Ik zat met deze carrière een beetje in dubio, aangezien ik niet zeker wist hoe ik
Bristol City in seizoen 4 verder moest brengen zonder weer een seizoen zo rond plaats 5 of 6 te blijven hangen. Ik werd geholpen met moeilijke keuzes, want voor mijn degelijke doelman
Daniel Bentley kwam Paris Saint-Germain uit het niets met een bod van €25 miljoen wat ik te goed vond om te weigeren, voor vleugelspits
Niclas Eliasson was Napoli bereid de afkoopsom van €33 miljoen te betalen en de meest pijnlijke was het verlies van centrumverdediger en rots in de branding
Rob Holding, die voor zijn vaste afkoopsom van €40 miljoen naar Inter ging.
Met een flinke zak geld bovenop het al aardige budget werd ik de transfermarkt opgestuurd en dat werd een heerlijke transferzomer! In iedere linie haalde ik versterkingen. Nieuwe doelman werd
Dean Henderson die ondertussen bij Huddersfield zat, achterin kwamen o.a.
Milos Veljkovic (Werder, maar opgeleid door Tottenham dus handig), topaankoop
Çaglar Soyünçü van het gedegradeerde Leicester en wonderkind
Sergiño Dest. Op het middenvelder zaten we nog uitstekend met de steeds beter wordende Jude Bellingham dus daar hoefde niemand bij; nieuwe linksbuiten werd nog een wonderkind
Jérémy Doku van Anderlecht. Mooiste deal was nieuwe spits
Michy Batshuayi; topscorer van Chelsea het seizoen ervoor, maar einde contract en dus gratis opgepikt! Daarmee stond er een heel mooi team, duidelijk sterker dan het jaar er voor:
Dat moest wel mooie resultaten opleveren zou je zeggen. Het begin was erg stroef met een aantal keren puntverlies. Niet onlogisch voor een team met zoveel nieuwe basisspelers. Maar naarmate de maanden vorderden werden we beter en beter. En het werd een onvergetelijk seizoen.
Het was een heel tof seizoen! We stonden eigenlijk het hele jaar in de Premier League zo rond plaats 4 a 5. Pas in de laatste 3 wedstrijden doken we definitief de top 4 in. Tottenham en Man City streden op de laatste speeldag om het kampioenschap en wij kwamen zo prima op de
2e plek.
Ook in de andere competities was het een topjaar. In de Carabao Cup hadden we een gemakkelijke loting. In de finale werd tegen
Manchester United gewonnen met 2-0. De FA Cup was veel moeizamer. Na heroïsche overwinningen tegen Chelsea en Manchester City was de kansloze nummer laatst uit de Premier League,
Watford, de tegenstander. Tegen 10 man en pas na 120 minuten pakten we 'm met 4-3. De Europa League-finale was het toetje van een topjaar. Tegen kampioen
Tottenham gebeurde er de hele wedstrijd niets, totdat
Batshuayi in de 87e minuut de winnende binnenschoot en het gelijk over was!