Het grote Feyenoord nieuwstopic

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

Gast

Guest
Jij weet toch ook dat 't zo niet werkt? Die gasten zijn bloedlink. De laatste keer dat ik wat tegen een doorgesnoven Feyenoord-Tokkie zei had ik in no time een klap op m'n neus te pakken. Dat doe ik dus niet meer. Jij wel?
"Gewoon" die (1000?) gasten eruit filteren, zorgen voor een jarenlang stadionverbod m?t meldingsplicht (politieke wil voor nodig), en dit keer w?l opkomen voor het overgrote deel van het Legioen. Zo moeilijk is het niet, Gudde.

Die politieke wil moet hij dus ook maar even regelen. Jouw punt legt haarfijn uit waarom het zo verdomd moeilijk is voor Feyenoord/Gudde cs om dit probleem op te lossen. Leuke baan als bij het minste of geringste die tokkies voor je huis staan en melden dat ze weten waar je kinderen naar school gaan. Dan maar draconische maatregelen en ook nog eens de hoon en haat van de "goedwillende" supporter over je heen krijgen. Het zal toch inmiddels wel duidelijk zijn dat Gudde cs in deze niet het probleem zijn, maar toch vooral die doorgesnoven tokkies?
 
Laatst bewerkt:
G

Gast

Guest
Ik geloof niet dat ik op het onderwerp Gudde zat wat dit betreft.

Deze discussie is begonnen omdat iemand een lijstje plaatste wat er deze maand weer allemaal mis was/is met Feyenoord (lees Gudde). Dus hoezo gaat dit niet over Gudde?

Het heeft niets met een stadionverbod te maken. Het heeft te maken met baas zijn in eigen huis. Camera's, mensen identificeren die moedwillig de boel verzieken etc.

En jij suggereert dat ik na?ef ben. LOL. Zonder gedegen wettelijke basis is een stadionverbod een giller. Dab heb ik het er nog even niet over dat de tokkie met stadionverbod even verhaal komt halen bij Gudde in de voortuin. Het enkele feit dat iedereen die nu hard aan het werk is met een nieuw stadion door Feyenoord ("verplicht") naar huis wordt gebracht met een door Feyenoord geregeld taxi vanwege veiligheidsissues, spreekt wat mij betreft boekdelen dat binnen de huidige constellatie Feyenoord alleen aan symptoombestrijding kan doen. Dat is i.p. niet goed, maar wel de realiteit.

En om te stellen dat een supporter maar even een aantal doorgesnoven idioten moet aanspreken, is natuurlijk een partij na?ef. Ga jij dat maar even doen. Ik wens je succes. Ik laat in ieder geval mijn neus graag recht staan. Ik lijk al op veel personen, maar ik weiger om vergeleken te worden met Louis van Gaal.

Precies! Zie daar het probleem voor Feyenoord en de beperkte wettelijke mogelijkheden die ze hebben om dit echt aan te pakken. Zolang wei geen voetbalwet Engelse stijl hebben, vecht iedere club met de handen op de rug gebonden en is iedere maatregel niet meer dan symboolpolitiek en symptoombestrijding. Dank voor het onderbouwen van mijn standpunt.

Ik heb het hier nergens over Gudde. Maar je laatste opmerking over een gotspe is natuurlijk een gotspe. Of het moet in Nederland heel normaal zijn dat rustige protestmarsen leiden tot vastzetting en arrestaties. Als dit bij iedere protestmars het resultaat is, omdat het harde kern Feyenoorders zijn, is het einde zoek. Je moet handelen naar de daadwerkelijke situatie en niet wat eventueel zou kunnen gebeuren.

Dus jij geloof echt dat als wij met zijn twee?n een stille mars regelen in Kutkkrabbeveen tegen de nieuwe parkeerplaats dat de driehoek in Kutkrabbeveen denkt: "Mooi, wat ze in Rotterdam kunnen, kunnen wij ook, want demonstraties zijn nu wel vogelvrij". Echt? Dit doortrekken naar iedere willekeurige demonstratie is idd een gotspe. Dat soort retoriek is zo ver bezijden de waarheid dat ik het onmogelijk serieus kan nemen. Dit was niet zomaar een protestmars. Dit was een protestmars van een groep die een track record heeft van allesbehalve rustige protestmarsen. Dat ontkennen is nonsens. Het feit dat een oproep nodig was om allerhande slagwapens thuis te laten spreekt in dat verband boekdelen. Dat ontkennen is nonsens. Betekent dit dat ik geloof dat er hier niets mis is gegaan? Nee, dat betekent het absoluut niet. Er zijn vragen gesteld, er komt een onderzoek, sommige zullen zich op een rechtszitting mogen verdedigen en totdat al die conclusies duidelijk zijn, snap ik persoonlijk heel goed dat Feyenoord zich op de vlakte houdt om geen olie op het vuur te gooien. Daar ging het hier om, omdat het feit dat Feyenoord zwijgt aan Feyenoord verweten wordt in dat lijstje. Dat verwijt is nmm niet terecht.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Ik lees dat Feyenoord 1750 toegewezen uitkaarthouders had. Dan zijn er dus nog zo'n 11.000 kaarten beschikbaar. Waarom kiezen ze er dan niet voor om je als groep in te laten schrijven in plaats van als individuele seizoenkaarthouder.

Komt overigens bij dat ik het aantal kaarten per club wel heel erg minimaal vind.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het grote Feyenoord nieuwstopic

Altijd al 17.500 tot 17.900 geweest. In dit geval zijn er echter 3.900 kaarten door Feyenoord buiten de verkoop gehouden. 12.250 kaarten blijven in principe na de uitkaarthouders over.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Die 3900 zijn voor shareholders etc. Was gisteren op Feyenoord tv. Vast wel ergens terug te zien. Daar legt iemand het uit.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Voorheen ging dat niet van de kaarten af. Vraag is waarom dat dit keer tussen KNVB en Feyenoord anders is gegaan. Zal wel een geldkwestie zijn.
 

Fabian

Active member
Laatste keer dat ik reageer, maar mijn God... wat hang jij van vooringenomenheid en onzin aan elkaar.

Deze discussie is begonnen omdat iemand een lijstje plaatste wat er deze maand weer allemaal mis was/is met Feyenoord (lees Gudde). Dus hoezo gaat dit niet over Gudde?

Gudde heeft ook veel fouten gemaakt. Zijn interview voor een belangrijke wedstrijd was al verre van handig. Deze loting vind ik ook niet de meest praktische oplossing, maar daar zal niet alleen Gudde over gaan.

Deze discussie is begonnen omdat iemand een lijstje plaatste wat er deze maand weer allemaal mis was/is met Feyenoord (lees Gudde). Dus hoezo gaat dit niet over Gudde? En jij suggereert dat ik na?ef ben. LOL. Zonder gedegen wettelijke basis is een stadionverbod een giller. Dab heb ik het er nog even niet over dat de tokkie met stadionverbod even verhaal komt halen bij Gudde in de voortuin. Het enkele feit dat iedereen die nu hard aan het werk is met een nieuw stadion door Feyenoord ("verplicht") naar huis wordt gebracht met een door Feyenoord geregeld taxi vanwege veiligheidsissues, spreekt wat mij betreft boekdelen dat binnen de huidige constellatie Feyenoord alleen aan symptoombestrijding kan doen. Dat is i.p. niet goed, maar wel de realiteit.

Je hangt erg aan Gudde. En wat betreft ben ik het op bepaalde punten met je eens en op andere punten niet. Je moet inderdaad sterk in je schoenen staan om de hooligan problemen aan te pakken. Wanneer Gudde dat niet lukt, pleit ik voor iemand die dat wel durft. Dat is geen diskwalificatie van Gudde, maar meer een behoefte in wat Feyenoord nodig heeft. Ik snap ook wel dat het ook jouw omgeving raakt. Je hebt een persoon nodig die sterk in zijn schoenen staat en die durft in te grijpen richting de personen die dat verdienen. Dat gedraai en die schijnmaatregelen helpen de club niet verder en zorgt voor alleen nog maar voor meer non-argumentatie zoals je daar zelf kampioen in bent. Zonder ingrijpen help je de club niet vooruit. Dat is geen na?eve gedachte. Dat is nodig.

Deze discussie is begonnen omdat iemand een lijstje plaatste wat er deze maand weer allemaal mis was/is met Feyenoord (lees Gudde). Dus hoezo gaat dit niet over Gudde?Precies! Zie daar het probleem voor Feyenoord en de beperkte wettelijke mogelijkheden die ze hebben om dit echt aan te pakken. Zolang wei geen voetbalwet Engelse stijl hebben, vecht iedere club met de handen op de rug gebonden en is iedere maatregel niet meer dan symboolpolitiek en symptoombestrijding. Dank voor het onderbouwen van mijn standpunt.

Hier praat je dus al onzin. De voetbalwet Engelse stijl is niet mogelijk. Wettelijk loop je dan tegen obstakels. Wel zijn er andere manieren om binnen de wet, niet eens met een voetbalwet, om dit probleem gestructureerd aan te pakken. En Feyenoord is niet met de handen gebonden. Zij bepalen wat er in het stadion gebeurt en ook wat er niet gebeurt. Daar heb je geen voetbalwereld voor nodig. Dat continu roepen om de voetbalwereld ala Engelse stijl is een tunnelvisie waar teveel mensen in blijven hangen.

Het is niet mijn taak om de tribune te zuiveren. Het is de taak van Feyenoord dat men zich in De Kuip veilig voelt. Zo lang dit niet het geval is, faalt men in hun beleid om dit probleem aan te pakken. Durf moet er zijn. Het ontbreken van durf en toegeven aan angst is niet een gegeven waar Feyenoord zich aan moet toegeven. Jouw argumentatie is niet meer dan een excuus om tot halfbakken maatregelen te komen.

Deze discussie is begonnen omdat iemand een lijstje plaatste wat er deze maand weer allemaal mis was/is met Feyenoord (lees Gudde). Dus hoezo gaat dit niet over Gudde?Dus jij geloof echt dat als wij met zijn twee?n een stille mars regelen in Kutkkrabbeveen tegen de nieuwe parkeerplaats dat de driehoek in Kutkrabbeveen denkt: "Mooi, wat ze in Rotterdam kunnen, kunnen wij ook, want demonstraties zijn nu wel vogelvrij". Echt? Dit doortrekken naar iedere willekeurige demonstratie is idd een gotspe. Dat soort retoriek is zo ver bezijden de waarheid dat ik het onmogelijk serieus kan nemen. Dit was niet zomaar een protestmars. Dit was een protestmars van een groep die een track record heeft van allesbehalve rustige protestmarsen. Dat ontkennen is nonsens. Het feit dat een oproep nodig was om allerhande slagwapens thuis te laten spreekt in dat verband boekdelen. Dat ontkennen is nonsens. Betekent dit dat ik geloof dat er hier niets mis is gegaan? Nee, dat betekent het absoluut niet. Er zijn vragen gesteld, er komt een onderzoek, sommige zullen zich op een rechtszitting mogen verdedigen en totdat al die conclusies duidelijk zijn, snap ik persoonlijk heel goed dat Feyenoord zich op de vlakte houdt om geen olie op het vuur te gooien. Daar ging het hier om, omdat het feit dat Feyenoord zwijgt aan Feyenoord verweten wordt in dat lijstje. Dat verwijt is nmm niet terecht.

Ga je daadwerkelijk iedere alinea beginnen met dezelfde zin? Na ??n keer heb ik het begrepen. Echt, die intelligentie bezit ik.

Ik heb het vooral over protestmarsen van supporters beste GJB. Dat jij dat niet doorhebt, valt me wat tegen. Je mist namelijk het punt. En dat punt is dat het niet moet uitmaken van welke groepering je bent. Je dient als politie pas in te grijpen wanneer de situatie daarom vraagt. En je moet niet ingrijpen op basis van reputatie en wat eventueel mogelijk zou kunnen zijn. Dat is een domme en kortzichtige interpretatie van het recht op protest. De politie en de burgemeester zijn er om de orde te handhaven, niet om zelf de orde te verstoren met een vooringenomen denkwijze en handelen.
 
G

Gast

Guest
Laatste keer dat ik reageer, maar mijn God... wat hang jij van vooringenomenheid en onzin aan elkaar.



Gudde heeft ook veel fouten gemaakt. Zijn interview voor een belangrijke wedstrijd was al verre van handig. Deze loting vind ik ook niet de meest praktische oplossing, maar daar zal niet alleen Gudde over gaan.



Je hangt erg aan Gudde. En wat betreft ben ik het op bepaalde punten met je eens en op andere punten niet. Je moet inderdaad sterk in je schoenen staan om de hooligan problemen aan te pakken. Wanneer Gudde dat niet lukt, pleit ik voor iemand die dat wel durft. Dat is geen diskwalificatie van Gudde, maar meer een behoefte in wat Feyenoord nodig heeft. Ik snap ook wel dat het ook jouw omgeving raakt. Je hebt een persoon nodig die sterk in zijn schoenen staat en die durft in te grijpen richting de personen die dat verdienen. Dat gedraai en die schijnmaatregelen helpen de club niet verder en zorgt voor alleen nog maar voor meer non-argumentatie zoals je daar zelf kampioen in bent. Zonder ingrijpen help je de club niet vooruit. Dat is geen na?eve gedachte. Dat is nodig.



Hier praat je dus al onzin. De voetbalwet Engelse stijl is niet mogelijk. Wettelijk loop je dan tegen obstakels. Wel zijn er andere manieren om binnen de wet, niet eens met een voetbalwet, om dit probleem gestructureerd aan te pakken. En Feyenoord is niet met de handen gebonden. Zij bepalen wat er in het stadion gebeurt en ook wat er niet gebeurt. Daar heb je geen voetbalwereld voor nodig. Dat continu roepen om de voetbalwereld ala Engelse stijl is een tunnelvisie waar teveel mensen in blijven hangen.

Het is niet mijn taak om de tribune te zuiveren. Het is de taak van Feyenoord dat men zich in De Kuip veilig voelt. Zo lang dit niet het geval is, faalt men in hun beleid om dit probleem aan te pakken. Durf moet er zijn. Het ontbreken van durf en toegeven aan angst is niet een gegeven waar Feyenoord zich aan moet toegeven. Jouw argumentatie is niet meer dan een excuus om tot halfbakken maatregelen te komen.



Ga je daadwerkelijk iedere alinea beginnen met dezelfde zin? Na ??n keer heb ik het begrepen. Echt, die intelligentie bezit ik.

Ik heb het vooral over protestmarsen van supporters beste GJB. Dat jij dat niet doorhebt, valt me wat tegen. Je mist namelijk het punt. En dat punt is dat het niet moet uitmaken van welke groepering je bent. Je dient als politie pas in te grijpen wanneer de situatie daarom vraagt. En je moet niet ingrijpen op basis van reputatie en wat eventueel mogelijk zou kunnen zijn. Dat is een domme en kortzichtige interpretatie van het recht op protest. De politie en de burgemeester zijn er om de orde te handhaven, niet om zelf de orde te verstoren met een vooringenomen denkwijze en handelen.

Nou wat een vriendelijke en positieve reactie. Zo krijg je echt een nuttige discussie. Maar je kan natuurlijk ook gewoon proberen op argumenten in te gaan en geen straw men te gebruiken. Maar ik begrijp de boodschap al. Als je het niet met Fabian eens bent, ben je dom, na?ef, mis je het punt, ben je onzinnig en ben je vooringenomen. Waarvan akte! Ik vind het lijstje onzin en de het gros van de kritiek op Gudde cs grotendeels onzin zeker als men er niet in slaagt te benoemen wat er wel degelijk goed gaat. Ik ben dan ook wel klaar met deze discussie, we worden het niet eens (hetgeen we ook wel op een geciviliseerde manier hadden kunnen concluderen).
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Aardig oefenpotje gezien tussen Feyenoord en Sparta. Ondanks de vele kansen voor beide ploegen uiteindelijk slechts 2-0 voor Feyenoord, dankzij twee goals die niet hadden mogen tellen (buitenspel en pingel voor overtreding buiten de 16). Wat Feyenoord betreft stond het vooral in het teken van wat jeugdspelers brengen; Fernandes en Kingsale mochten de hele wedstrijd spelen, Robertha viel een half uur voor tijd in. Verder speelden Gustafson en Achahbar ook een hele wedstrijd en maakte keeper Hansson zijn officieuze debuut.

Paar dingetjes die me opvielen:

- Gustafson en Achahbar moet je dus gewoon laten staan. Vonden elkaar voortdurend makkelijk en cre?erden zo een hoop kansen voor zichzelf en voor ploeggenoten. Je moet als trainer gewoon het lef hebben om met echte voetballers te durven spelen. Bilal op rechts erbij en het is voor het publiek veel leuker om te zien dan anti-voetballers als Kramer, Toornstra en Kuyt.
- Fernandes deed het heel aardig. Je ziet aan zijn balaannames en korte voetenwerk dat hij een bijzonder goede techniek heeft. Daarnaast is hij ook snel. Hij mist alleen fysiek wel het ??n en ander en was af en toe wat te timide.
- Kingsale is een aardige back, niet meer, niet minder. Ik betwijfel of hij ooit Feyenoord-1 gaat halen.
- Robertha viel aardig in en valt vooral op vanwege zijn fysiek. Is lang, sterk en snel. Hij durft een man op te zoeken. Eigenlijk een soort Manu.
- Nelom speelde weer zeer verdienstelijk. Werd nadat Kuyt gewisseld werd zelfs even aanvoerder. Nu zegt dat natuurlijk niets, maar ik zou hem wel laten staan. Doe maar gewoon weer Van Beek, Kongolo als centraal duo. Botteghin durft niet vooruit te verdedigen. En Baco Arie kan helemaal niet verdedigen.
- Hansson maakte een stabiele indruk. Goeie tweede keeper.
- Vejinovic blonk wederom vooral uit in foutieve passes. Ik heb echt geen idee wat er met die jongen aan de hand is.


Dus dat.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben niet lang na de 1-0 weggezapt naar de NOS. Kingsale zie ik niet Feyenoord 1 halen. Hopelijk voor hem vindt hij bij een andere profclub onderdak. Dan kan zo'n wedstrijd spelen wel helpen. Verder moet je wat voetbal betreft niet bij Van Bronckhorst zijn. Zolang hij coach blijft zie ik ons niet gaan voetballen. Jammer dat Hamer aan de kant bleef. Hopelijk hoeft hij niet het volgende seizoen op de tribune te zitten en mag hij gewoon tijdelijk of definitief weg.
 

DeftonesJP

New member
Is het niet raar dat je een derby omzet naar een oefenpot? Ik weet dat deze wedstrijd veel emotioneler wordt beleeft bij de Spartanen maar oefenen tegen je rivaal is toch wel apart.
 

DeftonesJP

New member
Voor de hartstichting geloof ik ja. Ik las dat de spartasupporters een oproep hadden geplaatst om massaal te doneren maar om niet naar de wedstrijd te gaan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Voor de hartstichting geloof ik ja. Ik las dat de spartasupporters een oproep hadden geplaatst om massaal te doneren maar om niet naar de wedstrijd te gaan.

Tsja, dat is hun goed recht. Vanuit Feyenoord gezien is het een logische sparringspartner. De clubleiding van Sparta had anders kunnen beslissen. Het aantal uitsupporters van andere sparringspartners zou niet hoger zijn geweest vermoed ik. Verder oefenen Sparta en Feyenoord wel vaker tegen elkaar. Al hangt er dan wel eens een naampje aan. Ik geloof de zilverenbal of zoiets.
 

fr-keff

Active member
Verder oefenen Sparta en Feyenoord wel vaker tegen elkaar. Al hangt er dan wel eens een naampje aan. Ik geloof de zilverenbal of zoiets.

Vaker.. vaker.. tot gisteren was 2011 voor het laatst. Met nog een doelpunt van Johnny van Beukering...
 

Maasveld

Well-known member
Voor de hartstichting geloof ik ja. Ik las dat de spartasupporters een oproep hadden geplaatst om massaal te doneren maar om niet naar de wedstrijd te gaan.
Haha wat treurig. Ik dacht dat wedstrijden tegen je aartsrivaal juist om naar uit te kijken zijn, vooral als het al zolang geleden is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan