Football Manager

Wigboldus

Well-known member
Toch maar Football manager 19 gekocht voor deze kerstvakantie. FM 17 was de laatste maar dat niet veel gespeeld. Zal wel weer even wennen worden denk ik. Ik begin een carri?re met Derby Country.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Was ik toch een half uurtje kampioen...

2cztr0k.png

JMD

Well-known member
Daar is toch iets verkeerd geprogrammeerd... POrtugezen horen juist in blessuretijd terug te komen... :p

Lekker potje, 5-5. Beide zonder verdediging gespeeld?

Batigoal

Well-known member
Ik ben een spel in de MLS gestart met Chicago Fire, maar je hebt in die competitie natuurlijk te maken met alle regels rondom het registreren van je team. Voor een menselijke speler is dat al een frustratie soms, maar de AI kan daar helemaal niet mee om gaan. Helaas kwam ik er na een aantal wedstrijden achter dat Sporting Kansas, normaal gesproken een ploeg die meedoet om de titel, met slechts 16 spelers de competitie is ingegaan. Waaronder slechts 1 keeper en 1 echte spits en verdediger Font?s heeft een Season Ending Injury (SEI) en is daarom niet eens ingeschreven. Geen idee waarom ze het slechts met deze selectie doen en ze de rest hebben gewaived, want voor zover ik kan zien is de salarislast niet eens zo hoog. Aangezien je in de MLS spelers uit je academy in moet schrijven kunnen ze geen extra jeugdspelers gebruiken en zullen ze het met deze 15 moeten doen.

5BUl4L0.png

Ander voorbeeld van de aparte regels is dat ik vanwege een contractverlenging van een andere speler, blijkbaar mijn budget overschreed. Waardoor ik genoodzaakt was om mijn reserve rechtsback weg te doen. Drie weken later echter kon ik hem weer verwelkomen, aangezien je met nieuwe spelers een beroep kunt doen op de gelden die beschikbaar zijn gesteld door de voetbalbond waarmee je de salarislast van een contract kunt verlagen. Tof dat het in het spel zit, maar het dwingt je wel om goed na te denken en te puzzelen met je selectie.

Rjc1Pm0.png

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik ben vorige week weer een game gestart met Excelsior in fm16. Ik ben helemaal niet goed, heb amper wat aangepast en enkel Slabbekoorn op huurbasis gehaald en wat contracten opgewaardeerd. Eerste seizoen gelijk derde in de eredivisie, dus dat was wel tof. Krijg ik in de zomerstop een uitnodiging om bij Barcelona op sollicitatie te komen.... Vriendelijk afgeslagen, want ik had net allemaal toffe aankopen bij Excelsior gedaan.

Batigoal

Well-known member
Er is in de MLS de jaarlijkse MLS All-Stars-wedstrijd, maar ik wist niet dat je zelf kon worden verkozen tot manager van dat team.

m72BRRK.png:SMALL

I7EJTRq.png:SMALL

Unregistere

Well-known member
Grappig. Mag je dan ook die wedstrijd echt spelen zeg maar, dus dat jij de wissels bepaalt en dergelijke?

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik had dat in Zweden, daar spelen ze op het derde niveau ook zo'n pot tussen Noord en Zuid. Werd ik ook gekozen. Ik kon alleen niet de spelers kiezen.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Oke, er zijn alleen een aantal teams vervangen en je kunt de jeugdteams ook niet managen, al is dat laatste uiteraard wel mogelijk als je bijv Chelsea bent en dat team onder controle neemt.

Ik ga eens met Liverpool aan de slag. Logo's zijn ook toegevoegd.

Bovenaan