Het grote Gianni Infantino topic

Fabian

Active member
Er gaat nog veel meer mis bij de FIFA dan behalve de geld en corruptiekwestie.

Het kan bijvoorbeeld niet zo zijn dat iemand voor lange tijd is voorzitter is van de Fifa. Persoonlijk denk ik dat het beter is om maximaal 2 termijnen van 4 jaar een voorzitter te hebben bij de Fifa.

De oprichters van de Fifa (waaronder Nederland en Frankrijk) hadden deze soap in 1905 niet verwacht denk ik.

Alles heeft wel die reden: Geld, macht... natuurlijk willen ze niet van hun plek. Want de lijken in de kast blijven dan wel achter.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het grote Sepp Blatter topic : Blatter tegen de rest ... 4 more years!

Het grote Sepp Blatter topic : Blatter tegen de rest ... 4 more years!

De man is ongelooflijk bordvoordekopperig.

'Als er andere namen uit de envelop waren gekomen dan Rusland en Qatar hadden we deze ellende niet gehad.' :(

Aldus Blatter.

Daar zit toch wel een kern van waarheid in? De hele wereld heeft Blatter cum suis zijn gang laten gaan en herverkiezing is nooit een probleem geweest. Ook Van Praag stemde vorige keer keurig op Blatter. De druk op Blatter is pas echt gekomen nadat de toernooien naar Rusland en met name Qatar zijn gegaan. Met die laatste verkiezing schijnen de handen van Platini ook niet helemaal schoon te zijn. Dan nog zal de FBI wel haar onderzoek hebben gedaan, maar de timing is natuurlijk wel opmerkelijk.
 

Fabian

Active member
Daar zit toch wel een kern van waarheid in? De hele wereld heeft Blatter cum suis zijn gang laten gaan en herverkiezing is nooit een probleem geweest. Ook Van Praag stemde vorige keer keurig op Blatter. De druk op Blatter is pas echt gekomen nadat de toernooien naar Rusland en met name Qatar zijn gegaan. Met die laatste verkiezing schijnen de handen van Platini ook niet helemaal schoon te zijn. Dan nog zal de FBI wel haar onderzoek hebben gedaan, maar de timing is natuurlijk wel opmerkelijk.

Platini zijn zoon werkt in Qatar heb ik begrepen. Die heeft er een baantje aan over gehouden. Dat het hele zooit van hypocrisie aan elkaar hangt, snap ik ook wel.

Maar de FBI is al wat langer bezig met het onderzoek, dus het was wel een keer op het bordje gekomen. En dat voor een land als Qatar wordt gekozen met al zijn nadelen, geeft juist weer dat het niet helemaal goed zit. Dat men milder was geweest met een keuze voor Engeland of VS kan ik wel begrijpen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het grote Sepp Blatter topic : Blatter tegen de rest ... 4 more years!

Het grote Sepp Blatter topic : Blatter tegen de rest ... 4 more years!

Platini zijn zoon werkt in Qatar heb ik begrepen. Die heeft er een baantje aan over gehouden. Dat het hele zooit van hypocrisie aan elkaar hangt, snap ik ook wel.

Maar de FBI is al wat langer bezig met het onderzoek, dus het was wel een keer op het bordje gekomen. En dat voor een land als Qatar wordt gekozen met al zijn nadelen, geeft juist weer dat het niet helemaal goed zit. Dat men milder was geweest met een keuze voor Engeland of VS kan ik wel begrijpen.

Klopt, maar men heeft gewoon een hoop boter op hun kop. Tijdens de vorige verkiezingen heeft iedereen braaf op Blatter gestemd en ook in aanloop naar deze verkiezingen durven landen zich nauwelijks uit te spreken voor een andere kandidaat of tegen Blatter.

Duitsland stemde verder geloof ik ook op Qatar. Engeland is de grootste criticaster van de keuze voor Qatar en nemen daarbij hun eigen nederlaag mee. Ze hebben echter van Rusland verloren en niet van Qatar. Al zal ook daar ongetwijfeld met geldzakjes geschoven zijn. Dat los je toch nooit op zolang landen die nooit een WK zullen halen mee mogen stemmen over wie de toewijzing krijgt.

Tenslotte, hoe zuiver gaat het binnen de UEFA? Platini wordt voorzitter en Frankrijk krijgt het voorlopig laatste normale EK toegewezen.
 
Laatst bewerkt:

Fabian

Active member
Ik lees net dat het hoofdkantoor van de FIFA in Zwitserland een kwart miljard euro kost. Kanonnuh!
 

De Wolf

Well-known member
De UEFA is ook een grote maffiabende. Vooral de grote 5 hebben daar een hoop te vertellen.

Bij de FIFA is dat dan weer niet zo want dan kon Blatter zijn biezen wel pakken.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Opvallend nieuws, als het waar is: Blatterbolwerk Zuid-Amerika is verdeeld.
 

gevegt

Well-known member
Het blijkt steeds meer dat vPraag een heel domme zet heeft gedaan door zich terug te trekken.
 

De Wolf

Well-known member
De aantal deelnemers per continent voor het WK 2018 en 2022 zal morgen pas worden bepaald. Europa en Zuid-Amerika vrezen een startbewijs te moeten inleveren voor de komende eindrondes. Aanvankelijk zou dit vandaag tijdens het congres besproken worden. Er is besloten om morgen pas over de plaatsbewijzen te vergaderen, omdat het anders van invloed zou kunnen zijn op de stemmen van de veschillende nationale bonden bij de presidentsverkiezing vanmiddag.
 

erka

Well-known member
De aantal deelnemers per continent voor het WK 2018 en 2022 zal morgen pas worden bepaald. Europa en Zuid-Amerika vrezen een startbewijs te moeten inleveren voor de komende eindrondes. Aanvankelijk zou dit vandaag tijdens het congres besproken worden. Er is besloten om morgen pas over de plaatsbewijzen te vergaderen, omdat het anders van invloed zou kunnen zijn op de stemmen van de veschillende nationale bonden bij de presidentsverkiezing vanmiddag.

Hahah, wat is het toch een politiek gedrocht. Ofwel: Blatter probeert Europa en Z-Amerika erbij te houden door hun geen startplaatsen af te nemen.
 
Bovenaan