Football Manager

Nik

Member
Omdat CM 01/02 het leukste simulatiespel is! Daarnaast kun je -omdat ik zeker niet de enige ben die deze versie nog speelt- dankzij updates gewoon met de selecties van dit seizoen spelen.
 

Atreides

Well-known member
Omdat CM 01/02 het leukste simulatiespel is! Daarnaast kun je -omdat ik zeker niet de enige ben die deze versie nog speelt- dankzij updates gewoon met de selecties van dit seizoen spelen.

Duidelijk! Leek me ook wat saai om nog steeds met dezelfde spelers te moeten spelen, maar een update (en niet hoeven betalen) maakt het altijd fijn.
 

Joost

Well-known member
Is er iemand die de gouden tip heeft? Ik speel sinds een tijdje weer CM 01/02 alleen nu kan ik mijn spel niet opslaan. Ik kan wel doorspelen, maar opslaan is niet mogelijk. Ik heb al wat dingen geprobeerd (virtueel geheugen verhogen etc.) maar niets lijkt te werken. Als ik mijn laptop nu afsluit ben ik het spel kwijt, dus deze staat al 3 dagen te draaien. Nu kan ik m'n laptop natuurlijk altijd aan laten of het spel gewoon verwijderen, maar dat zijn voor de lange termijn geen opties :)

Heb je al geprobeerd om het niet ingepakt op te slaan. Herinner me dat dat een optie was.
 

Batigoal

Well-known member
Gek genoeg heb ik CM01/02 nooit gespeeld. Ik speelde zelf jarenlang als kind af en toe CM3 (dat was het seizoen 1998/1999), dat eigenlijk van mijn oudere broer was. Pas toen ik CM2003/2004 kreeg raakte ik er aan verslaafd.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik lees van veel mensen dat CM 01/02 het beste voetbalsimulatiespel ooit is. Maar kunnen jullie me uitleggen waarom dat is?
 

Maasveld

Well-known member
Is er iemand die de gouden tip heeft? Ik speel sinds een tijdje weer CM 01/02 alleen nu kan ik mijn spel niet opslaan. Ik kan wel doorspelen, maar opslaan is niet mogelijk. Ik heb al wat dingen geprobeerd (virtueel geheugen verhogen etc.) maar niets lijkt te werken. Als ik mijn laptop nu afsluit ben ik het spel kwijt, dus deze staat al 3 dagen te draaien. Nu kan ik m'n laptop natuurlijk altijd aan laten of het spel gewoon verwijderen, maar dat zijn voor de lange termijn geen opties :)
Nadat je het opnieuw hebt ge?nstalleerd of opeens uit het niets? Welke melding geeft ie?
 

Joost

Well-known member
Wat bedoel je hiermee, Joost?


Uit het niets. Het enige wat er staat is 'The saved game .... could not be saved'

Kijk eens bij de instellingen. daar kun je tussen twee manieren van opslaan kiezen.
Wellicht dat het helpt.

Ik zou je graag de precieze optie willen benoemen maar ik kan nergens een screenshot van de opties vinden.
 

Batigoal

Well-known member
Er zijn een aantal features voor Football Manager 2020 bekendgemaakt. Zo is er meer aandacht en ruimte voor het neerleggen van een clubvisie, lange termijndoelstellingen en cultuur bij de club, anders dan de paar losse standaard clubvisies waaruit je nu kon kiezen, maar die bij bijna geen enkele club een echte rol speelden. Meer interactie met staffleden ook, lijkt me prima. Nog meer staffrollen vind ik dan weer overbodig, maar goed het maakt het wel weer een tikkeltje realistischer. En de interessantste toevoeging wat mij betreft is een talent-hub, waar je nog nauwkeuriger de ontwikkeling van je jeugdspelers en verhuurde spelers kunt bijhouden. Dat is wel de moeite waard denk ik.

En zo te zien lijken de regens/newgens na jaren weer eens menselijk.
EE1NNYfXoAAs9z_.png
 

Batigoal

Well-known member
Ik moet bekennen dat ik zelden voorbij seizoen 5 ga voordat ik een nieuwe carri?re start. E?n keer een seizoen of 50 gespeeld met Ajax en toen ben ik enkel doorgegaan totdat mijn ingame-zoon ging stoppen en geen technische staflid wilde worden.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Instant result en automatisch verder gaan naar de volgende wedstrijd. Gaat als een speer hoor
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dan kan je inderdaad heel rap gaan. Transfers en trainingen vergen echter vaak een hoop tijd.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Dan kan je inderdaad heel rap gaan. Transfers en trainingen vergen echter vaak een hoop tijd.

Trainingen, toespraken etc doe je toch niet zelf? Director of Football en een assistent, meer heb ik niet nodig :duim: Die doen alles wat ik niet wil doen.
 
Bovenaan