F1, IndyCar, Nascar Topic

Jamel

Administrator
Forumleiding
Normaal vind ik die regen wel leuk maar dit is weer net even te veel van het goede.
Ja, met die onboardbeelden zie je dat de coureurs echt amper tot geen zicht hebben met deze spray. Veel te gevaarlijk om te rijden in deze omstandigheden.
 

JMD

Well-known member
We lachen soms om stroll, maar in de regen kan die echt wel wat…

Tien voor acht herstart.
 

JMD

Well-known member
Ja, met die onboardbeelden zie je dat de coureurs echt amper tot geen zicht hebben met deze spray. Veel te gevaarlijk om te rijden in deze omstandigheden.
Daar denkt de FIA anders over… ;)

Men is tegenwoordig ook wel voorzichtiger in de regen. Moet je voor de gein de race van Japan 1994 eens opzoeken, toen ging men in flink natte omstandigheden gewoon racen, ging ook soms flink fout…
(Dat was trouwens ook de eerste keer dat ik in de nacht mijn wekker zette om f1 te kijken…)
 

JMD

Well-known member
Sowieso gaat het in Japan vaak los. De f1 heeft twee jaar in fuji gereden en 1 van die twee races was ook heel nat (iets van twintig ronden achter sc volgens mij)
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Daar denkt de FIA anders over… ;)

Men is tegenwoordig ook wel voorzichtiger in de regen. Moet je voor de gein de race van Japan 1994 eens opzoeken, toen ging men in flink natte omstandigheden gewoon racen, ging ook soms flink fout…
(Dat was trouwens ook de eerste keer dat ik in de nacht mijn wekker zette om f1 te kijken…)
Let maar op, paar rondjes achter de safetycar, conclusie dat het te gevaarlijk is en hop weer naar binnen.
 

JMD

Well-known member

En wat te denken van deze crash ooit in Japan in flink nat weer… De desbetreffende coureurs overleefden het, maar voor 1 was het einde carrière hierna.
 

Eef de Kip

Well-known member
Let maar op, paar rondjes achter de safetycar, conclusie dat het te gevaarlijk is en hop weer naar binnen.
plus 1, gaat alleen maar harder regenen dus er wordt echt niet meer gereden hoor, kutzooi, had me wel weer verheugd op een leuke race, al dan niet nat.
Had nog in mijn bed kunnen liggen.
 

Joost

Well-known member
plus 1, gaat alleen maar harder regenen dus er wordt echt niet meer gereden hoor, kutzooi, had me wel weer verheugd op een leuke race, al dan niet nat.
Had nog in mijn bed kunnen liggen.

Je had, net als ik, gewoon om kwart voor negen kunnen opstaan en Viaplay dan terugzetten naar de start. Kun je de race alsnog helemaal kijken.

Inmiddels ben ik ook live 😄
 

Eef de Kip

Well-known member
Dat had gekund naar dan loop je toch een risico dat je wat mee krijgt en ik had ook nog afgesproken om zo nog ff op de racefiets te stappen
 

Pascallovic

Well-known member
Dikverdiende wereldtitel. Beste coureur en beste auto. Iedereen vandaag gedeklasseerd op klasse in natte omstandigheden. Jammer dat hij het dan via vage regels wordt die niemand in de afgelopen 3 uur op deze manier had geinterpreteerd.
 

JMD

Well-known member
Dikverdiende wereldtitel. Beste coureur en beste auto. Iedereen vandaag gedeklasseerd op klasse in natte omstandigheden. Jammer dat hij het dan via vage regels wordt die niemand in de afgelopen 3 uur op deze manier had geinterpreteerd.
Inderdaad. En sowieso idioot dat omdat je onder groen eindigt er wel maximale punten worden gegeven... Dan had je dus bv ook volle punten gehad als er om 9.55 begonnen was en er 3 rondjes gereden werden...

'Vroeger' telde men de 75% aan gereden rondes en maakte het niet uit hoe er gefinisht werd. Men heeft die regels (terecht) na Spa vorig jaar aangepast voor dit seizoen, maar dan blijkt dus nu dat het aantal rondes helemaal niet uitmaakt als er maar onder groen gefinisht wordt...
 
Bovenaan