Football Manager

Batigoal

Well-known member
Hartstikke leuke save met AS Roma, nog nooit eerder geweest. Met spelers als Dybala, Zaniolo, Pellegrini, Mancini, Belotti enz. hele mooie selectie.

Maar nu heb ik een bod gekregen op Zaniolo, die samen met Dybala de ster van mijn team is. Dit is denk ik het hoogste bod met rechtstreekse transfersom dat ik ooit op FM heb gekregen.

bod op Zaniolo.png
 

Jef400

Well-known member
Ik ga mijn save in FM 22 maar uit de mottenballen halen. Ik sta nu 4e in de Schotse 4e divisie nadat ik Stranraer opnieuw op mocht gaan bouwen.
 

Batigoal

Well-known member
Omdat ik 200 miljoen vroeg werd het uiteindelijk zelfs nog wat meer. Hoe graag ik Zaniolo als gezichtbepalende speler had willen behouden, kon ik dit niet weigeren.

recordverkoop Zaniolo.png
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Naamloos.png

Man City verliest de CL finale
Man Utd wint de EL finale
UCL finale was Valencia - Monaco

Hoe kan ik dan de CL ingaan als nummer 5?
 

Batigoal

Well-known member
Op dit moment ben ik bezig met een wat aparte uitdaging. Ik heb geloof ik maar één keer eerder in Afrika een carrière gehad (Zuid-Afrika), maar nu ben ik aan de slag bij AS Arta/Solar7 in Djibouti. Die club hoop ik richting de Afrikaanse top te krijgen.

Uiteraard heb ik deze club niet zonder reden gekozen. De Ivoriaans-Franse ondernemer Tommy Tayoro Nyckoss is heel rijk geworden in de zonne-energie. Door heel Afrika heeft hij de afgelopen jaren zonneparken aangelegd. Met zijn bedrijf Solar7 wil hij van Djibouti een voorloper in Afrika maken op het gebied van duurzame energie. Het helpt qua invloed ook wel dat hij de schoonzoon is van de president van het land. Aangezien Tayoro ook voetballiefhebber is, kocht hij een paar jaar geleden een lokale club op, AS Arta. Uiteraard stuwde hij deze club met behulp van zijn ruime financiële middelen naar boven en zorgde hij ook voor betere faciliteiten, plus zijn bedrijfsnaam werd achter de clubnaam geplakt.

Aangezien hij vroeger fan was van de Galácticos van Real Madrid stelde hij zichzelf als doel om van Arta/Solar7 de Afrikaanse Galácticos te maken en uiteraard ging de club in het wit spelen.

20 21 opstelling (2).png

En tot nu toe lukt het aardig. Arta/Solar7 heeft de afgelopen 2 jaar de nodige Afrikaanse (voormalige) sterren gecontracteerd. En uiteraard trok mij dat aan om aan de slag te gaan in Djibouti. Bekendste naam van het team is niemand minder dan Salomon Kalou! Maar andere bekende sterren spelen er ook zoals Alex Song (oud-Arsenal en Barça), Diafra Sakho (oud-West Ham en Rennes), Carlos Kameni (jarenlang keeper in LaLiga bij o.a. Espanyol en Malaga), Alain Traoré (jarenlang actief in de Ligue 1, o.a. bij Auxerre en Lorient) en Dany Nounkeu (o.a. Galatasaray en Besiktas). Kortom, bijzonder aantrekkelijke selectie dus.

20 21 Eredivisie Djibouti eindstand.png
De Eredivisie Djibouti stelt uiteraard geen reet voor. Arta/Solar7 is de enige club met geld en überhaupt spelers; de meeste ploegen bestaan bijna volledig uit door het spel gegenereerde spelers. Al zie je bij sommige clubs hier en daar een verdwaalde speler uit Burundi of Swaziland. De echte uitdaging ligt 'm dan ook niet in het dominant worden in eigen land, dat waren we vanaf minuut 1 wel, maar vooral in het omhoog brengen van de reputatie van de competitie. Zoals je rechts ziet is er met de huidige 76e plek in Afrika, nog onder competities als die van de Seychellen, Comoren of Mauritius, nog een hoop terrein te winnen met Djibouti.

Zelf probeer ik uiteraard iedere speler uit Djibouti die enigszins talent heeft naar mijn club te halen om te ontwikkelen en daar betaal ik dan meer voor dan nodig, zodat andere clubs er wat aan hebben. Maar of dat veel invloed gaat hebben betwijfel ik en daarnaast heeft Arta zelfs met zeer lage waarden alsnog de beste jeugdopleiding van het land.

20 21 CL groepsfase (2).png

De CAF Champions League is waar de uitdaging ligt! Mijn team vol vedettes, veteranen en een paar Djiboutianen/Djiboutiërs/Djiboutinezen deed het verrassend goed! In de voorrondes wisten we Académica Lobito (Angola) en Simba (Tanzania) uit te schakelen. In de groepsfase kwamen we grote clubs als ES Tunis en Wydad Casablanca tegen, maar daar wisten we toch 4 punten tegen te verzamelen. Het voor mij onbekende Abia Warriors uit Nigeria stelde weinig voor waardoor we op een verdienstelijke 10 punten kwamen. Op zich tevreden met de 3e plaats, wie weet de volgende keer een wat makkelijkere loting als mijn coëfficiënt stijgt.

Voor deze carrière heb ik de top 15 competities van Afrika geselecteerd, plus uiteraard Djibouti en alle spelers van continentaal spelende clubs. Dat levert wel een levendige en actieve transfermarkt op, waarbij alle clubs vrolijk over de grens shoppen. Leuke uitdaging om van Arta/Solar7 de Galácticos van Afrika te maken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Kun je tegenwoordig dus in andere Afrikaanse landen spelen? Zou de nieuwste versie nog een beetje kunnen functioren op een MacBook Pro uit 2014/2015?
 

Batigoal

Well-known member
Kun je tegenwoordig dus in andere Afrikaanse landen spelen?
Nee, helaas niet. Maar ik download na installatie van FM altijd een world league megapack van ik meen FM-Base en die zorgt er dan voor dat zowat alle competities ter wereld speelbaar zijn. Is wel een aanrader.
Zou de nieuwste versie nog een beetje kunnen functioren op een MacBook Pro uit 2014/2015?
Denk het wel. FM heeft heel weinig eisen en ik speel het ook op een laptop van een aantal jaren oud.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Je kunt tegenwoordig zo laag spelen als je wilt. Ben zelf op niveau 10 in Wales begonnen, met Blackrock Rovers. Maar 3e divisie Vanuatu is er ook wel bijvoorbeeld.
 

Max

Administrator
Forumleiding
f429f59fe6bd824137d4ab1a15bf1b21.jpg

Holy shit, speelt iemand gewoon al honderden jaren met dezelfde club.
 
Bovenaan