Het grote Feyenoord transfertopic

PES5

Administrator
Forumleiding
Voor Feyenoord is het trouwens wel prima zo. Hij schijnt voor 6 miljoen weg te gaan in plaats van 4. En het maakt voor nu echt geen reet uit dat 'ie naar Ajax gaat. Het gaat tussen Ajax en Feyenoord is ook zonder Berghuis bij Ajax al megagroot. En Berghuis zou toch al weggaan, dus dat verlies moesten we hoe dan ook opvangen. Uiteindelijk werd 'ie door de omstandigheden ook wel heel groot gemaakt. Te groot misschien wel. Tuurlijk, hij was onze beste speler en een fijne aanvoerder. Zijn goals en assists zullen worden gemist. Evenals zijn analyses na afloop van de wedstrijd. Maar uiteindelijk is Feyenoord volledig in renovatie en is het hele Arnesen/Slot project al iets voor de lange termijn. Dus prima dat zo'n grootverdiener vertrekt, waardoor er ruimte ontstaat in het salarishuis en er ook wat transferbudget beschikbaar komt, zodat Arnesen talentvolle jongens kan halen die op termijn het nieuwe geraamte van Feyenoord moeten vormen. En waarvan er hopelijk een paar over een aantal jaar voor een veelvoud doorverkocht kunnen worden. Dat moet ons beleid zijn, zoals Ajax het ook jarenlang gedaan heeft. Niet het krampachtig vasthouden aan vedettes met onverantwoord hoge salarissen en bizarre clausules.

Vind wel dat je de waarde van Berghuis voor dit Feyenoord enorm naar beneden haalt. Die man bepaalde alles de afgelopen jaren. Met je eens dat het nieuwe mogelijkheden biedt, maar van Linssen en Sinisterra ligt niemand wakker.

Flinke klus voor Arnesen om voor een bescheiden bedrag een opvolger te halen die net zo bepalend kan zijn met goals en assists.
 

Maasveld

Well-known member
Tsja, doeidoei. Met je 'Wij Zijn Feyenoord' en het kussen van het logo.

Kweenie man, ik zou persoonlijk liever herinnerd worden als een betrouwbaar en goed mens, een volksheld bovendien, maar dan met iets minder geld op te bank. Dan bekend staan als een rat die tienduizenden mensen voor lul heeft gezet voor een beetje extra geld en een paar extra landstitels. Maar goed, dat ben ik.
Hmm, als je het zo bekijkt, wat een held is het!
 

Abubakari

Well-known member
Geef Senesi een zak geld en hij is ook Ajacied.
Vind wel dat je de waarde van Berghuis voor dit Feyenoord enorm naar beneden haalt. Die man bepaalde alles de afgelopen jaren. Met je eens dat het nieuwe mogelijkheden biedt, maar van Linssen en Sinisterra ligt niemand wakker.

Flinke klus voor Arnesen om voor een bescheiden bedrag een opvolger te halen die net zo bepalend kan zijn met goals en assists.
Tsja, als de derde wereldoorlog uitbreekt en de aarde na een kernoorlog onbewoond is geraakt en Jamel zit in een bunker als laatste mens op aarde, dan weet ie er toch nog een positieve draai aan te geven. Goeie eigenschap, maar niet altijd even realistisch.

Dit is natuurlijk een drama voor Feyenoord, je veruit beste speler die al jaren de meeste goals en assists heeft, gaat voor een relatief laag bedrag naar de aartsvijand waar hij niet eens 100% zeker basisspeler zal zijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vind wel dat je de waarde van Berghuis voor dit Feyenoord enorm naar beneden haalt. Die man bepaalde alles de afgelopen jaren. Met je eens dat het nieuwe mogelijkheden biedt, maar van Linssen en Sinisterra ligt niemand wakker.

Flinke klus voor Arnesen om voor een bescheiden bedrag een opvolger te halen die net zo bepalend kan zijn met goals en assists.

Ik vind dat bagataliseren eigenlijk wel prima. Lijkt mij prima om verder niet al teveel woorden aan hem meer vuil te maken. Goed dat hij de voorbereiding verder niet verstoort.

Ik denk dat het wel goed is als Arnesen/Slot een team bouwen die minder afhankelijk is van een speler. Als die ene speler zijn dag niet heeft, dan ben je gelijk helemaal nergens.
 

Joost

Well-known member
Voor Feyenoord is het trouwens wel prima zo. Hij schijnt voor 6 miljoen weg te gaan in plaats van 4. En het maakt voor nu echt geen reet uit dat 'ie naar Ajax gaat. Het gaat tussen Ajax en Feyenoord is ook zonder Berghuis bij Ajax al megagroot. En Berghuis zou toch al weggaan, dus dat verlies moesten we hoe dan ook opvangen. Uiteindelijk werd 'ie door de omstandigheden ook wel heel groot gemaakt. Te groot misschien wel. Tuurlijk, hij was onze beste speler en een fijne aanvoerder. Zijn goals en assists zullen worden gemist. Evenals zijn analyses na afloop van de wedstrijd. Maar uiteindelijk is Feyenoord volledig in renovatie en is het hele Arnesen/Slot project al iets voor de lange termijn. Dus prima dat zo'n grootverdiener vertrekt, waardoor er ruimte ontstaat in het salarishuis en er ook wat transferbudget beschikbaar komt, zodat Arnesen talentvolle jongens kan halen die op termijn het nieuwe geraamte van Feyenoord moeten vormen. En waarvan er hopelijk een paar over een aantal jaar voor een veelvoud doorverkocht kunnen worden. Dat moet ons beleid zijn, zoals Ajax het ook jarenlang gedaan heeft. Niet het krampachtig vasthouden aan vedettes met onverantwoord hoge salarissen en bizarre clausules.

Allemaal leuk en aardig maar het is gewoon gênant. De beste speler van Feyenoord die naar Ajax gaat voor een schijntje.

Ik snap sowieso niet dat Berghuis dat zelf wil want hij kan er alleen maar mislukken.

En bij Feyenoord moeten ze in alle contracten maar opnemen dat voor een transfer naar Ajax de club altijd een veto heeft.
 

De Wolf

Well-known member
Sinds wanneer nemen we FC Afkicken serieus?

Die groepsapp heeft iemand lopen photoshoppen en die insiders lopen ook maar wat te gokken.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Vind wel dat je de waarde van Berghuis voor dit Feyenoord enorm naar beneden haalt. Die man bepaalde alles de afgelopen jaren. Met je eens dat het nieuwe mogelijkheden biedt, maar van Linssen en Sinisterra ligt niemand wakker.

Flinke klus voor Arnesen om voor een bescheiden bedrag een opvolger te halen die net zo bepalend kan zijn met goals en assists.
Nou dat vind ik niet. Volgens mij ben ik juist altijd degene die het voor Berghuis opnam als hij weer eens kritiek kreeg dat hij onzichtbaar was in een grote wedstrijd. Maar feit is dat we hem sowieso kwijt zouden raken, deze zomer. En dat de transfer naar Ajax blijkbaar 2 miljoen meer oplevert dan voorzien. Mij maakt het verder niet uit, wat ik ermee bedoelde is dat deze overstap er niet opeens voor zorgt dat het gat tussen Ajax en Feyenoord veel groter wordt. Dat gat was al gigantisch.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Max

Administrator
Forumleiding
In Europa heeft Berghuis eigenlijk zelden zijn klasse echt kunnen tonen en bij het Nederlands elftal wordt hij ook pas voor het eerst onder Frank de Boer echt serieus genomen.

In de eredivisie hebben we inderdaad wel wat goals en assists te compenseren. Maar als niet alles meer dwangmatig via Berghuis loopt gaan andere wellicht weer beter presteren. Ook zonder Berghuis zouden we de prestatie van vorig jaar moeten kunnen evenaren. Ik neem iig aan dat Feyenoord wel wat gaat doen met de transfersom en het salarisbudget.
 

De Wolf

Well-known member
Ik zou het daarom ook een vreemde move vinden. Spelers willen graag ook een buitenlands avontuurtje in een leuke competitie.
In dat geval zou ik Wolfsburg ook een betere optie vinden.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Sinds wanneer nemen we FC Afkicken serieus?

Die groepsapp heeft iemand lopen photoshoppen en die insiders lopen ook maar wat te gokken.

Op een ander screenshot was het nummer van Byran Linssen zichtbaar. Mensen hebben hem gebeld (zijn ook filmpjes van) en kregen inderdaad de voicemail van Bryan Linssen.
Toornstra reageert vanochtend ook met een knipoog op zijn instagram dat 'ie een nieuw nummer heeft.

Die screenshot is echt.
 

U.G.

Well-known member
Allemaal leuk en aardig maar het is gewoon gênant. De beste speler van Feyenoord die naar Ajax gaat voor een schijntje.

Ik snap sowieso niet dat Berghuis dat zelf wil want hij kan er alleen maar mislukken.

En bij Feyenoord moeten ze in alle contracten maar opnemen dat voor een transfer naar Ajax de club altijd een veto heeft.

Is dat laatste juridisch wel haalbaar ? Anders had ik hier allang over gehoord vanuit clausule- en clubismelanden Spanje of Portugal. Ze proberen daar de weg te blokkeren naar een rivaal door een speler die naar het buitenland vertrekt een clausule te laten opnemen waarin zijn oude club de eerste bieder wordt mocht hij terugkeren in eigen land.

Maar gaat hij voorlopig dus wonen in een safehouse ofzo ?

Ik ben totaal geen voetbalromanticus, maar sommige dingen moet je als speler niet willen doen. Ik vind niet dat je een directe overstap kan maken van Feyenoord naar Ajax of vice versa, die besluit maak je voor jezelf op het moment dat je tekent voor zo'n club. Dat is een vanzelfsprekendheid die er eigenlijk nog wel zou moeten zijn. Je bent toch geen freelance ict'er je bent een publiek figuur die te maken heeft met een grote achterban waarvan ook nog jonge kinderen. Compleet schijt dit. Aan de andere kant kun je beter denken 'fuck hem', laat ze 'm maar hebben.

Trouwens FC Afkicken :D
 

Max

Administrator
Forumleiding
En door:

Basel heeft zich voor Burger gemeld, onduidelijk of Feyenoord hem kwijt wil. Daarnaast is Feyenoord nu met een Noorse verdedigende middenvelder bezig en een Noorse linksback (om vertrek Haps of Malacia op te vangen). Gaat een druk transferzomertje worden. Er zal ook nog wel een vervanger komen voor die Ajacied. Zal het verwachtingspatroon keurig om laag brengen.
 

Miramar

Well-known member
En door:

Basel heeft zich voor Burger gemeld, onduidelijk of Feyenoord hem kwijt wil. Daarnaast is Feyenoord nu met een Noorse verdedigende middenvelder bezig en een Noorse linksback (om vertrek Haps of Malacia op te vangen). Gaat een druk transferzomertje worden. Er zal ook nog wel een vervanger komen voor die Ajacied. Zal het verwachtingspatroon keurig om laag brengen.
Ik ben nu al fan van dit elftal....
 
Bovenaan