Football Manager

Batigoal

Well-known member
Arrgh die regels in de MLS! Seizoen 1 met Chicago Fire voorbeeldig afgerond met de titel. Wat spelers gehaald en jonkies door laten stromen en van wat anderen rekening gehouden dat ze vertrekken, alles om binnen de MLS-salarisregels te blijven.

Kom ik op de datum om mijn selectie in te schrijven voor seizoen 2, blijkt dat mijn team geen 3 Designated Players meer mag inschrijven, maar slechts 2 plus een Young DP (speler tot 23 jaar). En aangezien mijn drie sterren (Schweinsteiger, Gaitan en Marcelo) alle drie ouder zijn kan ik er eentje niet inschrijven voor dit seizoen. :eek:mg: Blijkbaar is het hardcoded in het spel dat Chicago Fire in het 2017-seizoen slechts 2 DP's en 1 YDP heeft, zoals wel meer bepalingen uit de MLS voor de eerste paar seizoen hardcoded in het spel zitten.

Dus ik voor het eerst in mijn leven de in-game editor gekocht om hieromheen te werken. Kun je met de in-game editor geen Amerikaanse contractstatussen (DP, reservecontracten, minimum salary enz.) aanpassen... En salaris verlagen ofzo maakt niets uit want ze blijven alle drie een DP-contract hebben. Enige alternatief dat ik heb is om de leeftijd van ??n van de 3 te verlagen, maar daar zit ik ook niet op te wachten. Zeer frustrerend!
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik heb een database van steam gehaald die de mls als de Premier League laat spelen. Geen gedoe met die vreemde regels
 

Batigoal

Well-known member
Ik heb een database van steam gehaald die de mls als de Premier League laat spelen. Geen gedoe met die vreemde regels

Nou ja, op zich vind ik het wel eens een andere soort uitdaging, met de drafts en alles. Maar dat ik onvrijwillig een DP moet wegdoen is niet zo fijn.

Ik heb uiteindelijk ervoor gekozen mijn verdediger Marcelo weg te doen, die wilde al een paar maanden weg omdat hij naar het Midden-Oosten wilde. Zijn plaats als buitenlandse speler kan ik wel vullen met een goeie Zuid-Amerikaan, maar het vinden van een nieuwe DP zal lastiger zijn.
 

Batigoal

Well-known member
Zo, eindelijk FM19 in huis gehaald. Gelijk mijn graphics-folder van FM17 gekopieerd naar FM19 (goed, dit duurde wel een flink aantal uur!). Ook even wat kleine dingen aangepast in de editor, zoals clubkleuren, ploegnamen en reputaties (zodat ook spelers met een mindere reputatie altijd in de standaard database zitten, bijv. talenten en meer bekende spelers uit andere continenten). Helaas merk ik al dat competities toevoegen niet meer zo makkelijk gaat als voorheen; ik krijg steeds foutmeldingen dat ik competities eerst moet testen. Heeft iemand hier ervaring mee hoe ik ze werkend kan krijgen?

Of heeft iemand toevallig de megapack met competities van Claassen gedownload? Want ik lees daar voor deze editie verschillende geluiden over dat het allemaal niet zo goed werkt als andere jaren.
 

Unregistere

Well-known member
Zou best verstandig zijn. Daarmee krijg je misschien ook wel veel meisjes aan het FM'en. Potenti?le nieuwe markt.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Zo, eindelijk FM19 in huis gehaald. Gelijk mijn graphics-folder van FM17 gekopieerd naar FM19 (goed, dit duurde wel een flink aantal uur!). Ook even wat kleine dingen aangepast in de editor, zoals clubkleuren, ploegnamen en reputaties (zodat ook spelers met een mindere reputatie altijd in de standaard database zitten, bijv. talenten en meer bekende spelers uit andere continenten). Helaas merk ik al dat competities toevoegen niet meer zo makkelijk gaat als voorheen; ik krijg steeds foutmeldingen dat ik competities eerst moet testen. Heeft iemand hier ervaring mee hoe ik ze werkend kan krijgen?

Of heeft iemand toevallig de megapack met competities van Claassen gedownload? Want ik lees daar voor deze editie verschillende geluiden over dat het allemaal niet zo goed werkt als andere jaren.

Claassen werkt prima hoor.
 

Batigoal

Well-known member
Dan ben je Steaua Boekarest (of FCSB tegenwoordig), een club met historie, grootste club van het land, spelend in het grootste stadion...

xN518tG.png
 

Max

Administrator
Forumleiding
Volgende keer spelers de supporters laten bellen ala Feyenoord en Dordt.
 

Pascallovic

Well-known member
Dan ben je Steaua Boekarest (of FCSB tegenwoordig), een club met historie, grootste club van het land, spelend in het grootste stadion...

xN518tG.png
Dat zijn er meer dan die er vandaag bij PSV die Baumgertl welkom kwamen heten. Heb je een grotere harde kern dan PSV dus.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Aangenomen bij Bury, dat na de laatste update wel in FM zit, dat kun je niet even verwijderen, maar dan wel zonder spelers. Alleen jeugd. Ik werd na 16 duels aangesteld, toen de club 1 puntje had gehaald. Mijn eerste wedstrijd was een 0-5 zege in de FA Cup, de 2e een 3-2 zege op Middlesbrough U23 in de Verfbeker en dit was de eerste wedstrijd in League One:

qaiq6ks.png
 

Nik

Member
Is er iemand die de gouden tip heeft? Ik speel sinds een tijdje weer CM 01/02 alleen nu kan ik mijn spel niet opslaan. Ik kan wel doorspelen, maar opslaan is niet mogelijk. Ik heb al wat dingen geprobeerd (virtueel geheugen verhogen etc.) maar niets lijkt te werken. Als ik mijn laptop nu afsluit ben ik het spel kwijt, dus deze staat al 3 dagen te draaien. Nu kan ik m'n laptop natuurlijk altijd aan laten of het spel gewoon verwijderen, maar dat zijn voor de lange termijn geen opties :)
 

Atreides

Well-known member
Waarom zou je in vredesnaam een voetbalsimulatie van bijna twintig jaar geleden spelen? Of probeer je weer de UEFA-cup te pakken?
 
Bovenaan