FC Barcelona - el millor club del m?n

Raul

Well-known member
Man, wat deed, Sergi Roberto, het sterk tegen die zigeuner. Roberto ging stuk maar die zigeuner kon nauwelijks winnen.

Bar?a heeft genoeg toppers, aan spelers genoeg en kwaliteit is meer dan voldoende! Mascherano kan niet meer achterin, Gomes en Rakitic moeten eruit of in ieder geval ??n. De nadruk is zo op het aanvallen dat verdedigen niet meer voorkomt. Het ?berhaupt kunnen verdedigen, kijk hoeveel goals je steeds om je oren krijgt?

Batigoal

Well-known member
Ik heb hem dit seizoen minder vaak aan het werk gezien, maar heeft hij zich nou ook daadwerkelijk verbeterd? Bravo was in zijn Barca-tijd een puntenpakker, maar dat heb ik Ter Stegen de afgelopen jaren zelden zien doen. Die andere doelman, Jasper Cillessen, wordt langzaamaan ongeduldig over zijn gebrek aan speeltijd. Hij had werkelijk het idee eerste keeper te worden bij Barcelona blijkbaar. En dan heeft de club nog een 18-jarige Montenegrijn gehaald als doelman voor Barcelona B.

Verder lijkt Ernesto Valverde de nieuwe trainer te worden en die wil dan graag zijn voormalige prot?g? Ander Herrera naar de club halen.

ALenstra

Well-known member
Tja, Ter Stegen heeft niet 5 jaar bijgetekend om op de reservebank te zitten. Het zegt wel voldoende dat Cillesen hem er niet uitgekeept heeft.

Janssen

Well-known member
Ter Stegen heeft ze er op momenten echt doorheen gesleept in de tweede seizoenshelft hoor.

Ander Herrera lijkt me trouwens niet de man die het middenveld moet gaan redden.

Pascallovic

Well-known member
Cilissen was in de wedstrijden die hij mee mocht doen ook niet heel overtuigend. Hij heeft ze totaal niet aan het twijfelen gekregen.

Herrera is ook niet het type dat je bij Barca op het middenveld verwacht.

Xisco

Member
Heel goed dat Ernesto Valverde de opvolger van Luis Enrique is geworden, hij was vanaf het begin van de speculaties mijn eerste keus.

U.G.

Well-known member
Voor mijn beleving van het Spaans voetbal is dit best cool ja, meer uitdaging voor de Merengues.

Doe je nog een reisverslagje ergens droppen hier :eek: I surely would appreciate it.

Voordat Real de genadeklap uitdeelt zaterdag.

Laatst bewerkt:

Xisco

Member
Regelmatig komen van die overzichtjes voorbij van voetballers die een elftal samenstellen van de beste spelers met wie ze ooit samenspeelden. In Portugal doen ze het blijkbaar anders en voormalig blaugrana Sim?o is met een elftal van zijn slechtste medespelers gekomen:

El once, conformado por Filip De Wilde (Sporting), Emanuele Pesaresi (Benfica), Winston Bogarde (Barcelona), Nen? (Sporting), Vinicius (Sporting), Fernando Aguiar (Benfica), Paulo Almeida (Benfica), Ramirez (Sporting), Kmet (Sporting), Ouattara (Sporting) y Bruno Gimenez (Sporting)

Bogarde was ook waardeloos als Bar?a-speler en bovendien arrogant en onaardig, kan ik uit betrouwbare bron melden. Zijn voormalige villa aan de rand van Amsterdam was overigens - van buitenaf - wel de moeite, ik ben er geregeld langs gereden. Terug naar Sim?o, want zijn elftal heeft wel de nodige boze reacties opgeleverd. Ik vraag het maar even aan de expert: U.G., waren die tien van Sporting en Benfica echt zo slecht?

U.G.

Well-known member
Regelmatig komen van die overzichtjes voorbij van voetballers die een elftal samenstellen van de beste spelers met wie ze ooit samenspeelden. In Portugal doen ze het blijkbaar anders en voormalig blaugrana Sim?o is met een elftal van zijn slechtste medespelers gekomen:

Bogarde was ook waardeloos als Bar?a-speler en bovendien arrogant en onaardig, kan ik uit betrouwbare bron melden. Zijn voormalige villa aan de rand van Amsterdam was overigens - van buitenaf - wel de moeite, ik ben er geregeld langs gereden. Terug naar Sim?o, want zijn elftal heeft wel de nodige boze reacties opgeleverd. Ik vraag het maar even aan de expert: U.G., waren die tien van Sporting en Benfica echt zo slecht?

Bogarde ken ik uit m'n jeugdtijd. Hij speelde twee lichtingen ouder bij Sparta en zat ook een klas of wat hoger bij mij op school, Wolfert. Het was een rustige, stille jongen...niet verlegen ofzo, maar die gozer zag je echtwerkelijk noooooit lachen. Helemaal geen losbandigheid, grote muil ofzo of hangen ergens in de stad of wat dan ook. School en voetbal, school en voetbal.

Mensen kunnen veranderen, maar ik kan me best voorstellen dat zo iemand heel snel verkeerd wordt ge?nterpreteerd. Vooral ook met dat rassengedoe.

Dat van Simao, dat snap ik niet. Dit doe je toch niet.

Die Kmet, Ouattarra en Nen? waren in ieder geval niet de meest getalenteerden idd. Doe Vinicius er ook maar bij, en dan van de rest...ach...dertien in een dozijn qua jaren 90 troep aan import en marge-voetballers uit Portugal. Hij had misschien nog vijf van dat soort lijstjes kunnen maken.

Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
Voor ons wel. Maar dit lijkt me iets dat je voor jezelf houdt als voetballer.

Xisco

Member
Barcelona_SC_logo.png

Goed, een kort verhaaltje dan.

In 1925 vertrok Eutimio P?rez naar Ecuador. De Catalaan vestigde zich in de kuststad Guayaquil en besloot een voetbalclub op te richten. Wat is nu een betere en mooiere naam dan een vernoeming naar de beste en mooiste club van het universum? Barcelona Sporting Club was daarmee geboren en clubwapen en tenue werden gemodeleerd naar dat van het grote FC Barcelona. Door een bijgelovige voorzitter werd de kleur van het tenue later aangepast van blaugrana naar geel. Barcelona SC groeide uit tot de beste club van het land: vijftien landstitels, als enige nooit gedegradeerd en speler van twee Copa Libertadores-finales. Net als FC Barcelona is Barcelona SC een omnisportvereniging.

92 jaar later reisde een andere cul? af naar het land dat vernoemd is naar de evenaar. De reis ging vooral om vulkanen, koloniale stadscentra, regenwouden, alpiene moerassen, blauwvoetgenten en reuzenschildpadden, maar voetbal kwam toch ook geregeld aan de orde. De Amazone in tijdens het slotweekend van de eredivisie: bij gebrek aan verbinding met de buitenwereld bleef het tot de terugkomst in de bewoonde wereld de vraag of Feyenoord landskampioen was geworden (en bij andere reisgenoten: wie won het Songfestival? De lusos dus). Mijn Barcelona SC-momenten had ik overigens niet in Guayaquil, maar in Cuenca. Daar heb ik een deel van de wedstrijd en later een samenvatting gezien van de wedstrijd tegen Estudiantes - Juan Ver?n blijkt nog steeds te spelen - in de Copa Libertadores, 0-3 verlies maar wel door naar de volgende ronde. De volgende dag heb ik een sjaal gekocht op de markt. De EL-finale en wedstrijdverloop hiervan kenden overigens een uitmuntende timing: na met haaien te hebben gezwonnen in een restaurant de eerste helft gekeken en de beslissing in de wedstrijd viel precies samen met moment dat verzameld moest gaan worden om te kayakken.

U.G.

Well-known member
Goed, een kort verhaaltje dan.

;)

Xisco is gewoon cool.

Daar heb ik een deel van de wedstrijd en later een samenvatting gezien van de wedstrijd tegen Estudiantes - Juan Ver?n blijkt nog steeds te spelen -

Nee, serieus ?

na met haaien te hebben gezwonnen in een restaurant de eerste helft gekeken en de beslissing in de wedstrijd viel precies samen met moment dat verzameld moest gaan worden om te kayakken.

Ik ken iemand die dat in een kooi heeft gedaan met witte haaien...dat doet ze nooit meer ;)

Maar een Amazone-reis, lijkt me wel iets voor op de bucketlist. Ik ben alleen aan de Braziliaanse kusten geweest en Aruba, maar het lijkt alsof je aan alles kan merken dat je in de buurt van die woud.

Xisco

Member
Drank was er genoeg en behoorlijk sterke ook (een paar slokjes aguardiente en ik had er genoeg van). Cocasnoepjes en cocabladeren in overvloed.

Wat betreft Ver?n: ik heb het even nagezocht en begin dit jaar maakte hij zijn derde rentree bij Estudiantes en de bewuste CL-wedstrijd was dan weer zijn laatste.

Bij het zwemmen met haaien kwam overigens geen kooi aan te pas.

Kennen jullie overigens Josimar Quintero? Ik kende hem niet, maar ik moet toch iets om het hier weer on-topic te krijgen... Hij is de enige Ecuadoraan van wie ik zo snel kan vinden ooit bij het echte Bar?a te hebben gespeeld, als jeugdspeler weliswaar. Momenteel is hij twintiger en middelvelder bij de reserves van Chelsea.

Bovenaan