Ik ben een spel in de MLS gestart met Chicago Fire, maar je hebt in die competitie natuurlijk te maken met alle regels rondom het registreren van je team. Voor een menselijke speler is dat al een frustratie soms, maar de AI kan daar helemaal niet mee om gaan. Helaas kwam ik er na een aantal wedstrijden achter dat Sporting Kansas, normaal gesproken een ploeg die meedoet om de titel, met slechts 16 spelers de competitie is ingegaan. Waaronder slechts 1 keeper en 1 echte spits en verdediger Font?s heeft een Season Ending Injury (SEI) en is daarom niet eens ingeschreven. Geen idee waarom ze het slechts met deze selectie doen en ze de rest hebben gewaived, want voor zover ik kan zien is de salarislast niet eens zo hoog. Aangezien je in de MLS spelers uit je academy in moet schrijven kunnen ze geen extra jeugdspelers gebruiken en zullen ze het met deze 15 moeten doen.
Ander voorbeeld van de aparte regels is dat ik vanwege een contractverlenging van een andere speler, blijkbaar mijn budget overschreed. Waardoor ik genoodzaakt was om mijn reserve rechtsback weg te doen. Drie weken later echter kon ik hem weer verwelkomen, aangezien je met nieuwe spelers een beroep kunt doen op de gelden die beschikbaar zijn gesteld door de voetbalbond waarmee je de salarislast van een contract kunt verlagen. Tof dat het in het spel zit, maar het dwingt je wel om goed na te denken en te puzzelen met je selectie.