FC Barcelona - el millor club del m?n

Janssen

Well-known member
Ging meer om de bronnen die ze destijds aanhaalden maar goed, ze hebben inderdaad gelijk gekregen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Hankie

Well-known member
Ik vind het wel mooi. Barca met die belachelijke transfersommen in de contracten en dan als club hem aftikken. Beetje zielig dat Barca en de bond gaan lopen miepen.
 

Janssen

Well-known member
De bondsvoorzitter die meteen dreigde met stappen richting PSG vanwege het schenden van financial fairplay.

Oh, heb ik inderdaad niet gezien.

Volgens mij moet je vooral blij zijn dat je 220 miljoen kunt vangen. Prima toch.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Oh, heb ik inderdaad niet gezien.

Volgens mij moet je vooral blij zijn dat je 220 miljoen kunt vangen. Prima toch.

Precies. Dat soort bedragen zijn vaak dusdanig hoog dat je een dergelijk bod ook wel zonder clausule zou accepteren. Dat ze dan direct weer 120 miljoen voor Coutinho zouden gaan aftikken is dan weer wat veel.
 

SanMark.

Well-known member
Precies. Dat soort bedragen zijn vaak dusdanig hoog dat je een dergelijk bod ook wel zonder clausule zou accepteren. Dat ze dan direct weer 120 miljoen voor Coutinho zouden gaan aftikken is dan weer wat veel.

Misschien krijgen die clubs uit Spanje een boete als ze het saldo in de plus hebben staan ?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Misschien krijgen die clubs uit Spanje een boete als ze het saldo in de plus hebben staan ?

Zou mij niets verbazen. Het zwarte cijfers schrijvende SD Eibar hebben ze bijna laten degraderen. Verder allerlei gekke regels qua minimum stadion capaciteit.
 

Batigoal

Well-known member
Oh, heb ik inderdaad niet gezien.

Volgens mij moet je vooral blij zijn dat je 220 miljoen kunt vangen. Prima toch.

Iedere speler, vooruit op Messi en Ronaldo na, is vervangbaar en van dat geld kun je leuke dingen doen. Ook al vind ik Coutinho meer een middenvelder en laat Bar?a in die linie nou gewoon Alena eens een serieuze kans geven. Pastore lijkt me een goedkopere en niet mindere optie.
 

Batigoal

Well-known member
Het lijkt me sterk dat de LFP de bevoegdheid heeft om dit definitief te weigeren, hooguit uit te stellen of aan te houden. Maar het is wel weer een vermakelijk hoofdstuk in de soap die wel nog de rest van augustus zal duren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De herkomst van het geld is in principe gerechtvaardigd. Ik las elders echter meer een politiek verhaal. In principe gaat de UEFA uiteindelijk over Financial Fair en lijkt het mij niet de taak van de Spaanse bond om PSG te controleren. Als ze verder morele bezwaren hebben tegen het gebruik van geld uit Qatar en de Verenigde Arabische Emiraten, dan zullen Barcelona en Real Madrid ook wel forse boetes hebben ontvangen of punten in mindering hebben gekregen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Van wat ik heb begrepen, is dat PSG het bedrag wel degelijk zelf en 'legaal' kan betalen.

Toch vind ik het wel fijn dat er iig actie ondernomen wordt tegen die bedragen.
 

Batigoal

Well-known member
Ja goed, die constructie destijds om Neymar bij Bar?a te krijgen was ook niet helemaal fris. Waar was de LFP toen?
 

U.G.

Well-known member
Laat dat mannetje gewoon gaan en pak je geld Barca ! Voor dat geld zou ik 'm in een kruiwagen doen en zo voor de poort van PSG neerflikkeren. Laat gaan, en bouw aan je ploeg. Wat een vervelende transfer is dit aan het worden.

Maar ik denk nu wel dat het safe to say is dat de ffp-afdeling de deuren voorgoed mag sluiten, wanneer ik dit soort constructies voorbij zie komen.

Maar goed dat Gelson nog een jaartje bij Sporting blijft :duim: Het WK afwachten en dan verkopen voor 1,5 miljard.
 
Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
Hoezo holt het niveau van VI achteruit? Ze hebben toch gewoon gelijk gehad?

PSG 'koopt' elke jaar wel Messi of Ronaldo, en de bronnen plus de afkoopclausule en de financial fairplay bs boden deze keer al helemaal geen stevige pijlers. Maar goed, kijk eens aan, het pakt nu wel uit.
 
Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
Goed, het is nu officieel: Neymar heeft bij de clubleiding aangegeven weg te willen en de clubleiding heeft Neymar Sr en Jr gewezen op de 222 miljoen die betaald moet worden om het contract af te kopen.

Ik ben er klaar mee, laat hem die 222 miljoen maar betalen en daarna snel wegwezen. In het rijtje van de vier R'en komt hij niet, daarvoor is zijn rol in de clubhistorie te beperkt. Hij is eerder de Evaristo van de 21ste eeuw, die in de schaduw staat van de topscorer (Kocsis, Luis Su?rez II), de buitenlandse superster (Kubala, Messi) en de nationale crack (Luis Su?rez I, Iniesta) en zijn periode bij Bar?a afsluit met een controversi?le overstap (naar Real Madrid, de vermeende deal van in totaal een half miljard euro).

Klopt wel, m??r ik moet heel eerlijk bekennen en ik weet dat ik me op glad ijs ga begeven, maar ik vond 'm al zo langzamerhand zo'n de beste speler bij jullie. Ontiegelijk veel dreiging.
 

Ska P 187

Well-known member
Haal maar eens wat van die schuld af, een honderd of twee miljoen een geef de eigen jeugd een kans. Volgens seizoen Messi de deur uit en je bent schuldenvrij.
Dan maar een paar jaar wat minder prijzen, maar het zal wel niet.
 
Bovenaan