Het grote Feyenoord transfertopic

Jamel

Administrator
Forumleiding
Feyenoord zou op langere termijn best eens beter af kunnen zijn.
Zijn we al, eerlijk gezegd. Berghuis is een fantastische speler, maar was wel een onruststoker en een grootverdiener. Dankzij zijn vertrek hebben we spelers als Trauner en Aursnes kunnen halen. En heeft iemand als Kokcu zich meer kunnen profileren, omdat niet alles meer over Berghuis gaat. Per saldo zijn we daardoor sterker geworden.
 

gevegt

Well-known member
Zijn we al, eerlijk gezegd. Berghuis is een fantastische speler, maar was wel een onruststoker en een grootverdiener. Dankzij zijn vertrek hebben we spelers als Trauner en Aursnes kunnen halen. En heeft iemand als Kokcu zich meer kunnen profileren, omdat niet alles meer over Berghuis gaat. Per saldo zijn we daardoor sterker geworden.
Bij Ajax heeft hij wel een heel goede eerste seizoenshelft gespeeld. Misschien wel zijn beste van zijn loopbaan.
De vraag is: zou dat onder Slot niet meer gekund hebben? Of waren de de onderlinge verhoudingen al dusdanig verpest dat hij weg moest?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Bij Ajax heeft hij wel een heel goede eerste seizoenshelft gespeeld. Misschien wel zijn beste van zijn loopbaan.
De vraag is: zou dat onder Slot niet meer gekund hebben? Of waren de de onderlinge verhoudingen al dusdanig verpest dat hij weg moest?
Dat zullen we nooit weten. Ik weet wel dat Slot maandenlang geïnvesteerd heeft in het contact met Berghuis, om hem te overtuigen om te blijven. Maar blijkbaar was dat voor Berghuis niet voldoende. Zijn goed recht, natuurlijk. Maar waar Slot goed in is (en waar hij ook steeds de nadruk op legt) is om het team op een dusdanige manier te laten functioneren dat individuen er beter uit zien. Ik vraag me sterk af of Berghuis daar nog in mee had kunnen gaan.
 

gevegt

Well-known member
Dat zullen we nooit weten. Ik weet wel dat Slot maandenlang geïnvesteerd heeft in het contact met Berghuis, om hem te overtuigen om te blijven. Maar blijkbaar was dat voor Berghuis niet voldoende. Zijn goed recht, natuurlijk. Maar waar Slot goed in is (en waar hij ook steeds de nadruk op legt) is om het team op een dusdanige manier te laten functioneren dat individuen er beter uit zien. Ik vraag me sterk af of Berghuis daar nog in mee had kunnen gaan.
Slot had blijkbaar dat geloof wel en Berghuis niet.
Dan is het al met al een goede keuze geweest voor alle partijen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Slot had blijkbaar dat geloof wel en Berghuis niet.
Dan is het al met al een goede keuze geweest voor alle partijen.
Zeker. Al hoop ik wel dat hij volgend seizoen zijn vorm van de eerste seizoenshelft weer terugvindt. Ik hoor de laatste maanden toch wel wat kritiek op hem. Zou het oprecht zonde vinden als zijn periode bij Ajax als een nachtkaars uit gaat.
 

gevegt

Well-known member
Zeker. Al hoop ik wel dat hij volgend seizoen zijn vorm van de eerste seizoenshelft weer terugvindt. Ik hoor de laatste maanden toch wel wat kritiek op hem. Zou het oprecht zonde vinden als zijn periode bij Ajax als een nachtkaars uit gaat.
Dan komt er wel een andere club die hem ophaalt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Voor mij toch wel een grote verrassing: Feyenoord gaat de optie op Sandler niet lichten. Hij vertrekt dus bij Feyenoord. Snap ik eigenlijk niets van. Je investeert een half jaar in de fitheid van die jongen. Nu lijkt hij eindelijk de goede kant op te gaan. Hij kan een hele voorbereiding meedraaien. En de minuten die hij tot nu toe heeft gemaakt, maakte hij echt een prima indruk.

Verder zal Ramon Hendriks op huurbasis (met optie tot koop) vertrekken naar FC Utrecht, heeft Senesi nog maar een contract voor een jaar en wordt Malacia volgens de berichten door half Europa gevolgd...

Gaan we 1-5-4 spelen, volgend seizoen?
 

Abubakari

Well-known member
En Bijlow wellicht naar PSV las ik, of is dat onzin? Zou me wel verbazen eigenlijk als hij met zijn Feyenoord tattoo voor een andere top 3 club kiest.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
En Bijlow wellicht naar PSV las ik, of is dat onzin? Zou me wel verbazen eigenlijk als hij met zijn Feyenoord tattoo voor een andere top 3 club kiest.
Nee joh, dat is onzin. Is nav Waterreus die gister in een podcast zei dat hij Bijlow de beste optie vindt als keeper voor PSV. Dat gaat echt nooit gebeuren. Los van de vraag of Bijlow dat zelf zou willen, gaat PSV echt geen 20 miljoen+ betalen voor een keeper.
 
Bovenaan