Alonso toch wel knap na zijn kleine akkefietje om nog redelijk goed in de punten te rijden, zeker wanneer je vergelijkt waar zijn collega eindigde
Jep inderdaad, het was zo overduidelijk in beeld (zelfs met herhaling) dat de spiegel afbrak dat het me zeer verbaasde dat de wedstrijdleiding niet ingreep.Had toch zijn spiegeltje moeten laten vast tapen. 30 seconden tijdstraf gekregen na een protest van Haas. Zonder rechterspiegel was niet veilig. Beetje vreemd dat de raceleiding zelf niet tijdens de race ingreep.
7 miljoen boete voor RB en 10% minder ontwikkeltijd is het uiteindelijk geworden. Het is mij dan weer niet duidelijk of die 7 miljoen ook binnen de budget cap valt. Het klinkt van niet, maar dan is dat onderdeel van de straf ook een beetje zinloos, want die 7 miljoen raakt ze dan voor geen meter.
Dat wel, maar als je een team echt wil raken, dan vallen boetes vanwege overschrijding van het budgetcap dus ook binnen het budgetcap. Anders zie ik het nut niet. 7 miljoen van je budgetcap af zou ik ook weer erg fors vinden gelet op de overtreding waar we het in dit geval over hebben. Geef ze voor 2023 een budgetcap wat 1,4 miljoen lager(het bedrag wat ze te veel hebben uitgegeven in 2021) ligt of zo. Er vanuit gaande dat ze niet meer kunnen anticiperen op een boete voor dit jaar. Dat snap ik namelijk wel. Voor de rest vind ik het zo een slap excuus dat men aanvoert dat de regels niet zo makkelijk/duidelijk te interpreteren waren. 9 van de 10 teams is het wel gelukt, dus het is ook niet dat er iets onmogelijks gevraagd is.Is wel serieus geld. 10% minder windtunneltijd is ook stevig. Ik begrijp dat het nagenoeg geheel een documentatieding is geweest.
En Ferrari maar weer eens met een tactische miskleun... Je kon de frustratie van Leclerc horen over de boordradio.En K-Mag op pole!