Het grote Feyenoord transfertopic

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik stook niet, de enige keer dat ik dat twitteraccount heb gezien was bij de Berghuis geruchten, voor de rest volg ik de Feyenoord gerelateerde transfers niet zo. . En nu is het het eerste wat ik zie als ik op Jahanbaksh - Feyenoord google. Dus vandaar een oprechte vraag. Niet zo paranoide Jamel, dat siert je niet.
Ik vind dat je stookt.

- Eerst heb je het over fr12 reacties, alsof die representatief zijn voor de gemiddelde Feyenoorder hier. Maar wij kunnen ook geen reet met die reacties en hebben daar al heel vaak afstand van genomen.
- Max geeft aan dat hij (en ook de Feyenoorders om hem heen. Ik bijvoorbeeld) al amper over Berghuis praten, de laatste tijd. En dan kom jij met deze reactie: "Dat "we het niet meer over Berghuis hebben" geeft slechts aan hoe pijnlijk het is. Want dat is het, je beste speler voor een schijntje naar de gehate rivaal laten gaan is precies het beleid waardoor Feyenoord zo afgezakt is.". Wat wil je hier dan precies mee? Want iedere domoor weet dat Feyenoord er een teringzooi van heeft gemaakt, de laatste jaren. Daarom is inmiddels ook bijna iedereen met een bepaalde functie binnen de club vervangen en varen we een totaal andere koers. Die we pas over een paar jaar weer kunnen beoordelen. Maar waarvan de eerste contouren er goed uitzien. Dus daar praten we over. Niet over passanten als Berghuis.
- En dan kom je nog met een zinnetje als "Ik zie het als ik google alleen bij hetzelfde twitteraccount staan waar ze er zeker van waren dat Berghuis niet Ajax zou gaan. Iets met Feyenoord transfer ofzo.". Laat maar zien waar ze op dat twitteraccount hebben gezegd dat Berghuis 'zeker niet naar Ajax zou gaan'. Zij zeiden dat Ajax niet direct de eerste optie voor Berghuis was, maar in beeld zou komen als er geen andere club zou komen waar Berghuis interesse in heeft. Wolfsburg was de eerste keus van Berghuis, maar die zijn zelf afgehaakt. Dat heeft Van Bommel vorige week in een interview bevestigd. Verder hadden ze de primeur bij zo'n beetje alle inkomende en uitgaande transfers van de afgelopen anderhalf jaar bij Feyenoord.
 

Hankie

Well-known member
Fr12 heb ik ook vrij weinig mee of ongefundeerd mee huilen met de meute of bedreigen met het ruwe randje. Ik ben het ook met dingen wel of niet eens maar bedreigen of kwetsen zul je mij niet zien doen.

Vriend Troost, Kuyt en de rest van de RvC zijn hieraan schuldig, maar waren ook zoals altijd bij de club met de handen gebonden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Met de wijsheid van nu hadden ze zeker moeten beslissen Berghuis te verkopen aan PSV. Maar goed, dan had Troost ook die eencelligen in zijn tuin gehad.
 

Maasveld

Well-known member
@Max In dit topic:

Kom op, een beetje sportiviteit. Heeft veel voor de club betekend, dus een succeswens mag wel: break a leg Stevie!

Met sommige collega's heeft dat joch seizoenen samengespeeld. Heb je ook wel echt karakter zeg.

Ik vind dat bagataliseren eigenlijk wel prima. Lijkt mij prima om verder niet al teveel woorden aan hem meer vuil te maken. Goed dat hij de voorbereiding verder niet verstoort.

Ik denk dat het wel goed is als Arnesen/Slot een team bouwen die minder afhankelijk is van een speler. Als die ene speler zijn dag niet heeft, dan ben je gelijk helemaal nergens.

In Europa heeft Berghuis eigenlijk zelden zijn klasse echt kunnen tonen en bij het Nederlands elftal wordt hij ook pas voor het eerst onder Frank de Boer echt serieus genomen.

In de eredivisie hebben we inderdaad wel wat goals en assists te compenseren. Maar als niet alles meer dwangmatig via Berghuis loopt gaan andere wellicht weer beter presteren. Ook zonder Berghuis zouden we de prestatie van vorig jaar moeten kunnen evenaren. Ik neem iig aan dat Feyenoord wel wat gaat doen met de transfersom en het salarisbudget.

En door:

Basel heeft zich voor Burger gemeld, onduidelijk of Feyenoord hem kwijt wil. Daarnaast is Feyenoord nu met een Noorse verdedigende middenvelder bezig en een Noorse linksback (om vertrek Haps of Malacia op te vangen). Gaat een druk transferzomertje worden. Er zal ook nog wel een vervanger komen voor die Ajacied. Zal het verwachtingspatroon keurig om laag brengen.

Ik geloof daar geen reet van. Degene die met dit bericht kwam die verkoopt vaker flauwekul. Dat hij wat vervelende berichtjes heeft ontvangen geloof ik wel, maar niet dat hij daarom de WhatsApp groep heeft verlaten.

Ik sluit bijna uit dat het noodzakelijj is om uit WhatsApp groepen te stappen met een nieuw nummer. Staat mij bij dat ik in 2015 toen ik mijn zakelijke iPhone moest inleveren gewoon het nummer in WhatsApp heb aangepast en dat ik verder geen groep heb verlaten. In China als ik mijn Hong Kong simkaart erin doe, dan heb ik ook geen problemen met mijn WhatsApp groepen. Als ik dan mijn Nederlandse simkaart erin stop nog steeds geen enkel probleem.

Mocht dat anders zitten, dan lijkt het mij nog steeds niet noodzakelijk om uit een WhatsApp groep te stappen en als je dat doet, dan kun je volgens mij communicatief even een berichtje sturen voordat je de groep verlaat. Dus nee, dit verandert mijn mening niet of hooguit ten nadelen van Berghuis.

Ik vrees voor hem dat er best wat Ajax supporters hem net zo warm verwelkomen als wij destijds Lurling. Ik was het kwijt, maar Berghuis schijnt een bal bewust een gezinsvak in de ArenA te hebben geschoten.

Los van of het verhaal helemaal waar is, denk ik dat jij in zijn plaats wel eventjes netjes een berichtje had gestuurd voordat je de groep zou verlaten. Gewoon een klein beetje fatsoen.

Mooi, hoeven we het daar nooit meer over te hebben.

Ik begreep dat ze Dilrosun willen gaan huren van Hertha. Dan hopelijk wel dat er een koopoptie op zit of dat ze verwachten dat in het komende jaar een talent gaat aanhaken. Ik heb niet echt zicht op de aankomende talenten. Vooralsnog kom ik niet verder dan Baldé en Conteh. Beide zijn lang niet altijd fit.

Je staat hierin overigens niet alleen hoor.
 

Abubakari

Well-known member
Ik vind dat je stookt.

- Eerst heb je het over fr12 reacties, alsof die representatief zijn voor de gemiddelde Feyenoorder hier. Maar wij kunnen ook geen reet met die reacties en hebben daar al heel vaak afstand van genomen.
- Max geeft aan dat hij (en ook de Feyenoorders om hem heen. Ik bijvoorbeeld) al amper over Berghuis praten, de laatste tijd. En dan kom jij met deze reactie: "Dat "we het niet meer over Berghuis hebben" geeft slechts aan hoe pijnlijk het is. Want dat is het, je beste speler voor een schijntje naar de gehate rivaal laten gaan is precies het beleid waardoor Feyenoord zo afgezakt is.". Wat wil je hier dan precies mee? Want iedere domoor weet dat Feyenoord er een teringzooi van heeft gemaakt, de laatste jaren. Daarom is inmiddels ook bijna iedereen met een bepaalde functie binnen de club vervangen en varen we een totaal andere koers. Die we pas over een paar jaar weer kunnen beoordelen. Maar waarvan de eerste contouren er goed uitzien. Dus daar praten we over. Niet over passanten als Berghuis.
- En dan kom je nog met een zinnetje als "Ik zie het als ik google alleen bij hetzelfde twitteraccount staan waar ze er zeker van waren dat Berghuis niet Ajax zou gaan. Iets met Feyenoord transfer ofzo.". Laat maar zien waar ze op dat twitteraccount hebben gezegd dat Berghuis 'zeker niet naar Ajax zou gaan'. Zij zeiden dat Ajax niet direct de eerste optie voor Berghuis was, maar in beeld zou komen als er geen andere club zou komen waar Berghuis interesse in heeft. Wolfsburg was de eerste keus van Berghuis, maar die zijn zelf afgehaakt. Dat heeft Van Bommel vorige week in een interview bevestigd. Verder hadden ze de primeur bij zo'n beetje alle inkomende en uitgaande transfers van de afgelopen anderhalf jaar bij Feyenoord.
Waarom is het stoken als ik vraag wat de bron is? Die, okay, niet letterlijk zegt dat Berghuis niet naar Ajax komt, maar op een moment dat wel duidelijk was dat het er vrij dik in zat dat hij naar Ajax zou gaan de kans dat dat wel zou gebeuren niet heel groot achtte. Sorry, maar dat noem ik door clubliefde verblinde naïviteit. Als dat de enige bron is van Jahanbaksh naar Feyenoord ben ik gewoon nog niet overtuigd. En ik heb hier nog steeds geen andere bron gezien, dus zou, wat Max ook zegt, best wel eens heel prematuur kunnen zijn.

Waarom is het stoken als ik een forum benoem waar ze zich om de verkeerde dingen druk maken?
Waarom is het stoken als ik zeg dat het wanbeleid is, hebben jullie Feyenoorders daar hier het alleenrecht op?
 

Miramar

Well-known member
Nou ik kom al helemaal niet op FR12 waar die opgefokte jongetjes Berghuis een lesje gaan leren. Dat Berghuis gelukkig wordt op zijn nieuwe plek en ik was allang klaar met zijn aanwezigheid.

Volgend seizoen moet er een team staan IPV hopen op bevliegingen van zgn toppers....
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
Nou ik kom al helemaal niet op FR12 waar die opgefokte jongetjes Berghuis een lesje gaan leren. Dat Berghuis gelukkig wordt op zijn nieuwe plek en ik was allang klaar met zijn aanwezigheid.

Volgend seizoen moet er een team staan IPV hopen op bevliegingen van zgn toppers....

Dit seizoen, verder helemaal met je eens.
 

Fabian

Active member
Waarom is het stoken als ik vraag wat de bron is? Die, okay, niet letterlijk zegt dat Berghuis niet naar Ajax komt, maar op een moment dat wel duidelijk was dat het er vrij dik in zat dat hij naar Ajax zou gaan de kans dat dat wel zou gebeuren niet heel groot achtte. Sorry, maar dat noem ik door clubliefde verblinde naïviteit. Als dat de enige bron is van Jahanbaksh naar Feyenoord ben ik gewoon nog niet overtuigd. En ik heb hier nog steeds geen andere bron gezien, dus zou, wat Max ook zegt, best wel eens heel prematuur kunnen zijn.

Waarom is het stoken als ik een forum benoem waar ze zich om de verkeerde dingen druk maken?
Waarom is het stoken als ik zeg dat het wanbeleid is, hebben jullie Feyenoorders daar hier het alleenrecht op?
Die bron heeft het voor 99% bij het juiste eind. Heeft meerdere primeurs van transfers gehad die allemaal zijn uitgekomen. Hij weet het eerder dan al die Feyenoord-volgers bij elkaar.

Ik vind het prima dat Berghuis weg is. Veel plezier ermee. Ik kijk al verder.
 

Eef de Kip

Well-known member
Utrecht niet lijkt me, Vitesse wel mits de sterkhouders blijven en dat verwacht ik dus niet.
AZ eigenlijk idem dito. Als Stengs, Boadu en Koopmeiners idd weg gaan dan denk ik niet dat die nog heel veel meer kwaliteit hebben.
Jullie moeten dus gewoon 3e worden :)
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Utrecht niet lijkt me, Vitesse wel mits de sterkhouders blijven en dat verwacht ik dus niet.
AZ eigenlijk idem dito. Als Stengs, Boadu en Koopmeiners idd weg gaan dan denk ik niet dat die nog heel veel meer kwaliteit hebben.
Jullie moeten dus gewoon 3e worden :)
Haha, precies!
 

Miramar

Well-known member
Met Jahanbahkhs, Sinisterra, Toornstra, Bijlow heb je vier spelers die eredivisie plaats 4 waardig zijn. De rest is echt daar onder....
 
Bovenaan