F1, IndyCar, Nascar Topic

JMD

Well-known member
Ricciardo terug naar Red Bull als reserverijder, zodat ze een goede vervanger hebben mocht Perez tegenvallen komend jaar.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ricciardo terug naar Red Bull als reserverijder, zodat ze een goede vervanger hebben mocht Perez tegenvallen komend jaar.

Tegenvallen doet Perez al twee jaar. Wel duidelijk dat hij de slechtste van de zes coureurs bij de topteams is. Ricciardo rijdt de laatste jaren echter ook weinig bijzonder. Staat volgens mij ook niet echt bekend auto’s beter te maken. In die zin een opvallende keuze als testrijder. Moet je wel heel erg concreet Perez willen dumpen. Maar hoezo heb je hem dit keer een twee jarig contract gegeven?
 

Pascallovic

Well-known member
Tegenvallen doet Perez al twee jaar. Wel duidelijk dat hij de slechtste van de zes coureurs bij de topteams is. Ricciardo rijdt de laatste jaren echter ook weinig bijzonder. Staat volgens mij ook niet echt bekend auto’s beter te maken. In die zin een opvallende keuze als testrijder. Moet je wel heel erg concreet Perez willen dumpen. Maar hoezo heb je hem dit keer een twee jarig contract gegeven?
Volgens mij heeft Perez vaak genoeg een Hamilton opgehouden in de titelrace vorig jaar. Dit jaar kan ie ook gewoon 2e worden in het kampioenschap. Als dit dan 'tegenvallen' is, ben ik benieuwd wat men precies verwacht had toen ze deze subtopper (want dat is hij) bij Racingpoint wegplukte. In mijn ogen doet ie precies wat je kon verwachten. Ik vind hem overigens ook niet de minste van de top 6. Voor mij is dat Carlos Sainz, die ook maar weinig progressie boekt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Volgens mij heeft Perez vaak genoeg een Hamilton opgehouden in de titelrace vorig jaar. Dit jaar kan ie ook gewoon 2e worden in het kampioenschap. Als dit dan 'tegenvallen' is, ben ik benieuwd wat men precies verwacht had toen ze deze subtopper (want dat is hij) bij Racingpoint wegplukte. In mijn ogen doet ie precies wat je kon verwachten. Ik vind hem overigens ook niet de minste van de top 6. Voor mij is dat Carlos Sainz, die ook maar weinig progressie boekt.

Schijnbaar kwam men vorig jaar inderdaad tot zes momenten dat Perez in de buurt reed om van waarde te zijn. Maar verder doet hij inderdaad wel wat je er van mag verwachten voor een subtopper. Sainz is inderdaad ook geen enorme hoogvlieger, maar ook al zouden ze op hetzelfde niveau zitten brengt Perez meer leeftijd en ervaring mee.
 

Ska P 187

Well-known member
Verstappen had beduidend meer moeite met Sainz als met Perez.
Ferrari en n Mercedes hebben hun zaken wel voor elkaar wat coureurs betreft
 

Max

Administrator
Forumleiding
Verstappen weer een walk in the park. Perez pakt alleen de moeilijke overwinningen. Vandaag was dus te eenvoudig en daarom werd hij vandaag derde en daardoor ook derde in het WK klassement. Ik ben benieuwd hoeveel geduld Marko volgend jaar hebt voordat hij Ricciardo in de auto zet.
 

Ska P 187

Well-known member
Verstappen weer een walk in the park. Perez pakt alleen de moeilijke overwinningen. Vandaag was dus te eenvoudig en daarom werd hij vandaag derde en daardoor ook derde in het WK klassement. Ik ben benieuwd hoeveel geduld Marko volgend jaar hebt voordat hij Ricciardo in de auto zet.
Laat die maar ff een jaartje bijkomen. Die is toch wel finaal aan flarden gereden de laatste paar jaren.
 

JMD

Well-known member
De GP van China gaat bijna zeker niet door, omdat de Chinese overheid geen uitzondering wil maken voor de F1 met de coronarestricties. Er komt geen vervangende GP en er ontstaat in april dan een gat van 4 weken tussen 2 races. De F1-organisatie is in overleg met de GP van Azerbeidzjan of die een week naar voren willen, dan zou het gat 3 weken zijn, maar de organisatie wil dat liever niet.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Goh die zag niemand aankomen.

Zag al berichten voorbij komen van een bierbar in Beijing die ik bezocht had, dat je daar alweer enkel alleen maaltijden kon laten bezorgen. Zal dus wel weer drama zijn en blijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Ska P 187

Well-known member
De GP van China gaat bijna zeker niet door, omdat de Chinese overheid geen uitzondering wil maken voor de F1 met de coronarestricties. Er komt geen vervangende GP en er ontstaat in april dan een gat van 4 weken tussen 2 races. De F1-organisatie is in overleg met de GP van Azerbeidzjan of die een week naar voren willen, dan zou het gat 3 weken zijn, maar de organisatie wil dat liever niet.
Crisis die gasten plannen wel erg ver vooruit.
 

JMD

Well-known member
En inmiddels bevestigd, GP China gaat niet door. Men schijnt toch nog na te denken over een extra GP ipv die van China.
 

Ska P 187

Well-known member
Wat mij betreft zetten ze Maleisië er weer op. Kicken circuit.
Wat is er met dat Koreaanse circuit gebeurd eigenlijk?
 

JMD

Well-known member
Zandvoort ook nog in 2024 en 2025 een GP. Komende zomer verwacht men overigens grotere problemen, de GP is 1 week naar voren gehaald, de vakantie in Noord eindigt juist 1 week later, waardoor de GP nu middenin de vakantie valt, wat sowieso al piekdrukte in Zandvoort geeft. En om het dan qua vervoer e.d. nog lastiger te maken, Mysteryland (in de Haarlemmermeer) is ook dat weekend...
 
Bovenaan