Groundhopping; Tips en adviezen

Nik

Member
QPR-Norwich City is het geworden. Tenminste, als de vlucht morgenochtend gewoon doorgaat.

Hoe was het? Het resultaat was in elk geval niet best voor QPR.
Mocht je in de toekomst nog eens die kant op gaan, stuur dan even een berichtje. Had bijvoorbeeld voor Fulham wel een account met Booking History voor je gehad. En voor Palace trouwens ook.
 

Batigoal

Well-known member
Hoe was het? Het resultaat was in elk geval niet best voor QPR.
Mocht je in de toekomst nog eens die kant op gaan, stuur dan even een berichtje. Had bijvoorbeeld voor Fulham wel een account met Booking History voor je gehad. En voor Palace trouwens ook.

Dank voor de tip!

Was een leuke ervaring. Vooraf in de stromende regen met de menigte door de straatjes van een echte volkswijk naar het stadion gelopen. Wedstrijd zelf was typisch Engels slecht voetbal met lange ballen, snel thuis. Norwich had spelers die wat met de bal kunnen (niet toevallig de Duitsers op het veld, waaronder ex-ADO Trybull), dus die domineerden. QPR had alleen het talent Eze, maar die was zo zelfverzekerd dat hij telkens de bal in de voeten liep van een tegenstander. De treffer van Norwich was een lullige goal, maar niet onterecht. QPR zette het laatste kwartier nog flink aan met lange spitsen Hemed en Wells, maar Tim Krul stond prima te keepen. In de rust nog een lauwe pie en een halve liter platgeslagen bier naar binnen gewerkt. Al met al dus prima vermaakt. :duim:

In de laatste uurtjes hebben we overigens nog Vicarage Road en Roots Hall van Southend United bezocht. De Indische taxichauffeur die ons vervolgens naar het vliegveld bracht was hartstochtelijk fan van Southend Utd en 110% anti-Londen, dat was wel heel grappig. ;)
 

Batigoal

Well-known member
Je bent van Loftus Road nog via Watford naar Southend gegaan?

Niet rechtstreeks. Ik ben zaterdag naar QPR gegaan, maandag pas via Watford naar Southend. Dat was sowieso een houtje-touwtje-oplossing, want al het treinverkeer in Londen Centrum lag stil vanwege iemand die zich voor de trein had gegooid.
 

JMD

Well-known member
Roots Hall van Southend is een echt Engels stadion... Mooi van lelijkheid. Helaas gaat dat ook verdwijnen.
 

Maasveld

Well-known member
Ook niet slecht.... :)

Is het zo makkelijk om aan kaarten voor dat duel te komen dan??
Doodeenvoudig. Gisteren startte de vrije verkoop, account aanmaken en je kon zo bestellen. Ik geloof dat ze Wembley nooit hebben uitverkocht. Logisch ook, aangezien het zo'n 2,5 keer de capaciteit van White Hart Lane heeft.
 

Joost

Well-known member
Doodeenvoudig. Gisteren startte de vrije verkoop, account aanmaken en je kon zo bestellen. Ik geloof dat ze Wembley nooit hebben uitverkocht. Logisch ook, aangezien het zo'n 2,5 keer de capaciteit van White Hart Lane heeft.

Voor een aantal duels had Spurs op Wembley vorig seizoen een beperkte capaciteit.

Ze zitten wel vaak richting het maximum (ook wel eens erop) maar inderdaad, vrije verkoop is er altijd.
 

ALenstra

Well-known member
Als je er snel bij bent dan mogen kaarten voor Spurs geen probleem zijn. Ik zou vooraf al een account aanmaken.
 

JMD

Well-known member
Doodeenvoudig. Gisteren startte de vrije verkoop, account aanmaken en je kon zo bestellen. Ik geloof dat ze Wembley nooit hebben uitverkocht. Logisch ook, aangezien het zo'n 2,5 keer de capaciteit van White Hart Lane heeft.
:duim:

Je zal beter weer hebben dan dat ik in februari op Wembley zat, was ijskoud toen... Zat er bij Tottenham - Rochdale.
 

Nik

Member
Afgelopen weekend ging Spurs - Cardiff City niet in de vrije verkoop. Je moest een account met history hebben, terwijl het stadion op vele plekken leeg bleef.
Ik zou dus zeker voor City wel even in de gaten houden wat voor verkoop ze hanteren, want ook al is het niet uitverkocht, een vrije verkoop is er dus niet altijd.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Mooi weekendje voor mij. Morgen de hooglanden in, naar Dingwall voor Ross County v Greenock Morton. Zondag naar Murrayfield in Edinburgh voor Hearts v Celtic in de halve finale van de League Cup. Vrij uitzonderlijk dat die in het nationale rugbystadion gespeeld wordt!
 

erka

Well-known member
Mooi weekendje voor mij. Morgen de hooglanden in, naar Dingwall voor Ross County v Greenock Morton. Zondag naar Murrayfield in Edinburgh voor Hearts v Celtic in de halve finale van de League Cup. Vrij uitzonderlijk dat die in het nationale rugbystadion gespeeld wordt!

Waarom spelen ze op Murrayfield?
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Waarom spelen ze op Murrayfield?

In principe worden de halve finales altijd op Hampden Park gespeeld met dan de ene op zaterdag en de andere op zondag. Alleen lekkere planning bij de SPFL (Scottish Professional Football League) zorgden ervoor dat het weekend van de halve finales direct na een Europa League week kwam. Omdat Celtic en Rangers beiden de EL groepsfase en de halve finale haalden (en daarin niet elkaar geloot hadden), moesten zowel Hearts v Celtic als Aberdeen v Rangers op zondag plaatsvinden.

Ze waren in eerste instantie serieus van plan beide wedstrijden op dezelfde dag op Hampden te spelen. Totdat bleek dat de authoriteiten dat toch niet heel erg zagen zitten. Niet alleen zouden zowel Celtic en Rangers op dezelfde dag in Glasgow zitten, Rangers & Aberdeen en Celtic & Hearts zijn op zijn zachtst gezegd ook niet de beste vriendjes. Daardoor is uiteindelijk besloten Hearts v Celtic naar Murrayfield te verplaatsen.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
:eek:mg: de Schotse FA was dus een klein beetje heel erg veel naief.

Las trouwens dat Murrayfield uitverkocht is en dat betekent 67.000 toeschouwers en de grootste attendance van een voetbalwedstrijd in Schotland sinds 1989.
 
Bovenaan