 2/3 van de stemmen haalt volgt er een tweede stemronde.

Dus stel dat Blatter in de eerste ronde 90 stemmen haalt MvP 65 en Ali 66 stemmen. Dan volgt er een tweede ronde met Blatter en Ali . Dus dan kan iedereen die op MvP heeft gestemd gewoon op Ali stemmen.
Is die 2e stemronde alleen maar met de beste 2 dan?? Ik dacht dat dat niet zo was, dat gewoon eenieder opnieuw meedeed.
In het eerste geval maakt het dan idd niet uit hoe de proteststemmen verdeeld zijn, in het 2e geval wel.
 

Pascallovic

Well-known member
Overigens stel dat Blatter het per ongeluk niet zou worden. In hoeverre is die Ali een beetje betrouwbaar? Het is maar een stroman van Platini, terwijl die laatste al jaren Blatter mede in het zadel heeft gehouden en een van de hoofdverantwoordelijken is voor het WK in Qatar.
 

De Wolf

Well-known member
Ali kan met een schone lei beginnen. Dat is zijn voordeel.

Voor voetbalverstand zou je beter Van Praag kunnen hebben.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het grote Sepp Blatter topic : Blatter tegen de rest ... 4 more years!

Het grote Sepp Blatter topic : Blatter tegen de rest ... 4 more years!

Overigens stel dat Blatter het per ongeluk niet zou worden. In hoeverre is die Ali een beetje betrouwbaar? Het is maar een stroman van Platini, terwijl die laatste al jaren Blatter mede in het zadel heeft gehouden en een van de hoofdverantwoordelijken is voor het WK in Qatar.

Met een stroman van Platini schieten we niets op. Dat is net zo'n eng mannetje als Blatter.
 

Mr. Wrong

New member
Een aantal pagina's terug in dit topic.

:) het helpt als je vooraan begint met zoeken, want het is 25 pagina's terug of te wel pagina 3.
Maar snap het nu. het maakt geen reet uit of je de oppositiestemmen verdeelt over meerdere mensen, want Blatter moet de meerderheid hebben. En er valt er steeds 1 af en dan wordt er opnieuw gestemd.
 
Bovenaan