Football Manager

Unregistere

Well-known member
Haha, nu je het zegt...

Er staat sowieso één dezelfde speler in, dus misschien moet ik die wel wisselen, haha.
 

Batigoal

Well-known member
Is Magallan in FM wel goed??

Nee, daarom heb ik hem ook aan het begin van seizoen 3 weer verkocht. Maar stond op de transferlijst bij Ajax en aangezien 2 van mijn 3 centrumverdedigers vertrokken (Ashley Williams stopte, Benkovic was gehuurd van Leicester en veel te duur, overgebleven was alleen ex-Vitessenaar Tomas Kalas) kocht ik 3 nieuwe en hij was lekker goedkoop.
 

Batigoal

Well-known member
4t6fUZd.png


Seizoen 3 in deze carrière, het 2e seizoen in de Premier League met Bristol City ging ook wel lekker. Een plaats lager dan in het eerste jaar op het hoogste niveau, maar met een overvolle kalender vanwege Europees voetbal vond ik dat wel een prima resultaat. Sowieso merk ik dat het gat naar de topclubs wel erg groot is, dus ik vraag me af hoe lang ik erover doe om Champions League-voetbal, laat staan de titel, te pakken.

Ik besloot mijn team gericht aan te vullen met wat Engelsen, te weten Rob Holding (Arsenal), Harry Winks (Tottenham) en de jonge Jonathan Panzo (AS Monaco). Daar kwam de buitenlandse topaankoop en buitenspeler Jovane Cabral (Sporting Lissabon) nog bij. Het leverde een team op wat vooral in de breedte sterker was dan het jaar ervoor en zorgde voor grote ontwikkeling bij een aantal spelers, waaronder eigen jeugd-spits Antoine Semenyo, die een bijzondere prijs pakte:

OWrGJh4.png


Ook bijzonder was dat een aantal spelers door Premier League-voetbal zoveel beter werden, dat ze Engels international werden. Doelman Daniel Bentley, verdediger Rob Holding, spelmaker Kasey Palmer en spits Antoine Semenyo maakten allen hun debuut voor de nationale ploeg. Best bijzonder voor zo'n kleine club. Want ter illustratie; zowel qua commerciële inkomsten als uitgegeven salarisbudget zat ik nog steeds bij de onderste 3 clubs in de Premier League.

xWbcwwE.png


Tot slot de Europa League; in een spannende groep werd mijn eerste Europese avontuur met Bristol City een succes. Door winnende treffers in blessuretijd tegen Standard en Krasnodar overleefde ik de groep. In de eerste knockoutronde was Valencia pas na verlenging in de return ons de baas.
 

Batigoal

Well-known member
Ik zat met deze carrière een beetje in dubio, aangezien ik niet zeker wist hoe ik Bristol City in seizoen 4 verder moest brengen zonder weer een seizoen zo rond plaats 5 of 6 te blijven hangen. Ik werd geholpen met moeilijke keuzes, want voor mijn degelijke doelman Daniel Bentley kwam Paris Saint-Germain uit het niets met een bod van €25 miljoen wat ik te goed vond om te weigeren, voor vleugelspits Niclas Eliasson was Napoli bereid de afkoopsom van €33 miljoen te betalen en de meest pijnlijke was het verlies van centrumverdediger en rots in de branding Rob Holding, die voor zijn vaste afkoopsom van €40 miljoen naar Inter ging.

Met een flinke zak geld bovenop het al aardige budget werd ik de transfermarkt opgestuurd en dat werd een heerlijke transferzomer! In iedere linie haalde ik versterkingen. Nieuwe doelman werd Dean Henderson die ondertussen bij Huddersfield zat, achterin kwamen o.a. Milos Veljkovic (Werder, maar opgeleid door Tottenham dus handig), topaankoop Çaglar Soyünçü van het gedegradeerde Leicester en wonderkind Sergiño Dest. Op het middenvelder zaten we nog uitstekend met de steeds beter wordende Jude Bellingham dus daar hoefde niemand bij; nieuwe linksbuiten werd nog een wonderkind Jérémy Doku van Anderlecht. Mooiste deal was nieuwe spits Michy Batshuayi; topscorer van Chelsea het seizoen ervoor, maar einde contract en dus gratis opgepikt! Daarmee stond er een heel mooi team, duidelijk sterker dan het jaar er voor:

qzzDMnr.png


Dat moest wel mooie resultaten opleveren zou je zeggen. Het begin was erg stroef met een aantal keren puntverlies. Niet onlogisch voor een team met zoveel nieuwe basisspelers. Maar naarmate de maanden vorderden werden we beter en beter. En het werd een onvergetelijk seizoen.

MiN8erp.png


Het was een heel tof seizoen! We stonden eigenlijk het hele jaar in de Premier League zo rond plaats 4 a 5. Pas in de laatste 3 wedstrijden doken we definitief de top 4 in. Tottenham en Man City streden op de laatste speeldag om het kampioenschap en wij kwamen zo prima op de 2e plek.

Ook in de andere competities was het een topjaar. In de Carabao Cup hadden we een gemakkelijke loting. In de finale werd tegen Manchester United gewonnen met 2-0. De FA Cup was veel moeizamer. Na heroïsche overwinningen tegen Chelsea en Manchester City was de kansloze nummer laatst uit de Premier League, Watford, de tegenstander. Tegen 10 man en pas na 120 minuten pakten we 'm met 4-3. De Europa League-finale was het toetje van een topjaar. Tegen kampioen Tottenham gebeurde er de hele wedstrijd niets, totdat Batshuayi in de 87e minuut de winnende binnenschoot en het gelijk over was!
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Laat @Unregistere het maar niet zien!

Eerste seizoen of heb je Batista Meier langer in je team?

Ik ben begonnen bij Telstar en werd na het eerste seizoen gevraagd bij Heerenveen. Ik heb 'm nog een seizoen kunnen huren. Ben net wel overgenomen door een consortium, dat is wel klote. Beetje geld is leuk, maar de doelstellingen zijn nogal lastig. Meedoen om de titel, Europees overwinteren en ook even spelers met een hoge reputatie halen. In de komende twee jaar.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Tja, met een speler in de basis die niet eens meer bij ASWH voetbalt en twee jongens uit Onder 23 is het ook niet zo moeilijk hè... :p

Wel tegenvallend hoe slecht Jeroen van FM Nederland zijn selecties op orde heeft dus.

Dan was het 11-0 geweest ;)
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Tja, met een speler in de basis die niet eens meer bij ASWH voetbalt en twee jongens uit Onder 23 is het ook niet zo moeilijk hè... :p

Wel tegenvallend hoe slecht Jeroen van FM Nederland zijn selecties op orde heeft dus.

Hier was ik er juist van onder de indruk hoe goed de selecties kloppen. Van mijn lokale ploeg (Lochee United) is de volledige selectie op orde, en die ploeg is zeker niet beter dan ASWH.
 

Joost

Well-known member
Hier was ik er juist van onder de indruk hoe goed de selecties kloppen. Van mijn lokale ploeg (Lochee United) is de volledige selectie op orde, en die ploeg is zeker niet beter dan ASWH.
Dat heeft er mee te maken dat FM een enorme schoutingsafdeling heeft in het VK en dat in Nederland een stuk minder is.
 

Joost

Well-known member
Denk dat ze in de UK meer researchers hebben. In Nederland doet Jeroen het volgens mij alleen.
In de UK heeft iedere club een eigen researcher. In Nederland moest alles langs Jeroen in de tijd dat ik er nog wel veel voor deed. Maar zoals Batigoal al zegt; de lagere divisies in Nederland hebben geen enkele prioriteit zolang er geen doorstroom is.
 
Bovenaan