Football Manager

Satyr

Administrator
Forumleiding
En gemiddeld 2 aankopen per seizoen. Ook best weinig om dat zo lang vol te houden. Wellicht was het hem de laatste tijd vooral te doen om het wereldrecord te pakken.

Ik ben vaak langer bezig met de periode einde competitie-begin competitie, dan met het seizoen zelf.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ja, na die rode kaart was het wel klaar :jerry:

lxltv8dn9.png
 

Batigoal

Well-known member
v3a0iccfg.png


Dit zijn wel de lekkerste overwinningen, hoor. Zeker als het tegen een directe concurrent om Champions League-voetbal is.
 

Batigoal

Well-known member

fX3otDw.png
fX3otDw.png
Een wedstrijdje in
Wedstrijdje in de voorbereiding tegen mijn reserves. Drie rode kaarten...:confused:
 

Batigoal

Well-known member
Dit kan overigens best een korte carrière worden bij het Griekse Volos. Promovendus, gedeeld laagste reputatie van alle clubs, qua salarissen en spelerskwaliteiten waarschijnlijk middenmoot, volgens de media eindig ik 9e van de 16 ploegen. Toch vindt mijn bestuur dat ik me best kan kwalificeren voor de Champions League. :cab:
 

Joost

Well-known member
Ik heb mijn Kermt-Hasselt spelletje afgestoft in CM0102. Vrijwel gelijk ontslag genomen in de hoop iets in de Conference te vinden. Dat lukte met Margate.

Eerst een hele hoop bagger wegwerken. 43 spelers stonden er op de loonlijst, oa 7 rechtsbacks en 9 spitsen. Het lopende seizoen duurde nog 2 duels en 4 punten waren voldoende om er in te blijven en nog 18e te worden zelfs.

Nieuwe seizoen hoop ik leuk mee te doen en een jaar later voor de titel te spelen. Dit is nog de versie waarin alleen de kampioen promoveert.

We begonnen uit bij promovendus Whitby, dat is vanuit Margate nogal een busreisje maar die uren waren goed besteed. Na 20 minuten 0-3 voor, uiteindelijk 1-4 na 90 minuten. Vervolgens komt Portsmouth op bezoek, een van de favorieten voor de titel. Gelijkopgaande wedstrijd die op 0-1 voor Pompey eindigt. Na prima zeges op Lincoln en Kettering wacht Rochdale uit. 90 minuten worden gedomineerd maar de enige treffer blijkt niet genoeg. 90e minuut; 1-1. Daarna Folkestone op bezoek voor de derby, Na 70 minuten tel ik al drie afgekeurde goals, is de doelpogingenverhouding 7-1 maar de score 0-1 na 70 minuten. Maar gelukkig, 1-1 en 2-1 vallen. Tweede kans Folkestone; 2-2. Extra tijd, strafschap Margate maar gestopt, en nog 2 afgekeurde goal.

Zesde na 6 duels met 11 punten, 5 achter de koploper. Best prima dus.
 

Batigoal

Well-known member
Typische FM-logica. Ik ben met Bristol City verwikkeld in een verhitte promotiestrijd in het Championship. In december en januari een pittige periode gehad met veel wedstrijden, waaronder toppers tegen mede promotiekandidaten Fulham, Leeds Utd, Stoke en Cardiff. Wonderwel ben ik daar ongeslagen doorheen gekomen dus mijn ploeg draait uitstekend (gedeeld 1e plaats). Krijg ik achtereenvolgens nummer 23 Barnsley en nummer 24 Hull City. Je raadt het al; kansloze 3-1 en 2-0 nederlagen. :eek:mg:
 

Batigoal

Well-known member
iiHmpQF.png

Uiteindelijk na een spannende titelrace kampioen geworden, omdat Fulham de laatste paar wedstrijden veel punten verspeelde. Op een gegeven moment stond ik 5 punten achter, maar promotie was wel binnen, dus in mijn hoofd was ik al tevreden en liet ik de titelrace gaan. Let ik niet op de uitslagen van Fulham, blijkt dat ik 2 wedstrijden voor het einde opeens weer aan kop kom. Vier punten in die laatste 2 duels was voldoende voor de titel. Maakt het seizoen nét wat mooier. Ik heb met Bristol City de huidige selectie gebruikt en daar met de transfervrije Tighadouini en de gehuurde Cuco Martina nog wat Nederlands bloed aan toegevoegd.
 

Joost

Well-known member
Het liep net iets anders met Margate. Van gewenning was geen sprake want met een serie van 10 zeges op rij en de totale ineenstorting van Hereford en Portsmouth (ze eindigden 9e en 11e) was het gat geslagen. Vijftien punten voor was de voorsprong en die werd natuurlijk niet meer weggegeven.

Interessanter waren de bekercompetities. In de FA Cup hadden we gemakkelijke lotingen in de 4e voorronde en de 1e hoofdronde. Daarna wachtte Boston United dat tegen degradatie speelde in League One. In Margate werd het 1-1, in Boston stonden we binnen 20 minuten 0-3 voor. Daarna volgde Rushden uit dat bovenin League One meedraaide. Wij misten vroeg in de wedstrijd een strafschop en daarna ging het gelijkop totdat Rushden 20 minuten voor tijd met 10 man kwam te staan. Margate rook haar kans en zag twee doelpunten afgekeurd worden. 88e minuut rood voor mijn keeper en bij gebrek aan wisselmogelijkheden een speler in doel, de toegekende vrije trap gaat er gelijk in...

Als veruit de sterkste moet de FA Trophy dan echt succes brengen. De halve finale werd gehaald waarin Chesham de tegenstander werd. In de competitie verloren we twee keer van Chesham met 1-0 (beide keren scoorde Emile Heskey). In Margate werd op het nippertje met 2-1 gewonnen. In Chesham stonden we na 8 minuten 0-2 voor en Chesham met 10 man. FInale dus tegen Scarborough. Dat leek een degelijke zege te worden, heer en meester op het veld en 2-0 voor. Maar in minuut 80 en 85 vanuit het niets 2 tegengoals. Gelukkig viel direct erna de 3-2 en was de dubbel binnen.

Financieel gaat het ook prima en ik kon zelfs een paar kleine transfersommen neerleggen. Gezien de overmacht in de Conference is promotie in League Two eigenlijk gelijk het doel.
 

Joost

Well-known member
Das toch niet te lezen Satyr :cab:

Mijn totale inkomsten bij Margate in de Conference waren 2.8 miljoen. Bij aanvang van League Two kreeg ik al 1.6 miljoen TV gelden toegeschoven alleen heb ik daar weinig van te besteden. Het bestuur besloot dat het stadion moest worden aangepast aan de League/ Van 6000 plekken en 400 stoelen gaan we naar 6400 plekken en 1000 stoeltjes. En dat kosten 1.4 miljoen.
 

Batigoal

Well-known member
Gaaf Satyr! Het is altijd wel bevredigend om een ploeg van een lagere divisie naar de top te brengen. Heeft de Brexit nog grote invloed op je carrière?
 

Unregistere

Well-known member
Ik heb voor een zacht prijsje FM 2012 op de kop getikt. Potje begonnen met FC Dordrecht. Het is de zomer van 2011 en ik heb Quincy Promes gekocht van FC Twente. Voor niets, alleen percentage van de winst bij doorverkoop. Hij is rechtsback. Zal dus wel tegenvallen in het spel, maar ik vond het wel een leuke transfer.
 

Batigoal

Well-known member
Leuk Unregistere! Wellicht kun je van Dordt een Europese grootmacht maken!

FmTRPAG.png - Click image for larger version  Name:	FmTRPAG.png Views:	0 Size:	81,1 KB ID:	755812
Eerste seizoen in de Premier League met Bristol City ging verrassend goed en resulteerde in een 5e plaats. Ik had het prima team aangevuld met verdedigers N'Dicka (Frankfurt), Sarr (Nice), Magallan (Ajax) en Dubois (Lyon), middenvelder Bazoer (Vitesse) en aanvallers St-Maximin (van het gedegradeerde Newcastle) en Delort (Montpellier). Veel Fransen dus, maar die zijn goedkoop voor goeie kwaliteit. Opmerkelijk is spits Famara Diédhiou; begon in seizoen 1 als 3e spits, maar kwam door het blessure van Afobe in de basis. Scoorde zoveel dat hij topscorer van de Championship werd. In de Premier League herhaalde hij dat kunststukje. Toch opmerkelijk voor een spits die volgens mijn assistenten niet goed genoeg is voor de PL.

De titelrace had trouwens een bizarre ontknoping (zie hieronder): Man Utd stond nagenoeg de hele competitie aan kop. Maar door een nederlaag vlak voor tijd op de laatste speeldag tegen Brighton kwam Man City lansgzij.

Snkwo19.png - Click image for larger version  Name:	Snkwo19.png Views:	0 Size:	113,6 KB ID:	755813
 

Unregistere

Well-known member
Nou, voorlopig win ik in de competitie nog niet veel, haha. Andere trainers zijn wel heel lovend over het mooie voetbal van FC Dordrecht, maar veel resultaat levert het nog niet op.

Is Magallan in FM wel goed??
 
Bovenaan