Football Manager

Batigoal

Well-known member
8fjVlbs.jpg


Het stadion Anoeta van Real Sociedad is er niet zo best aan toe.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Haha, aan het verbouwen? Bij mij is het spannend, vorig jaar 4e geworden, nu gaat het iets beter, maar de topduels win ik zelden. Toevallig net wel van Liverpool gewonnen, maar Manchester City en United krijg ik maar niet te pakken.

2czdlac.png
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
jr487s.png


De nederlaag tegen Heerenveen was opzettelijk, dan waren we beide door. Heerenveen won trouwens van Juve en Milan en staat ook bij de laatste vier.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ach ja, heb ik ze maar gehad... vanaf 2 januari dezelfde speelrondes, maar dan uiteraard andersom.

Fijne CL loting ook.

2dlu639.png
 

Batigoal

Well-known member
Lekkere start. Hoe is je carri?re verlopen? Heb je vanaf de start bij Yeovil Town gezeten? En gewoon geleidelijk groter geworden?
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Lekkere start. Hoe is je carri?re verlopen? Heb je vanaf de start bij Yeovil Town gezeten? En gewoon geleidelijk groter geworden?

Nee, ben begonnen bij Paulton Rovers op niveau 8. Twee keer promotie via de play-offs, naar de Conference N/S. Werd na de tweede promotie gevraagd door Yeovil en ik had het geluk dat ze net gepromoveerd waren uit L2, als nummer 6 wonnen ze de play-off. Had ik niet eens gezien, vond de stap naar L2 wel mooi, haha. Daarna ging het sportief wel goed, maar mijn faciliteiten zijn in 2026 nog altijd prut. Heb eind dit jaar wel een update af, die duurde anderhalf jaar, dus hoop op een grote stap.

2m4zpjp.png
 

Batigoal

Well-known member
Football Manager 2019 is sinds gisteravond uit. Zijn er hier mensen die de beta hebben gespeeld of het volledige spel binnenkort gaan aanschaffen? Ik koop FM iedere 2 jaar en na FM17 wordt dit mijn volgende versie. Wel wacht ik daarmee tot de winterstop als de patches de meeste foutjes eruit hebben gehaald. Tot die tijd voldoet FM17, die ik toch weer voor een groot deel heb bijgewerkt met transfers van afgelopen zomer. De recensies over FM19 zijn best wel lovend, met name omdat de tactiek en trainingen aangepakt zijn. Ook is de layout weer eens veranderd, dit keer ten goede. Plus men heeft voor het eerst de volledige licenties van de 1e en 2e Bundesliga; vooral leuk voor diegenen die geen logo- en facepacks installeren.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik koop het spel altijd in januari en speel dan tot december. Nu met FM 18 ook. Het is altijd gekut met de originele database en vooral het gemis van echte logo's en shirts stoort me. Die zijn in januari allemaal beschikbaar. En dan geeft Steam vaak 50% korting
 

Tobcoach

New member
Ik heb tot en met FM17 de spellen elk jaar gekocht, en waar mogelijk met de editor de Nederlands voetbalpyramide op een semi-realistische manier nagebouwd. Vanaf FM18 ben ik daarmee gestopt. Enerzijds omdat het spel voor mij als 'gemaks-speler' te ingewikkeld is geworden met al die tactieken, trainingsschema's, persconferentie's etc. en anderzijds omdat ik het spel een beetje 'ontgroeid' ben. Misschien wel onderdeel van de mid-life crisis (ben nu 50, pas gescheiden, verhuisd en een nieuwe baan). Tijd voor de jongere generatie om zich met het spel te gaan vermaken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben er ook al een tijdje klaar mee. Het werd te ingewikkeld en te tijdrovend. Zal medio 2014/2015 zijn geweest dat ik mijn laatste FM fase heb gehad. Daarvoor speelde ik het ook al een poos niet.
 

Batigoal

Well-known member
Haha, herkenbaar. Ik werd wel geFM'd: met Nottingham Forest koers ik in seizoen 1 af richting kampioenschap in de Championship. Verlies ik na 14 wedstrijden ongeslagen en degelijk plotseling met 7-2 van Swansea dat tegen degradatie strijdt. :cab:
 

Batigoal

Well-known member
Dat kan best. Zie PSV vorig seizoen tegen Willem II.

Dat is waar, maar toch heb ik het gevoel dat reputatie een grote rol speelt. Plus het bekende "goeie reeks totdat je het spel afsluit; volgende keer dat je FM aanzet verlies je de eerste partij". Zo verloor ik ook kansloos van het slecht presterende West Bromwich, dat uiteraard wel een grotere reputatie dan mijn ploeg heeft. Wat uiteraard niet gehinderd heeft op weg naar de uiteindelijke titel, maar toch.

Overigens heb ik bij deze carri?re weer echt het ouderwetse gevoel terug. Moet zeggen dat ik afgelopen jaar weinig tijd voor FM had, maar nu toch wel weer erg leuk vind om er mee bezig te zijn. Heb ook zin om na de winterstop FM19 te kopen.
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Haha, herkenbaar. Ik werd wel geFM'd: met Nottingham Forest koers ik in seizoen 1 af richting kampioenschap in de Championship. Verlies ik na 14 wedstrijden ongeslagen en degelijk plotseling met 7-2 van Swansea dat tegen degradatie strijdt. :cab:

Overigens had ik gisteravond weer zo'n potje. Het leven in de Premier League gaat op zich prima. Sta ik binnen het halfuur met 0-3 voor bij Bournemouth, verlies ik uiteindelijk met 5-3. Daar wordt je wel gefrustreerd van hoor.
 
Bovenaan