Het grote Feyenoord transfertopic

Max

Administrator
Forumleiding

Sinds vorig seizoen kan dat volgens mij wel. Waarom zouden we volgend jaar Europees willen spelen? Moet je straks weer naar Slowakije.

delmaestro

Well-known member
Sinds vorig seizoen kan dat volgens mij wel. Waarom zouden we volgend jaar Europees willen spelen? Moet je straks weer naar Slowakije.

Dat is het minimale wat je moet willen als je een grote club bent. Als je dat niks vind, kom maar een seizoenkaart in Arnhem halen. Hier moet niks...

Atreides

Well-known member
Karim El Ahmadi wilde graag zijn carri?re afsluiten bij Feyenoord en zijn contract verlengen. Technisch directeur Martin van Geel heeft de huidige middenvelder van Al-Ittihad echter nooit een aanbieding gedaan. (Voetbal International)

Staat eigenlijk haaks op alle eerdere berichten, maar mocht de waar zijn toch wel een grote gemiste kans. Technisch en tactisch een goede, maar met name zijn felheid en invloed op de groep waren van zeer hoog niveau.

Max

Administrator
Forumleiding

Zou ik prima begrijpen als er vanuit de jeugd de opvolgers klaar stonden. We hebben de laatste jaren echt Tapia, Clasie, Ayoub en die postbode gehaald.

Maar alle rommel komt nu naarbuiten. Eerder al dat Van Bronckhorst zijn eigen positie in de kleedkamer ter discussie heeft gesteld.

Pascallovic

Well-known member
Als El Ahmadi echt had willen blijven, had ie dat gewoon kunnen doen. Als dat contract op den duur weer verlengt had moeten worden, dan had men daar wel uitgekomen.

JMD

Well-known member
Bo?tius zit niet bij de selectie voor het duel tegen Tren?in. Van Bronckhorst geeft aan dat 'het heel moeilijk gaat worden voor Bo?tius'

JMD

Well-known member
Zitten Bo?tius en Van Bronckhorst in hetzelfde schuitje.

Jij ziet Van Bronckhorst op korte termijn ontslagen worden?

En even daar alvast op vooruit lopend: wie zou dan de nieuwe hoofdcoach moeten worden volgens jou?

Max

Administrator
Forumleiding
Jij ziet Van Bronckhorst op korte termijn ontslagen worden?

En even daar alvast op vooruit lopend: wie zou dan de nieuwe hoofdcoach moeten worden volgens jou?

Nou als hij zijn eigen positie ter discussie gaat stellen. Verder zien nu zelfs de categorie ekte Feyenoorders in dat Van Bronckhorst een vrije matige trainer is. Morgen verliezen en zondag een gelijkspelletje tegen Excelsior maakt zijn positie toch vrij wankel. Dan is een uitpotje in Heerenveen ook niet leuk. Lig je straks uit Europa en sta je onderaan en is het positiespel gigantisch slecht.

Opvolger is lastig. Moniz wordt op basis van een potje genoemd, maar die heeft als hoofdtrainer ook nooit ergens langer dan een jaar gezeten. Dan zie ik eigenlijk alleen Bosz als een kandidaat. Sowieso moet er iemand komen die weer echt een ploeg kan laten voetballen. We hebben in drie jaar vijf prijzen gepakt met slecht positiespel, dan kunnen we wel weer overschakelen naar een trainer die met goed positiespel minder prijzen pakt.

Abubakari

Well-known member
Je blijft afhankelijk van je materiaal en dat is bij Feyenoord schijnbaar niet goed genoeg, is het grotendeels lood om oud ijzer wie de (nieuwe) trainer is.

Max

Administrator
Forumleiding
Je blijft afhankelijk van je materiaal en dat is bij Feyenoord schijnbaar niet goed genoeg, is het grotendeels lood om oud ijzer wie de (nieuwe) trainer is.

Je gaat er geen kampioen mee worden, maar fatsoenlijk positiespel moet toch wel mogelijk zijn. Het is al drie jaar lang niet om aan te gluren.

Batigoal

Well-known member
Je gaat er geen kampioen mee worden, maar fatsoenlijk positiespel moet toch wel mogelijk zijn. Het is al drie jaar lang niet om aan te gluren.

Hmm, klinkt alsof jullie een type Ten Hag nodig hebben. Vooruit, jullie mogen hem hebben. Nemen wij Bosz weer. :duim:

Max

Administrator
Forumleiding

Dus na een half jaar Gio wilde je er al vanaf?

Yep. Sterker nog, er waren sterke twijfels bij zijn aanstelling. Met name op het vlak waar hij duidelijk op tekort schiet.

Hmm, klinkt alsof jullie een type Ten Hag nodig hebben. Vooruit, jullie mogen hem hebben. Nemen wij Bosz weer. :duim:

Zou qua karakters logischer zijn, maar wij nemen Bosz wel weer.

Atreides

Well-known member
Nou als hij zijn eigen positie ter discussie gaat stellen. Verder zien nu zelfs de categorie ekte Feyenoorders in dat Van Bronckhorst een vrije matige trainer is. Morgen verliezen en zondag een gelijkspelletje tegen Excelsior maakt zijn positie toch vrij wankel. Dan is een uitpotje in Heerenveen ook niet leuk. Lig je straks uit Europa en sta je onderaan en is het positiespel gigantisch slecht.

Opvolger is lastig. Moniz wordt op basis van een potje genoemd, maar die heeft als hoofdtrainer ook nooit ergens langer dan een jaar gezeten. Dan zie ik eigenlijk alleen Bosz als een kandidaat. Sowieso moet er iemand komen die weer echt een ploeg kan laten voetballen. We hebben in drie jaar vijf prijzen gepakt met slecht positiespel, dan kunnen we wel weer overschakelen naar een trainer die met goed positiespel minder prijzen pakt.

Hij ligt niet zo lekker in het Rotterdamse geloof ik, maar Fred Rutten is natuurlijk ook een uitstekende (veld)trainer. Ik denk dat Bosz natuurlijk een uitstekende optie zou zijn, ik denk alleen dat zijn Ajax-verleden in combinatie met de puinhopen van zijn tijd als TD een probleem gaat worden voor het weinig tolerante Rotterdamse publiek. Komt bij dat Bosz veel tijd nodig heeft voordat het gaat lopen, geen ideale gast om te laten instappen.

Van de Brom en de Boer hebben ook een Ajax verleden en Advocaat is te defensief, Preud'homme zou wel een goeie zijn maar die zie ik Standaard niet snel verlaten als trainer, TD en ondervoorzitter.

Atreides

Well-known member
Wat heb jij met Preud'homme Atreides? Je noemde hem laatst ook al de beste eredivisie trainer ooit.

E?n van de betere trainers van de afgelopen 20 jaar (ofzo), toch wel een belangrijk verschil.

Ik denk dat Preud'homme - naast het feit dat het een amusant figuur is door zijn gedrag - ??n van de weinige trainers is die ?n zijn spelers beter ?n oog heeft voor talenten ?n het elftal beter neerzet ?n in staat is prijzen te pakken ?n attractief te spelen. Verder ook geen trainer die bang is uitgevallen, maar kijkt wat de wedstrijd nodig heeft.

Als je kijkt naar de het rijtje GIO/F de Boer/Cocu/R. Koeman/Advocaat voldoen ze niet aan al die criteria (of toch in elk geval veel minder). Aad de Mos haalde het gisteren nog aan, Theo Janssen speelde jarenlang op een bepaalde plek. Preud'homme laat Janssen op een andere plek spelen, meer diep gaan en prompt is de van de beste speler van de Nederlandse competitie.

Edit: 3 keer trainer van het jaar in Belgi? (alleen Broos lukte dat vaker) ?n ??n keer in Nederland ?n ??n keer in SA terwijl de beste man maar iets van 11,5 jaar hoofdtrainer is geweest.
Ook een redelijk imposante prijzenkast met 8 prijzen.

Laatst bewerkt:
Bovenaan