Het grote Feyenoord transfertopic

Batigoal

Well-known member
Kun je rustig stellen. 26 miljoen euro uitgegeven aan Haps, Larsson, St. Juste, Bo?tius en Amrabat.

Haps blijkt blessuregevoelig en daar stond Malacia als talent al voor op de deur te kloppen. Had je beter een speler kunnen huren en Malacia mee laten lopen.

Larsson is mislukt. Had je ook wel kunnen weten dat hij zou mislukken. Bij SC Heerenveen kon je al zien dat Larsson lui en langzaam is en veel uit stilstand doet.

St. Juste is niet definitief mislukt, maar rommelt fysiek en heeft ook geen basisplaats op zijn positie af kunnen dwingen. Terwijl Botteghin en Van der Heijden er al eens uit hebben gelegen. Tapia werd zelfs al eens tevoorschijn getoverd.

Bo?tius kan best wel wat, maar hij heeft wel veel vertrouwen nodig. Als je dan stiekem van plan bent Larsson te halen en zelfs Bo?tius eruit wil halen als hij in vorm is, dan had je hem beter niet kunnen halen. Maar goed, die transfersom was 1,5 miljoen euro.

Amrabat lijkt mij helder.

Als je ze allemaal op dit moment zou willen verkopen, dan pak je overal een verlies.

Toch moet ik bekennen dat ik baalde dat Feyenoord Larsson en St. Juste kocht, maar dan zie je dat de stap van subtopper naar topclub groot is.

Berghuis was wel een prima aankoop en daar kun je zelfs winst op pakken. Er zal echt wel een keer een Bundesliga-club langskomen om hem te kopen. Hij raakt alleen nogal gauw gefrustreerd als het tegen zit en dan concentreert hij zich niet meer op zijn spel. Wat dat betreft was Elia daarin volwassener.

Pascallovic

Well-known member
Toch moet ik bekennen dat ik baalde dat Feyenoord Larsson en St. Juste kocht, maar dan zie je dat de stap van subtopper naar topclub groot is.

Berghuis was wel een prima aankoop en daar kun je zelfs winst op pakken. Er zal echt wel een keer een Bundesliga-club langskomen om hem te kopen. Hij raakt alleen nogal gauw gefrustreerd als het tegen zit en dan concentreert hij zich niet meer op zijn spel. Wat dat betreft was Elia daarin volwassener.
Larsson had ik wel wat meer van verwacht, maar vond het niet erg dat Ajax hem niet eerder genomen heeft, want had grote twijfels of zoals bij Heerenveen kon spelen. St Juste vond ik een leuke verdediger voor Eredivisiebegrippen, maar meer zag ik er ook niet in. Wat dat betreft doet ie bij Feyenoord precies wat ik er van verwacht had als ie fit is. Niet slecht, maar ook niet heel bijzonder.

Berghuis is voor de Eredivisie een topspeler, maar als het niveau wat hoger wordt is hij de eerste die niet thuisgeeft. Zie alle topwedstrijden. Voelt zich voor mijn gevoel momenteel verheven boven zijn teamgenoten (zo komt ie over). Lijkt mij geen fijne medespeler. Of hij het nu wel zou redden in een andere competitie waag ik te betwijfelen met zijn houding.

JFK

Well-known member
Yep. Zeker in vergelijking met de 6,5 miljoen euro voor Haps een schijntje.

Haps was het geld ook wel waard. Alleen heeft ie sinds zijn komst erg veel pech.
De keren dat ie speelde vond ik hem goed.

Max

Administrator
Forumleiding
Haps was het geld ook wel waard. Alleen heeft ie sinds zijn komst erg veel pech.
De keren dat ie speelde vond ik hem goed.

Maar je kan je afvragen of je die 6,5 miljoen euro niet beter voor de invulling van een andere positie had kunnen steken. Maar Haps was in ieder geval voor de basis gehaald en kwalitatief voldoende.

Abubakari

Well-known member
Larsson is mislukt. Had je ook wel kunnen weten dat hij zou mislukken. Bij SC Heerenveen kon je al zien dat Larsson lui en langzaam is en veel uit stilstand doet.

Ik kan mij herinneren dat er sprake van was dat ie naar Ajax kon en dat de Ajacieden hier niet zo enthousiast over waren. Werden ee nog net niet voor gek verklaard, want Ajax mocht volgens sommige DVK'ers zijn handen dichtknijpen met Larsson.

Het kan verkeren:D

Max

Administrator
Forumleiding
Ik kan mij herinneren dat er sprake van was dat ie naar Ajax kon en dat de Ajacieden hier niet zo enthousiast over waren. Werden ee nog net niet voor gek verklaard, want Ajax mocht volgens sommige DVK'ers zijn handen dichtknijpen met Larsson.

Het kan verkeren:D

Zal je gelijk in hebben. Al ging dat volgens mij meer over het dedain waarmee Overmars sprak. Ik heb volgens mij vooral de twijfels geuit over de mentaliteit van die jongen.

Atreides

Well-known member
Ik snap eigenlijk niet waarom die Amrabat zo boos is. Heeft vorig jaar genoeg minuten gemaakt. Al snap ik van Geel ook niet door nog twee controlerende middenvelders aan te trekken terwijl je Vilhena, Amrabat en Tapia al hebt.

Zal je gelijk in hebben. Al ging dat volgens mij meer over het dedain waarmee Overmars sprak.

Misschien wat ongelukkig. Maar volgens mij was de discussie bij Ajax destijds een gast als Neres of Richarlison versus de categorie Larsson.

SanMark.

Well-known member
Zal je gelijk in hebben. Al ging dat volgens mij meer over het dedain waarmee Overmars sprak. Ik heb volgens mij vooral de twijfels geuit over de mentaliteit van die jongen.

Nee meer de vergelijking met Youniss werd steeds gemaakt. ( dacht ik)

Hankie

Well-known member
Ik snap eigenlijk niet waarom die Amrabat zo boos is. Heeft vorig jaar genoeg minuten gemaakt. Al snap ik van Geel ook niet door nog twee controlerende middenvelders aan te trekken terwijl je Vilhena, Amrabat en Tapia al hebt.

In principe heb je dan 4 spelers voor 2 plekken Clasie, Vilhena, Amrabat & Ayoub. Meneer Amrabat vind zichzelf te goed voor de bank terwijl hij in de laatste wedstrijden een zeer zwakke indruk heeft gemaakt, maar goed het zal met trots en ongeduld te maken hebben

Abubakari

Well-known member
Nee meer de vergelijking met Younes werd steeds gemaakt. ( dacht ik)

Oh ja, dat was het. Ook geen wondervoetballer (al was zijn eerste seizoen bij Ajax wel okay en deed ie het in dat EL finale seizoen Europees soms ook wel goed), maar nog geen reden omhem te vervangen door een andere incapabele speler.

SanMark.

Well-known member
En het verschil zat geloof ik in 2 assist en een 1 doelpunt en dat je dan even 7 a 8 miljoen moest betalen of zo.:D

Batigoal

Well-known member
Sofyan Amrabat is gepresenteerd bij Club Brugge. Hij kost slechts €2 miljoen. Opvallend dat Feyenoord een talentvolle speler zo makkelijk laat gaan en dan ook nog met verlies.

Bovenaan