Arrgh die regels in de MLS! Seizoen 1 met Chicago Fire voorbeeldig afgerond met de titel. Wat spelers gehaald en jonkies door laten stromen en van wat anderen rekening gehouden dat ze vertrekken, alles om binnen de MLS-salarisregels te blijven.
Kom ik op de datum om mijn selectie in te schrijven voor seizoen 2, blijkt dat mijn team geen 3 Designated Players meer mag inschrijven, maar slechts 2 plus een Young DP (speler tot 23 jaar). En aangezien mijn drie sterren (Schweinsteiger, Gaitan en Marcelo) alle drie ouder zijn kan ik er eentje niet inschrijven voor dit seizoen.
mg: Blijkbaar is het hardcoded in het spel dat Chicago Fire in het 2017-seizoen slechts 2 DP's en 1 YDP heeft, zoals wel meer bepalingen uit de MLS voor de eerste paar seizoen hardcoded in het spel zitten.
Dus ik voor het eerst in mijn leven de in-game editor gekocht om hieromheen te werken. Kun je met de in-game editor geen Amerikaanse contractstatussen (DP, reservecontracten, minimum salary enz.) aanpassen... En salaris verlagen ofzo maakt niets uit want ze blijven alle drie een DP-contract hebben. Enige alternatief dat ik heb is om de leeftijd van ??n van de 3 te verlagen, maar daar zit ik ook niet op te wachten. Zeer frustrerend!