Ik bemerk dat Krabbendam weer bezig is geweest. Het verhaal El Ahmadi laat hij niet los. Nu heeft hij aangegeven te willen blijven, maar volgens Krabbendam zou hij ondanks die berichten toch liever willen vertrekken. Ik word een beetje moe van Krabbendam. Hij journaliseert altijd in een afbreuksfeertje over Feyenoord en komt dan ook nog eens met feiten die vaak niet correct zijn. Ik proef wat aversie van hem richting de huidige leiding en dat is voor de journalistieke onafhankelijkheid niet echt prettig.
Voorbeeld, volgens VI hebben we nauwelijks nog geld om de selectie verder te versterken vanwege de domme transfervrije komst van Kazim. Gouka (AD) kwam gisteren met het tegenovergestelde verhaal. Er zijn mogelijkheden om ook nu zonder een verkoop van Clasie te investeren. Dus waar ligt de waarheid dan weer? We hadden in ieder geval een geldpot om in de winter iets te kunnen doen die niet is aangesproken. Lijkt me niet dat dit aan een transfervrije speler is opgegaan. Kazim verdient echt geen miljoenen.
Overigens mocht er een club voor El Ahmadi komen, zou ik er niet heel afwijzend tegenover staan. Liever hij dan Clasie. El Ahmadi heeft zich verbeterd ten opzichte van zijn eerste seizoenen in De Kuip, maar je bent met hem toch veroordeeld tot breien. Clasie speelt nog vooruit, diep of zoekt de buitenspelers met een opening. El Ahmadi houdt van korte passjes die nauwelijks iets opleveren. Technisch perfect, maar het houdt eigenlijk de directheid van het elftal tegen.
Het vertrek van Clasie is ook nog niet zeker. Hij ligt nog vast t/m zomer 2018. Als er een goede club voor hem langskomt die een forse transfersom overheeft, prima. Maar dat moet ik eerst nog maar eens zien. Wellicht is Southampton die club, maar verder vraag ik het mij echt af.