Groundhopping; Tips en adviezen

Batigoal

Well-known member
Veel clubs schermen met memberships maar dat gaat je echt niets opleveren. Londen is wel qua kaartjes wat lastiger.

Arsenal; Thuisvakken niet te doen op reguliere manier, uitvak vaak wel interessante optie
Chelsea; Thuisvakken niet te doen op reguliere manier, uitvak vaak wel interessante optie
Spurs; Op Wembley gewoon zonder membership te doen
Crystal Palace; membership vereist, maar daar kan ik je mee helpen
Fulham; Zonder membership te bestellen

Wanneer ga je?

Sorry Joost, ik had niet meer gereageerd. Ik had uiteindelijk gebeld met zowel Fulham als Crystal Palace, maar beiden niet gelukt. Blijkbaar kun je ze sinds dit seizoen bij Fulham ook niet meer zonder membership verkrijgen.

Afgelopen dagen nog zomaar naar QPR gebeld en toen kon ik wel gewoon kaartjes bestellen. De telefoniste hield zelfs rekening met de weersomstandigheden en stelde voor om plaatsen te kiezen waar we droog zitten. Achteraf ben ik er wel blij mee, Fulham was ik al eens geweest en QPR nog niet.
 

JMD

Well-known member
Ik ben er over aan het denken om in de week van 22 oktober een midweekje Engeland met de trein te pakken. 's Maandags naar Londen, dan op Dinsdag naar QPR of Millwall. Op woensdag verder naar Birmingham om 's avonds naar WBA te gaan. Dan nog even kijken of ik donderdags in Birmingham blijf of al terug naar Londen gaan. Die week is namelijk ook een Zesdaagse in Londen, die zou ik dan ook nog mee kunnen pakken.

West Bromwich is heel goed te bereiken met het OV, er rijdt een tram vanaf Birmingham Centraal die praktisch naast het stadion stopt. Trein kan ook. Ik zat vorig jaar met ene hotel in hartje centrum Birmingham, het duel WBA - Liverpool was om 15.20 klaar, en om 16.00 zag ik de start van de F1-race in mijn hotelkamer. Kon zo de trein instappen... Ideaal.
 

JMD

Well-known member
Rond het stadion van QPR lopen is ook een aanrader, echt zo'n typische Engelse wijk. Shepherd's Bush (dat daar om de hoek ligt) is een wijk met een 'ruw' randje.
Veel metrostations ook vlakbij, dus ideaal te bereiken.
 

Marinos

Well-known member
Sommigen noemen Loftus Road een sfeervol klassiek Engels stadion.

Ik heb het meer als een krap naar pis stinkend betonnen hok ervaren.
 

Maasveld

Well-known member
West Bromwich is heel goed te bereiken met het OV, er rijdt een tram vanaf Birmingham Centraal die praktisch naast het stadion stopt. Trein kan ook. Ik zat vorig jaar met ene hotel in hartje centrum Birmingham, het duel WBA - Liverpool was om 15.20 klaar, en om 16.00 zag ik de start van de F1-race in mijn hotelkamer. Kon zo de trein instappen... Ideaal.

Rond het stadion van QPR lopen is ook een aanrader, echt zo'n typische Engelse wijk. Shepherd's Bush (dat daar om de hoek ligt) is een wijk met een 'ruw' randje.
Veel metrostations ook vlakbij, dus ideaal te bereiken.
Bedankt, klinkt prima :duim:
 

JMD

Well-known member
Sommigen noemen Loftus Road een sfeervol klassiek Engels stadion.

Ik heb het meer als een krap naar pis stinkend betonnen hok ervaren.
Tsja, als iets een klassiek stadion is, is het oud. En logisch dat het naar pis stinkt. Ik ben nog in het oude Olympisch stadion geweest (van voor de renovatie), daar rook het ook niet naar lelietjesvandalen...

Ik vond het als kijken in een schoenendoos. Tribunes lekker dicht op het veld. Heerlijk.
 

Joost

Well-known member
Ik ben er eenmaal geweest, tegen Stoke City. Marc Nygaard liep toen nog in de spits bij QPR.

Herinner me vooral dat het heel krap was en dat nog voor de rust de catering uitverkocht was.
 

JMD

Well-known member
Bedankt, klinkt prima :duim:
Graag gedaan.

Overigens vond Birmingham best wel een redelijk centrum hebben. Een zeer fraai nieuw station (met een Hema...), een typisch echt oud centrum en heel veel mooie oude kanaaltjes die dwars door het centrum lopen met pittoreske oude sluisjes.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Graag gedaan.

Overigens vond Birmingham best wel een redelijk centrum hebben. Een zeer fraai nieuw station (met een Hema...), een typisch echt oud centrum en heel veel mooie oude kanaaltjes die dwars door het centrum lopen met pittoreske oude sluisjes.

Birmingham heeft een slechte reputatie, maar het is een hele grote stad. Net als veel andere grote steden, hebben ze goede en minder goede gebieden. Er zijn genoeg leuke plekken in Birmingham om er een goede tijd te hebben.
 

zwammy

Well-known member
Verrassingsweekend voor een vriend lijkt tegelijk te vallen met Brugge- Gent. Vallen die kaarten een beetje makkelijk te scoren voor een man of 15?
 
Bovenaan