Football Manager

Batigoal

Well-known member
Dat je het in je eerste seizoen bij een middenmoter erg leuk doet, maar dat een andere middenmoter vervolgens zelfs kampioen wordt. o_O

1819 Serie A eindstand (2).png
 

Makanaky

Well-known member
IFK Göteborg (mét Hamsik!) kampioen maken, eindelijk weer een leuke uitdaging in FM21. Contract loopt tot ca. 2/3 vd competitie en hij wil niet blijven. Kussentje opbouwen dus oa mbv Eredivisie-gekenden Wernbloom, Thern en Goalbeen.
En op 1 juli komen O. Wendt en Marcus Berg de gelederen nog eens extra versterken.
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Een soort bejaardentehuis dus eigenlijk.

Maar serieus, wel een toffe selectie om mee te starten inderdaad. Nadeel is dat de meesten niet meer fatsoenlijk inzetbaar zijn na 2 a 3 seizoenen lijkt me.
 

Makanaky

Well-known member
In eerste instantie een korte termijn project maar in elke linie loopt wel behoorlijk talent.
 

Batigoal

Well-known member
Over bekende namen gesproken; met Parma probeerde ik wat van de oude glorie terug te brengen aan de club. Helaas was van de topjaren vrijwel niemand haalbaar voor bij mijn technische staf. Crespo, Veron, Sensini, Cannavaro, Zola, Thuram, Bennarivo; allemaal zijn ze zelf manager of zitten helemaal niet in de database. Alleen Chiesa senior kon ik bij de technische staf halen. In het 2e seizoen ook één van mijn targets voorafgaand aan deze carrière. Weliswaar niet meer als speler, maar toch:

Gianluigi Buffon.png

Daarnaast kwam er nog eentje per toeval bij. Met oude rot Gervinho en de talenten Karamoh en Dennis Man zit je qua vleugelspelers wel goed bij Parma, maar aangezien Gervinho zwaar geblesseerd raakte haalde ik noodgedwongen één van de zonen van Lilian Thuram. En die deed het in zijn eerste half jaar helemaal niet verkeerd:

1920_Thuram.png
 

Batigoal

Well-known member
Voor diegenen die 'm nog niet hebben; tot 12 juli is Football Manager 2021 te koop met 50% korting. Aangezien het nog wel een paar maanden duurt voordat FM22 uitkomt is dat wel een interessant aanbod. Ik was nog met FM19 bezig, maar heb wel gebruik gemaakt van de aanbieding.
 

Batigoal

Well-known member
Football Manager gaat vrouwenvoetbal introduceren. Niet gelijk bij de aankomende editie, maar ze zijn al een paar jaar bezig met het ontwikkelen ervan en het gaat komen.

Het aardige van hun plan is dat ze het een onderdeel willen laten zijn van het huidige spel in plaats van een volledig losstaand geheel. Dat betekent dat je binnen een carrière kunt overstappen van mannenvoetbal naar vrouwenvoetbalteams en vice versa. Dat is slim, want een losstaande database om te gebruiken (dus zonder mannenvoetbal) of een aparte spelmodus zoals Create-a-club of FM Classic wordt waarschijnlijk minder vaak gespeeld, laat staan een compleet apart spel voor alleen vrouwenvoetbal. Dat zou niet werken, terwijl binnen je carrière eens een keertje overstappen naar een vrouwenteam leuk kan zijn voor de afwisseling.
 

Joost

Well-known member
Football Manager gaat vrouwenvoetbal introduceren. Niet gelijk bij de aankomende editie, maar ze zijn al een paar jaar bezig met het ontwikkelen ervan en het gaat komen.

Het aardige van hun plan is dat ze het een onderdeel willen laten zijn van het huidige spel in plaats van een volledig losstaand geheel. Dat betekent dat je binnen een carrière kunt overstappen van mannenvoetbal naar vrouwenvoetbalteams en vice versa. Dat is slim, want een losstaande database om te gebruiken (dus zonder mannenvoetbal) of een aparte spelmodus zoals Create-a-club of FM Classic wordt waarschijnlijk minder vaak gespeeld, laat staan een compleet apart spel voor alleen vrouwenvoetbal. Dat zou niet werken, terwijl binnen je carrière eens een keertje overstappen naar een vrouwenteam leuk kan zijn voor de afwisseling.

Logische ontwikkeling en slim om het zo te doen. Het is in principe ook niet veel meer dan het optuigen van nieuwe competities en het toevoegen van nieuwe teams.

Ik wel benieuwd hoe ze het met de ratings van keepsters gaan doen :)
 

Batigoal

Well-known member
Bovenaan