FC Barcelona - el millor club del m?n

ALenstra

Well-known member
Okee, ik heb me vergist over Koeman. Hij heeft wel prijzen gewonnen. Ik begreep trouwens dat Sampaoli van Sevilla de hoofdkandidaat is.
 

Batigoal

Well-known member
Tweede stadion Barcelona krijgt naam van Cruijff

Barcelona eert Johan Cruijff door het nieuwe tweede stadion van de club naar hem te vernoemen. Bovendien komt er een standbeeld van de Nederlander bij Camp Nou. Dat is zaterdagochtend bekendgemaakt tijdens een speciale presentatie, waarbij ook zoon Jordi Cruijff aanwezig was.
Barcelona herdacht Cruijff zaterdagochtend tijdens een speciaal evenement. Naast zoon Jordi namen president Josep Maria Bartomeu en vicepresident Jordi Cardoner het woord om de herinneringen aan de legende ruim een jaar na zijn overlijden levend te houden.

Cruijff overleed op 24 maart 2016, waarna het eerbetoon al groots was. Liefst 60.525 supporters bezochten de herdenkingsruimte en tijdens El Cl?sico was er een prachtige sfeeractie (foto).
Daar kwam zaterdagochtend meer eer bij voor Cruijff. Niet alleen krijgt het nieuwe Mini Estadi van de club zijn naam, ook komt er een standbeeld bij Camp Nou en komt er in het clubmuseum een speciale ruimte om Cruijff te herinneren.
Daarnaast heeft de club bij de gemeenteraad een verzoek ingediend om de straat Ar?stides Mallol, die grenst aan Camp Nou, te vernoemen naar Cruijff. Zo draagt de weg naar de Catalaanse voetbaltempel symbolisch de naam van de clubicoon.

De legendarische nummer 14 speelde tussen 1973 en 1978 voor Barcelona. Als speler werd Cruijff in 1974 landskampioen in Spanje en won hij in 1978 de Copa del Rey. Als trainer waren de successen in Camp Nou nog groter. Vier keer kroonde Barcelona zich met Cruijff aan het roer tot winnaar van de Primera Divisi?n. Verder werden onder andere de Europa Cup I en II gewonnen.

VI.nl

Netjes als eerbetoon.
 

Xisco

Member
Mooi eerbetoon. Kubala heeft een standbeeld, Pep Samitier een straat tegenover Camp Nou, Joan Gamper een sportcomplex, maar De Magere krijgt het min of meer alle drie.

Het kan natuurlijk altijd gekker. Een bepaalde speler van de aartsrivaal heeft bij leven een standbeeld, een museum (waar menig Europese topclub overigens jaloers op zal zijn) en sinds deze week ook een vliegveld dat zijn naam draagt. U.G., kom er maar in...
 

Xisco

Member
De Femen? staat overigens op het punt de halve finales van de CL te halen. Vorige week was het 0-1 in Malmo, net scoorde Jenni Hermoso de 1-0 in het Mini Estadi tegen Rosengard. De Juvenil A staat al in de halve finale van de Youth League (met een Cl?sico als finale als mogelijkheid). Nu het eerste nog, na de remuntada.
 

Xisco

Member
Over de Juvenil A gesproken, het team van Gabri en oud-keeper Albert Jorquera is afgelopen weekend kampioen geworden. De toptalenten: back Marc Cucurella (Puyol 2.0, al was het maar qua kapsel) en aanvaller Jordi Mboula (een vader uit Congo, een moeder uit Frankrijk, maar zijn naam verraadt zijn geboorteplek). Bar?a B is overigens ook kampioenskoers.
 

U.G.

Well-known member
Mooi eerbetoon. Kubala heeft een standbeeld, Pep Samitier een straat tegenover Camp Nou, Joan Gamper een sportcomplex, maar De Magere krijgt het min of meer alle drie.

Het kan natuurlijk altijd gekker. Een bepaalde speler van de aartsrivaal heeft bij leven een standbeeld, een museum (waar menig Europese topclub overigens jaloers op zal zijn) en sinds deze week ook een vliegveld dat zijn naam draagt. U.G., kom er maar in...

UG kom er maar in ? Jij gaat vanaf nu gewoon wekelijks weer posten hier ....hoe vind je dat ? Met je UG kom er maar in :D Ik begon zelfs lief te doen hier voor je club.

Ja en wat betreft CR en Madeira....nou ja, ik gun dat eiland ook wat. Moeten ze zelf weten :eek:...als Ronaldo stopt met voetballen kan hij denk ik daar direct meteen regionaal-president worden. Serieus.
 

Ska P 187

Well-known member
Ik mis die sectie naam nog steeds. Vond het wel Astrix en Oblix gezellig aandoen.
Al kunnen die Fransen niet tippen aan de zwijnen die hier aan het spit gaan.
 

Xisco

Member
Gisteren een doelpuntenfestijn in het Mini Estadi: Bar?a B behaalde de hoogste uitslag ooit met een 12-0 overwinning op Eldense, de colista van de Grupo III. Daarbij moet dan nog worden opgemerkt dat Gerard L?pez niet kon beschikken over zijn eerste ?n tweede doelman, aanvoerder Sergi Palencia en beste speler Carles Ale??. Mathematisch zeker is het nog lang niet, maar Bar?a B lijkt hard op weg naar in ieder geval de play-offs en mogelijk ook de regionale titel.
 

Ska P 187

Well-known member
Gisteren een doelpuntenfestijn in het Mini Estadi: Bar?a B behaalde de hoogste uitslag ooit met een 12-0 overwinning op Eldense, de colista van de Grupo III. Daarbij moet dan nog worden opgemerkt dat Gerard L?pez niet kon beschikken over zijn eerste ?n tweede doelman, aanvoerder Sergi Palencia en beste speler Carles Ale??. Mathematisch zeker is het nog lang niet, maar Bar?a B lijkt hard op weg naar in ieder geval de play-offs en mogelijk ook de regionale titel.

Hadden ze niet een beetje rustig aan kunnen doen met mijn provinciegenoten en club met bovendien ook nog eens de mooiste clubkleuren ter wereld.
Bah, dit gaat ze (hopelijk) promotie kosten!
 

U.G.

Well-known member
Echt heel toevallig heb ik me naar deze wedstrijd toegezapt . Ik bleef even hangen omdat die gasten al binnen het halfuur met 6-0 voorstonden. Die gastjes in het geelzwart, die uit SKaP-gebied blijkbaar, waren me dan ook een partij behoorlijk sl?cht. Crisis. Het veld leek te groot voor ze, met al die diepte ;) ...zijn ze zo direct van het pleintje afgehaald ofzo ?

De nummer drie van Barca :duim: ..dat wordt nog een grote, ik heb gezegd.
 

Xisco

Member
Echt heel toevallig heb ik me naar deze wedstrijd toegezapt . Ik bleef even hangen omdat die gasten al binnen het halfuur met 6-0 voorstonden. Die gastjes in het geelzwart, die uit SKaP-gebied blijkbaar, waren me dan ook een partij behoorlijk sl?cht. Crisis. Het veld leek te groot voor ze, met al die diepte ;) ...zijn ze zo direct van het pleintje afgehaald ofzo ?

De nummer drie van Barca :duim: ..dat wordt nog een grote, ik heb gezegd.

Vandaag kwam het bericht dat het bestuur van Eldense het eerste elftal heeft opgeheven, maar volgens een later bericht kan het bestuur hier echter niet over beslissen. Geruchten van match-fixing komen op gang, mede door uitlatingen van een speler van Eldense.

In de Segunda B zijn geen vaste rugnummers, dus ik moest even opzoeken wie dat rugnummer afgelopen weekend had. Het was dus Marc Cucurella, die ik al Puyol 2.0 noemde en eigenlijk een juvenil is.

Estadi El Salvador toch?

Dit is nog het oude stadion. Estadi Johan Cruijff komt op het complex waar ook het eerste elftal traint en het nieuwe La Mas?a is.
 

Batigoal

Well-known member
Als je de selectie van Eldense bekijkt dan is het ook wel een bijeengeraapte groep van nationaliteiten. Dat is voor Spaanse begrippen ook wel afwijkend. Overigens speelt ex-Willem II'er Hans Mulder er; hij stond ook in de basis tegen Barcelona B.
 

U.G.

Well-known member
Vandaag kwam het bericht dat het bestuur van Eldense het eerste elftal heeft opgeheven, maar volgens een later bericht kan het bestuur hier echter niet over beslissen. Geruchten van match-fixing komen op gang, mede door uitlatingen van een speler van Eldense.

Dat moet het ook zijn, de doelpunten kwamen niet eens voort uit dekkingsfouten of slonzig uitverdedigen maar puur door er gewoon als laatste linie niet te staan.

Yep. Die Cucurucucu met z'n passing ( mooi liedje btw ) viel me toch op.
 

Xisco

Member
Je zou denken dat de spelers wat geleerd hadden van de wedstrijd tegen Malaga, maar niet dus. Tegen Juventus was het hooguit iets minder lamlendig dan afgelopen weekend. Ik kan niet begrijpen waarom Mathieu in de basis stond. Dat Andre Gomes hem na rust kwam vervangen, snap ik ook niet. Er is ook een foto van het moment dat Gomes het veld in komt en de vierde official met grote ogen naar hem kijkt en uitstraalt ook niet te kunnen bevatten dat Gomes de redder van Barca moet gaan worden. Een driemansverdediging met Pique, Mascherano en Umtiti is wat mij betreft een acceptabele optie, maar met Sergi Roberto op de rechter flank hoort er links ook een aanvallend ingestelde back (lees: Jordi Alba) te staan.

De landstitel is uit zicht, de CL nu ook. Een remuntada kan natuurlijk nog steeds, maar 4-0 winnen van Juventus? Het is een beetje zoals in 2000: een heroische comeback (tegen Chelsea, 3-1 op Stamford Bridge, 5-1 in Camp Nou; dit seizoen PSG) kan, maar twee (Valencia; nu Juventus) is wel erg optimistisch. Dan de Copa maar, om het seizoen toch enige kleur te geven.

Als ik de pers geloof, is de voorbereiding ten aanzien van de selectie voor volgend seizoen al in volle gang. Het voornaamste doel is meer "FC Barcelona-DNA", dus de selectie in de eerste plaats aanvullen vanuit het tweede elftal (Alena, Palencia en Marlon zijn de voornaamste kandidaten), met verhuurde spelers of spelers met terugkoopoptie (Samper, Munir, Deulofeu) of voormalige canteranos die het elders hebben waargemaakt (Bellerin). Een prima plan wat mij betreft en ik heb ook meer geduld met jongens uit de eigen jeugd dat met falende aankopen. Daarnaast zal er een operacion salida plaatsvinden met vermoedelijk een definitief vertrek voor Mathieu, Mascherano en Arda en verhuur voor Alcacer, Gomes en Digne.
 

U.G.

Well-known member
Ik ben absoluut geen fan van Gomes, vind hem te traag en te loser....maar hij wordt nu wel een beetje heel erg de gebeten hond bij Barca. HIj valt in in Turijn bij een 2-0 achterstand en alle spelers die het verschil kunnen maken bij Barca die staan op het veld dus met 2-0 te verliezen ! Het pinpointen van Gomes is wel begrijpelijk maar het lek zit wel veel dieper weg.

Mooie plan voor de toekomst. Je gaat gewoon echt meer van je club houden wanneer er allemaal jongens uit de opleiding doorbreken.
 

Ska P 187

Well-known member
Ik zou Thiago misschien maar eens terughalen uit Bayern, die zal die bradwurst toch ook wel zat zijn ondertussen?
 

Xisco

Member
Natuurlijk is Gomes niet de hoofdschuldige. Feit blijft wel dat hij niet brengt wat verwacht mag worden van de grote aankoop van 2016. De bezetting van de bank is gewoon te matig. Eigenlijk zou Barca in iedere linie een topper achter de hand moeten hebben, zoals (helaas) de vikingen wel hebben. Het is toch een luxe als je als coach het gala-elftal nog kan aanvullen met een Morata, een Isco, een James of een (rustigere, behaardere, wijzere?) Pepe.

Thiago heeft kort geleden verlengd bij Bayern, als ik het goed heb, maar misschien staat hij open voor een terugkeer? Het is nog niet eens zo heel lang geleden dat Barca met elf canteranos van niveau speelde, maar de spoeling in de hoofdselectie is inmiddels wel erg dun. Dan zijn de goede prestaties van het tweede elftal (play-offs gehaald, kampioenschap nog mogelijk) en de Juvenil A (dat het seizoen met vier prijzen kan afsluiten) een positief signaal voor mogelijke veranderingen.
 
Bovenaan