FC Barcelona - el millor club del m?n

Max

Administrator
Forumleiding
Lijkt mij een nogal veel voorkomende naam. Zal dus ook wel een keeper zijn.
 

U.G.

Well-known member
Lucas Lima heet die Braziliaanse verdediger. Cedric Soares werd deze week ook nog genoemd als nieuwe rechtsback. Verder is Nederlands international Lieke Martens in beeld, maar dat is voor een ander team.

Cedric ? Wow. Op zich een bevlogen back, maar gisteren zag ik 'm weer eens onder een bal doorgaan ( net als tegen Polen op EK ), en leidde weer grote gevolgen in--> die bal op de paal.

Ik hoorde Cancelo tot voor kort vaak gelinkt worden aan jullie. Dat zou al een betere zet zijn.

En ja, Mathieu, ik weet het. Jorge Jesus he. We zijn ook nog bezig met Coentrao en een partij Argentijnen. Met die man daar boeit het me toch echt een stuk minder.
 

Batigoal

Well-known member
Ik ken hem zeker. Mboula was afgelopen seizoen met Carles P?rez clubtopscorer in de competitie en geloof ik tevens Europees clubtopscorer. Zijn actie met doelpunt tegen Borussia Dortmund was geweldig en vast terug te vinden op YouTube. Later in het seizoen had hij nog zo'n actie en goal (ik weet niet meer welke wedstrijd). Door zijn goede prestaties debuteerde hij ook voor Bar?a B. Hij speelde enkele wedstrijdjes en liet een aardige indruk achter. Samen met Ale?? en Cucurella zag ik Mboula wel als ??n van de grootste talenten.

Erg jammer dat hij zijn kans niet wilde afwachten, maar eigenlijk heb ik geen meer om me druk te maken als een ongeduldig talent naar het buitenland gaat (Eric Garc?a uit de Cadete ging daarnaast deze week naar City). In plaats van een geleidelijkere weg met voetbal in de Segunda A volgend seizoen zal hij het nu moeten waarmaken bij de "Franse" landskampioen en CL-deelnemer. Gelukkig zijn de berichten wat betreft Ale?? geruststellend; hij zal zeer waarschijnlijk bijtekenen.

Ik hoop voor hem dat hij een betere loopbaan gaat krijgen dan Tony Sanabria. Mocht je hem niet kennen, de Paraguayaan kende een paar seizoenen geleden ook een goede periode in de jeugd en een aantal aardige wedstrijden in het tweede, waarna hij als Paraguayaans international naar Roma vertrok. Een carri?re langs Sassuolo, Sporting Gij?n en Real Betis is vooralsnog niet heel fantastisch te noemen.

Dank voor de uitleg. Ik denk wel dat Monaco met Mboula een traject heeft uitgestippeld. Lijkt mij geen verkeerde keuze voor die jongen, maar Barcelona krijgt wel flink de deksel op de neus voor de opgedroogde doorstroming vanuit de jeugdopleiding van de afgelopen jaren. Een ander talent, Mateu Morey, gaat namelijk naar FC Bayern M?nchen.
 

Xisco

Member
Mooi dat Deulofeu weer terug is, ??n van de grootste talenten van de laatste jaren. Het krikt het Spanjaard- en canterano-gehalte bij het eerste ook weer wat op. Hopelijk is Beller?n de volgende. Daarnaast is Adria Ortola teruggekeerd als doelman met eerste elftalstatus, na een verhuurperiode bij Alav?s. Ik neem aan dat Jordi Masip deze zomer dan zal vertrekken, of Ortola moet verkocht of opnieuw verhuurd worden.

Gisteren verloren de Bar?a Legends met 1-3 van de Manchester United Legends. Opgemerkt moet wel worden dat de ??n (bijvoorbeeld Rivaldo, Ronaldinho en Amor) legendarischer is dan de ander (zoals D?hu, Andersson en Guzman). De twee Braziliaanse winnaars van de Gouden Bal waren er wel voor in het publiek met wat kunststukjes te vermaken, de "Engelsen" waren vooral effici?nt voor de goal.
 

Janssen

Well-known member
Er schijnt nu toch echt concreet onderhandeld te worden over Bellerin. Benieuwd wat dat moet kosten. Zou wel een mega versterking zijn.
 

Pascallovic

Well-known member
Er schijnt nu toch echt concreet onderhandeld te worden over Bellerin. Benieuwd wat dat moet kosten. Zou wel een mega versterking zijn.
Dat zal wel richting Lacazette-achtige bedragen gaan. Tenminste ik hoop niet dat ze nog meer gaan betalen.
 

Batigoal

Well-known member
Ik begrijp dat clublegende Carles Puyol tegenwoordig als zaakwaarnemer jonge Bar?a-talenten naar andere clubs helpt. Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hadden ze hem tijdens zijn actieve carri?re maar een fatsoenlijk salaris moeten bieden.
 

U.G.

Well-known member
Ik begrijp dat clublegende Carles Puyol tegenwoordig als zaakwaarnemer jonge Bar?a-talenten naar andere clubs helpt. Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.

En weet je ook om hoeveel spelers het gaat, ik wist dat ie manager werd maar heb er nooit meer wat van gehoord.
 

Xisco

Member
Puyol vertegenwoordigt samen met Iv?n de la Pe?a Eric Garc?a, die dus recent naar Manchester City ging. Als een 16-jarige verdediger uit de Juvenil B, die totaal nog niet in beeld was voor het eerste of het tweede en ook bij de Juvenil A vorig seizoen geen rol van betekenis speelde (nul wedstrijden Europees bijvoorbeeld), denkt dat hij daar meer kans heeft om het eerste te halen, dan doet hij zijn best daar maar.

Carles Ale?? wordt ook door het tweetal vertegenwoordigd, maar hij heeft onlangs zijn contract verlengd en zal zeer waarschijnlijk de voorbereiding met het eerste afwerken. Marc Cucurella heeft ook zijn contract verlengd. Nu is het van belang Oriol Busquets langer aan Bar?a te binden en komende week zouden er gesprekken zijn.

Nieuwe naam op transfervlak is die van Dani Ceballos van Betis. De Arabieren (Verrati) en Chinezen (Paulinho) houden hun middenvelder liever. Philippe Coutinho wordt ook genoemd overigens, maar dat gerucht gaat al wat langer rond.

Overigens heeft Bar?a als tegenreactie op het vertrek van Eric Garc?a een spits van Manchester City teruggehaald: Toni Duggan, die bij haar presentatie "iets" te uitbundig lijkt te zijn geweest met make-up en zonnebank, gaat voor de Femen? spelen. Ze moet de opvolgster worden van Jenni Hermoso, afgelopen seizoen pichichi, die naar PSG gaat.
 
Laatst bewerkt:

Xisco

Member
Nadat Beller?n niet haalbaar bleek, heeft Bar?a gisteren N?lson Semedo gecontracteerd als nieuwe rechtsback. Ik ken hem eigenlijk niet; is het een goede keuze van Bar?a, U.G.?

Verder is Lieke Martens naar het schijnt de eerste speelster in het Spaanse voetbal voor wie een aankooptransfersom wordt betaald. Bar?a zou iets van 35.000 tot 40.000 euro voor haar hebben overgemaakt aan Rosengard.
 
Bovenaan