Groundhopping; Tips en adviezen

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Zaterdag naar de meest noordelijke Football League club in het Verenigd Koninkrijk: Elgin City, wat thuis tegen Dundee United speelt. Dat wordt mijn 21e league ground in Schotland, waarmee ik exact halverwege "the 42" ben.
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Wat is de beste manier om aan kaartjes te komen voor lagere Premier League-clubs? Ik kan me voorstellen dat voor de doorsnee PL-wedstrijd het niet verstandig is om aan de kassa te kopen.
 

JMD

Well-known member
Wat is de beste manier om aan kaartjes te komen voor lagere Premier League-clubs? Ik kan me voorstellen dat voor de doorsnee PL-wedstrijd het niet verstandig is om aan de kassa te kopen.

Gewoon via hun eigen site. Werkt praktisch altijd, vaak zelfs als topclubs langskomen.

Welke was je van plan te bezoeken? Vergeet overigens het Championship niet, daar spelen ook een paar mooie clubs in mooie stadions.
 

Batigoal

Well-known member
Ok, dan toch via de eigen website. Ik ben jaren geleden naar Fulham geweest en toen heb ik gewoon de club gemaild, maar inmiddels is de Premier League groter geworden, dus ik weet niet of dat nog zo makkelijk gaat. Ik zag sites als voetbalkaartjes.nl die het voor je regelen, maar ik ben nooit zo happig om dat soort onbekendere sites te gebruiken.

Gewoon via hun eigen site. Werkt praktisch altijd, vaak zelfs als topclubs langskomen.

Welke was je van plan te bezoeken? Vergeet overigens het Championship niet, daar spelen ook een paar mooie clubs in mooie stadions.

Ik ga met 2 vrienden waarvan ik niet zeker weet of ze zitten te wachten op Millwall of Charlton. Ik zit trouwens een weekend in Londen mocht dat niet duidelijk zijn.
 

Joost

Well-known member
Ok, dan toch via de eigen website. Ik ben jaren geleden naar Fulham geweest en toen heb ik gewoon de club gemaild, maar inmiddels is de Premier League groter geworden, dus ik weet niet of dat nog zo makkelijk gaat. Ik zag sites als voetbalkaartjes.nl die het voor je regelen, maar ik ben nooit zo happig om dat soort onbekendere sites te gebruiken.



Ik ga met 2 vrienden waarvan ik niet zeker weet of ze zitten te wachten op Millwall of Charlton. Ik zit trouwens een weekend in Londen mocht dat niet duidelijk zijn.

Veel clubs schermen met memberships maar dat gaat je echt niets opleveren. Londen is wel qua kaartjes wat lastiger.

Arsenal; Thuisvakken niet te doen op reguliere manier, uitvak vaak wel interessante optie
Chelsea; Thuisvakken niet te doen op reguliere manier, uitvak vaak wel interessante optie
Spurs; Op Wembley gewoon zonder membership te doen
Crystal Palace; membership vereist, maar daar kan ik je mee helpen
Fulham; Zonder membership te bestellen

Wanneer ga je?
 

JMD

Well-known member
Ok, dan toch via de eigen website. Ik ben jaren geleden naar Fulham geweest en toen heb ik gewoon de club gemaild, maar inmiddels is de Premier League groter geworden, dus ik weet niet of dat nog zo makkelijk gaat. Ik zag sites als voetbalkaartjes.nl die het voor je regelen, maar ik ben nooit zo happig om dat soort onbekendere sites te gebruiken.



Ik ga met 2 vrienden waarvan ik niet zeker weet of ze zitten te wachten op Millwall of Charlton. Ik zit trouwens een weekend in Londen mocht dat niet duidelijk zijn.
Charlton is momenteel niet echt leuk, veel supportersprotest, leeg stadion.
Millwall ben ik nog nooit geweest, maar schijnt steeds interessanter te worden om te bezoeken.
West Ham verkoopt het olympisch stadion volgens mij ook niet echt uit, dat zou ook een optie kunnen zijn.

QPR en Brentford zijn trouwens ook aanraders. QPR is echt voetbal in een schoenendoos, zo verschrikkelijk dicht op het veld en 'klein'. Ik ben 1.80 en zelfs ik paste al net aan in die stoeltjes. Ligt wel ontzettend goed vwb vervoer, diverse metrolijnen lopen om het stadion heen. Brentford is wat lastiger te bereiken (flink eind west Londen in), maar is op zich wel te doen. Mooi stadion, ze spelen daar nog 2 seizoenen ofzo.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Charlton is momenteel niet echt leuk, veel supportersprotest, leeg stadion.
Millwall ben ik nog nooit geweest, maar schijnt steeds interessanter te worden om te bezoeken.
West Ham verkoopt het olympisch stadion volgens mij ook niet echt uit, dat zou ook een optie kunnen zijn.

QPR en Brentford zijn trouwens ook aanraders. QPR is echt voetbal in een schoenendoos, zo verschrikkelijk dicht op het veld en 'klein'. Ik ben 1.80 en zelfs ik paste al net aan in die stoeltjes. Ligt wel ontzettend goed vwb vervoer, diverse metrolijnen lopen om het stadion heen. Brentford is wat lastiger te bereiken (flink eind west Londen in), maar is op zich wel te doen. Mooi stadion, ze spelen daar nog 2 seizoenen ofzo.

Ik was anderhalve week terug bij Motherwell - Rangers. Heerlijk stadion, ik hou er wel van om dicht op het veld te zitten, maar het was erg krap, vooral voor mijn 1.90. De tweede helft ring ik maar bovenaan de tribune staan.
 

JMD

Well-known member
Ik was anderhalve week terug bij Motherwell - Rangers. Heerlijk stadion, ik hou er wel van om dicht op het veld te zitten, maar het was erg krap, vooral voor mijn 1.90. De tweede helft ring ik maar bovenaan de tribune staan.
Ik ben nog niet aan Schotland begonnen... :p
Had in februari half het plan om Celtic en Dundee te bezoeken, maar uiteindelijk (vanwege prijzen vliegtickets en bereisbaarheid) gekozen voor Wycombe en Tottenham op Wembley. Bleek een goede keus, want was de week van 'Beast from the East', terwijl ik in Wycombe en op Wembley koukleumend op de tribune zat lag Schotland vanwege de sneeuw helemaal plat, gingen de duels niet door en had ik waarschijnlijk 4 dagen vastgezeten op het vliegveld van Glasgow... :)
 

JMD

Well-known member
Ik vind vooral de lagere divisies hier heerlijk. Diverse "stadions" zijn zo oud en gammel dat zelfs in Belgi? daar niet meer gevoetbald zou mogen worden. :D

Goede tip. Het nadeel van Schotland vind ik dat het toch wel wat verder weg is (zeker qua gevoel). Midden/zuid Engeland is verschrikkelijk dichtbij en makkelijk te bereizen (en op diverse manier, boot, trein, vliegtuid). Schotland is dan toch wat lastiger...
Maar goed, ik mag volgende maand weer naar Schotland (voor het eerst sinds 2008), heb alleen 30 leerlingen mee (en 2 collega's)... :)
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Goede tip. Het nadeel van Schotland vind ik dat het toch wel wat verder weg is (zeker qua gevoel). Midden/zuid Engeland is verschrikkelijk dichtbij en makkelijk te bereizen (en op diverse manier, boot, trein, vliegtuid). Schotland is dan toch wat lastiger...
Maar goed, ik mag volgende maand weer naar Schotland (voor het eerst sinds 2008), heb alleen 30 leerlingen mee (en 2 collega's)... :)

Schotland is lastiger, dat snap ik. Toch is het qua voetbalcultuur de moeite waard. Laat maar weten als je van plan bent naar Schotland te gaan, dan geef ik je wel wat tips.

Mijn volgende wedstrijd in Engeland wordt Plymouth - Wimbledon op 6 oktober. Slaaptrein van Dundee naar London, daar de trein naar Plymouth op zaterdagochtend. Daar dan overnachten & op zondag een directe trein terug (die wel 11 uur duurt).
 

ALenstra

Well-known member
Ik was vorige maand bij Partick Thistle-Falkirk. Was ook wel leuk. Alleen jammer dat er achter een van de doelen geen tribune was.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik was vorige maand bij Partick Thistle-Falkirk. Was ook wel leuk. Alleen jammer dat er achter een van de doelen geen tribune was.

Partick Thistle ga ik over een paar weken naartoe. Ik ben bezig om "de 42" (alle stadions in de 4 nationale divisies) vol te maken. Ik sta nu op 24.
 

ALenstra

Well-known member
Partick Thistle wilde ik al in december 2015 doen. Helaas werd Glasgow toen getroffen door overvloedige regenval waardoor alles afgelast werd.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Stranraer - East Fife voor mij morgen, 5 uur met de trein vanaf Dundee. Het stadion wat voor mij het verste weg is in Schotland, maar daarmee maak ik de Schotse League One vol.
 

Maasveld

Well-known member
Ik ben er over aan het denken om in de week van 22 oktober een midweekje Engeland met de trein te pakken. 's Maandags naar Londen, dan op Dinsdag naar QPR of Millwall. Op woensdag verder naar Birmingham om 's avonds naar WBA te gaan. Dan nog even kijken of ik donderdags in Birmingham blijf of al terug naar Londen gaan. Die week is namelijk ook een Zesdaagse in Londen, die zou ik dan ook nog mee kunnen pakken.
 
Bovenaan