Het grote Feyenoord transfertopic

Hankie

Well-known member
Dat seizoen met 21 goals en 12 assists voor AZ, als hij dat niveau weer benadert dan is hij een topaankoop voor ons natuurlijk. Maar was de laatste jaren niet indrukwekkend in de Premier League, dus afwachten wat er nog van die speler over is.
Hetzelfde scenario als met Berghuis zelf dus.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat seizoen met 21 goals en 12 assists voor AZ, als hij dat niveau weer benadert dan is hij een topaankoop voor ons natuurlijk. Maar was de laatste jaren niet indrukwekkend in de Premier League, dus afwachten wat er nog van die speler over is.

Brighton heeft hem er in ieder geval nog drie jaartjes bijgehouden en in totaal 50 wedstrijden gegund. We hebben wel eerder een rechtsbuiten gehad die na een seizoen al weg mocht bij zijn Premier League club na 9 potjes. Maar het is inderdaad even afwachten wat hij nog kan, maar op het oog is het een hele goede aankoop.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Brighton heeft hem er in ieder geval nog drie jaartjes bijgehouden en in totaal 50 wedstrijden gegund. We hebben wel eerder een rechtsbuiten gehad die na een seizoen al weg mocht bij zijn Premier League club na 9 potjes. Maar het is inderdaad even afwachten wat hij nog kan, maar op het oog is het een hele goede aankoop.
In die 50 wedstrijden wel maar twee goals en één assist. Maar goed, hij zal wel redelijk fit zijn. Maakte minuten in de laatste zes Premier League wedstrijden van Brighton.
 

Max

Administrator
Forumleiding
In die 50 wedstrijden wel maar twee goals en één assist. Maar goed, hij zal wel redelijk fit zijn. Maakte minuten in de laatste zes Premier League wedstrijden van Brighton.

Ja dat is niet echt best nee. Maar het lijkt mij niet direct een gevalletje Narsingh die niet fit is en blessuregevoelig. In de Mickey Mouse League moet hij het toch wel weer kunnen lijkt mij.
 

Hankie

Well-known member

'Feyenoord bedingt ook doorverkooppercentage'​


Feyenoord houdt minstens 5,5 miljoen euro over aan de transfer van Steven Berghuis, bij goede Europese prestaties van zijn nieuwe werkgever kan daar nog maximaal een miljoen bovenop komen. Tevens is er een doorverkooppercentage bedongen, al lijkt de kans klein dat de aanvaller op zijn leeftijd later nog een lucratieve overstap gaat maken.
Feyenoord is financieel gezien wel tevreden met de overstap van Berghuis. "De Rotterdammers zien nu gebeuren wat de club bij de opstelling van het contract destijds met Berghuis’ vorige zaakwaarnemer Mino Raiola voor ogen had", aldus journalist Marcel van der Kraan in De Telegraaf. "Er zou volgens Feyenoord altijd een bedrag hoger dan 4 miljoen op tafel moeten komen om Berghuis weg te halen."
De krant weet ook nog te melden dat Feyenoord verwacht dat oud-trainers Dick Advocaat en Cor Pot geen arbitragezaak aan gaan spannen tegen de club. Feyenoord en de trainers liggen in de clinch omdat Advocaat dat er Europees voetbal behaald is, terwijl de Rotterdammers vinden dat daar pas sprake van is bij het behalen van de poulefase van de Conference League. "Ook in deze zaak stelt Feyenoord dat de contracten juridisch zijn dichtgetimmerd. In de afgelopen jaren is Feyenoord ook in tal van andere juridische geschillen als winnaar uit de strijd gekomen, omdat de club met Joris van Benthem een van de meest ervaren juristen in het betaalde voetbal in dienst heeft."
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ja dat is niet echt best nee. Maar het lijkt mij niet direct een gevalletje Narsingh die niet fit is en blessuregevoelig. In de Mickey Mouse League moet hij het toch wel weer kunnen lijkt mij.
Ik hoop het! Zou heel mooi zijn als hij zijn oude niveau weer kan benaderen. Dan gaan we er niet eens zo op achteruit.
 

Abubakari

Well-known member
Mooie afleidingsmanouevre van het bestuur, dat Jahanbaksh gerucht. Ik zie op twitter en lees over het fr12 forrum allerlei boze mensen die Berghuis verwensen, maar kunnen ze niet beter hun pijlen op het Feyenoord bestuur richten? Radio Rijnmond zegt dat het op kan lopen, maar voor de rest lees ik alleen maar maximaal 5,5 miljoen. Hoe dan ook is het natuurlijk zeer pijnlijk dat Ajax Feyenoords beste speler voor een schijntje op kan halen. Labyad was duurder, Scherpen gaat meer opleveren. .

Zou het trouwens wel leuk vinden mocht Jahanbaksh terugkeren in de eredivisie, vond ik een fijne speler om naar te kijken.
Ook wel aardige kapitaalsvernietiging trouwens, gehaald voor 19 miljoen, weg voor 5 miljoen (zijn waarde volgens transfermarkt.nl).
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het bestuur heeft hier helemaal nul verantwoordelijkheid voor. We leven niet in de politiek. RvC lid Troost is verantwoordelijkheid voor deze janboel. Verder vind ik het ook niet zo heel interessant om het hier over het FR12 forum te hebben. Ik kom daar als Feyenoorder al nooit, dus ik vraag mij af waarom jij er gaat kijken.

De opvolging alvast klaar hebben staan is enerzijds een goede afleiding en anderzijds gewoon een hele goede zaak. Het komt voor jou misschien gek over, maar men was de afgelopen weken weinig met Berghuis bezig bij Feyenoord. We zitten in een voorbereiding waaraan Berghuis precies nul minuten heeft deelgenomen.

Voor mij en ik denk heel veel anderen is het hoofdstuk Berghuis al een paar weken geleden afgesloten. Zelfs op Facebook krijg ik het idee dat de buzz wel over is.

Lijkt mij beter om een Berghuis topic te openen in de Ajax sectie.
 

Maasveld

Well-known member
Het bestuur heeft hier helemaal nul verantwoordelijkheid voor. We leven niet in de politiek. RvC lid Troost is verantwoordelijkheid voor deze janboel. Verder vind ik het ook niet zo heel interessant om het hier over het FR12 forum te hebben. Ik kom daar als Feyenoorder al nooit, dus ik vraag mij af waarom jij er gaat kijken.

De opvolging alvast klaar hebben staan is enerzijds een goede afleiding en anderzijds gewoon een hele goede zaak. Het komt voor jou misschien gek over, maar men was de afgelopen weken weinig met Berghuis bezig bij Feyenoord. We zitten in een voorbereiding waaraan Berghuis precies nul minuten heeft deelgenomen.

Voor mij en ik denk heel veel anderen is het hoofdstuk Berghuis al een paar weken geleden afgesloten. Zelfs op Facebook krijg ik het idee dat de buzz wel over is.

Lijkt mij beter om een Berghuis topic te openen in de Ajax sectie.
Post anders nog een paar berichten over Berghuis, misschien dat we je dan gaan geloven.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Mooie afleidingsmanouevre van het bestuur, dat Jahanbaksh gerucht. Ik zie op twitter en lees over het fr12 forrum allerlei boze mensen die Berghuis verwensen, maar kunnen ze niet beter hun pijlen op het Feyenoord bestuur richten? Radio Rijnmond zegt dat het op kan lopen, maar voor de rest lees ik alleen maar maximaal 5,5 miljoen. Hoe dan ook is het natuurlijk zeer pijnlijk dat Ajax Feyenoords beste speler voor een schijntje op kan halen. Labyad was duurder, Scherpen gaat meer opleveren. .

Zou het trouwens wel leuk vinden mocht Jahanbaksh terugkeren in de eredivisie, vond ik een fijne speler om naar te kijken.
Ook wel aardige kapitaalsvernietiging trouwens, gehaald voor 19 miljoen, weg voor 5 miljoen (zijn waarde volgens transfermarkt.nl).
Er is natuurlijk een reden dat Max, Hankie, JFK, Miramar, ik, etc hier zitten en niet op fr12. Ik lees die reacties daar al een tijdje niet eens meer. Heb wel wat beters te doen dan allerlei mensen met ziektes te zien schelden en racistische en antisemitische bagger te zien verspreiden. Ik snap dat het voor jou in dit geval vrij vermakelijk is, maar mij zal het me aan m'n reet roesten wat die mensen daar ervan vinden.

Ik vind het vrij absurd dat Troost dit contract heeft laten opstellen. Het is inderdaad pijnlijk dat we genoodzaakt zijn om hem te verkopen voor een flutbedrag aan Ajax. En ja, de één zegt max 5,5 miljoen en de ander max 6,5 miljoen. Lekker boeiend allemaal. Het is en blijft een schijntje.

Maar dan nog is Berghuis natuurlijk een ontzettende rat met z'n 'Wij Zijn Feyenoord', z'n geklop op het logo en zijn 'ik ga nooit een binnenlandse transfer maken'. Hij vindt die paar extra centen en CL voetbal blijkbaar belangrijker dan zijn heldenstatus bij Feyenoord. Is zijn goed recht, maar het toont zijn karakter. Ik zou het persoonlijk niet over mijn hart kunnen verkrijgen om honderdduizenden mensen, waaronder heel veel kinderen, het gevoel te geven ze in de steek te laten en voor lul te zetten. Berghuis wel. Prima joh, geen woord meer verder aan vuil maken.

Hup Alireza!
 

Abubakari

Well-known member
Het bestuur heeft hier helemaal nul verantwoordelijkheid voor. We leven niet in de politiek. RvC lid Troost is verantwoordelijkheid voor deze janboel. Verder vind ik het ook niet zo heel interessant om het hier over het FR12 forum te hebben. Ik kom daar als Feyenoorder al nooit, dus ik vraag mij af waarom jij er gaat kijken.

De opvolging alvast klaar hebben staan is enerzijds een goede afleiding en anderzijds gewoon een hele goede zaak. Het komt voor jou misschien gek over, maar men was de afgelopen weken weinig met Berghuis bezig bij Feyenoord. We zitten in een voorbereiding waaraan Berghuis precies nul minuten heeft deelgenomen.

Voor mij en ik denk heel veel anderen is het hoofdstuk Berghuis al een paar weken geleden afgesloten. Zelfs op Facebook krijg ik het idee dat de buzz wel over is.

Lijkt mij beter om een Berghuis topic te openen in de Ajax sectie.
Bestuur of rvc, whatever. Feit is dat ze ongelooflijk geblunderd hebben.

Ik kijk niet op fr12, ik lees dat ze daar de meest idiote dingen posten, zo idioot dat er elders over bericht wordt.

Dat "we het niet meer over Berghuis hebben" geeft slechts aan hoe pijnlijk het is. Want dat is het, je beste speler voor een schijntje naar de gehate rivaal laten gaan is precies het beleid waardoor Feyenoord zo afgezakt is.
 

Abubakari

Well-known member
Wat is eigenlijk de bron van dat Jahanbaksh gerucht? Ik zie het als ik google alleen bij hetzelfde twitteraccount staan waar ze er zeker van waren dat Berghuis niet Ajax zou gaan. Iets met Feyenoord transfer ofzo.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat is eigenlijk de bron van dat Jahanbaksh gerucht? Ik zie het als ik google alleen bij hetzelfde twitteraccount staan waar ze er zeker van waren dat Berghuis niet Ajax zou gaan. Iets met Feyenoord transfer ofzo.
Dat stoken siert je niet, Abu.
 

Abubakari

Well-known member
Dat stoken siert je niet, Abu.
Ik stook niet, de enige keer dat ik dat twitteraccount heb gezien was bij de Berghuis geruchten, voor de rest volg ik de Feyenoord gerelateerde transfers niet zo. . En nu is het het eerste wat ik zie als ik op Jahanbaksh - Feyenoord google. Dus vandaar een oprechte vraag. Niet zo paranoide Jamel, dat siert je niet.

Kijk:
baksh.png
 

Max

Administrator
Forumleiding
Feyenoord Transfermarkt. Die zit 90% van de tijd goed. Die kwam ook snel terug op zijn bericht overigens wat betreft het uitsluiten van die move.

RvC of bestuur is wel een relevant verschil. Vanuit de clubwatchers en Veronica Inside voeren ze druk op bij Arnesen, Slot en Koevermans. Als ze dit onterecht gaan toerekenen aan die drie, dan staan de hersenloze figuren straks nog hun koppen te schreeuwen.

Niet iets waar je mee rekening wil houden, maar het is fijn als je die idioten niet in iemands tuin hebt staan. Als het al iemands tuin wordt, dan toch degene die hiervoor verantwoordelijk is. Hopelijk dat dat Jahanbakhsh nieuws die figuren tegenhoudt om in wie zijn tuin ook te gaan staan.

Verder heb ik volgens mij al uitgebreid uiteengezet in het Ajax transfertopic hoe ik over die transfer denk. Ik ontken niet dat ik het toen pijnlijk vond, maar ik ben nu vooral blij dat het rond is en we verder kunnen.
 

Abubakari

Well-known member
Feyenoord Transfermarkt. Die zit 90% van de tijd goed.

Dat las ik toen ook, betrouwbaar, dus gelul dat Berghuis naar Ajax gaat. Vandaar mijn vraag wat de bron is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Feyenoord Transfermarkt. Die zit 90% van de tijd goed.

Dat las ik toen ook, betrouwbaar, dus gelul dat Berghuis naar Ajax gaat. Vandaar mijn vraag wat de bron is.

Ja die vraag snap ik wel, maar dit was dus niet indicatief voor zijn betrouwbaarheid. De uitzondering zeg maar. Hij was bijvoorbeeld de eerste die met Slot kwam.

Ik vond het bericht dat hij nog niks had gehoord toen ook al niet echt iets waar ik mij direct aan wilde vasthouden. Die gast heeft tenslotte ook bepaalde bronnen waar hij dingen van verneemt en dat hoeft helemaal geen sluitend geheel te zijn.

Hij heeft overigens wel de neiging sneller iets te openbaren als de Feyenoord supporters behoefte hebben aan goed nieuws. Het Slot nieuws kwam geloof ik na Europese uitschakeling. Nu brengt hij wellicht het ook wat prematuur.
 

Hankie

Well-known member
Feyenoord Transfermarkt. Die zit 90% van de tijd goed.

Dat las ik toen ook, betrouwbaar, dus gelul dat Berghuis naar Ajax gaat. Vandaar mijn vraag wat de bron is.
Hij zit vaak wel goed en kwam al snel terug op zijn eerdere bericht. Met Slot en Til was hij de eerste bijvoorbeeld en volgens mij ook Senesi.

Zoals ik eerder heb gezegd over Berghuis vind ik het heel pijnlijk en een enorme bokkelul. Dit flik je niet naar mijn mening, in de volledige hypothetische situatie zou hetzelfde gevoel zijn als Tadic naar Feyenoord gaat.

Het zal zeker een zere plek blijven, maar helaas maakt Feyenoord altijd dezelfde fouten en hopen we nu maar eens weer een goede weg in te slaan.
 
Bovenaan