Europa League 2018-2019

zwammy

Well-known member
Haha een kolkende kuip erachter. Word het 1-0. Tegen een club met dezelfde begroting als FC Eindhoven. Je kunt beter gewoon de rest van het jaar je mond houden als Giovanni.
 

Batigoal

Well-known member
Als ze toch zo'n lage begroting hebben kun je net zo goed proberen om nog de komende weken wat talent daar weg te kapen. Ze hebben voldoende pareltjes voortgebracht om een gokje te wagen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die mogelijkheid valt niet uit te sluiten. Ga ik er zelf ook van uit dat we thuis wel winnen. Maar waarom eigenlijk?
 

Maasveld

Well-known member
Het is al jaren niet om aan te gluren. Het is dat Van Persie in een Feyenoord shirt rondloopt, maar anders valt er weinig te genieten in De Kuip. Ik denk dat ik het bezoeken van wedstrijden voorlopig even van het meespelen van Van Persie laat afhangen.

Ah, het trouwe legioen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Europa League 2018-2019

Ah, het trouwe legioen.

Van dat deel van het Legioen ben ik dan schijnbaar geen lid (meer). Eerste jaar Van Bronckhorst heb ik het laatste deel volledig geskipt. Afgelopen seizoen ook een hoop wedstrijden overgeslagen. Van 2005-2006 tot en met 2014-2015 nauwelijks wedstrijden gemist.
 
Laatst bewerkt:

Miramar

Well-known member
Echt h?. Maar de categorie Feyenoord supporter die hier niet komt kickt op dit soort teksten.
Ik word op diverse fora aan mijn oren getrokken met dit soort uitspraken. Ik kwam al in De Kuip toen Jansen, Van Hanegem en Cruyff nog balden. Geen echte fan dus want kritisch. Ook hier is de teletoeter doorgedrongen.....
 

Janssen

Well-known member
Van dat deel van het Legioen ben ik dan schijnbaar geen lid (meer). Eerste jaar Van Bronckhorst heb ik het laatste deel volledig geskipt. Afgelopen seizoen ook een hoop wedstrijden overgeslagen. Van 2005-2006 tot en met 2014-2015 nauwelijks wedstrijden gemist.

Gloryhunter ;)
 

Pascallovic

Well-known member
Die mogelijkheid valt niet uit te sluiten. Ga ik er zelf ook van uit dat we thuis wel winnen. Maar waarom eigenlijk?
Omdat die 7 van de 8 spelers die afwezig waren volgende week vast weer allemaal kunnen lopen en als het kalf verdronken is toch willen opdraven. Sterker nog, ik denk dat ze er zondag nagenoeg weer allemaal zijn. Die wedstrijd is wel belangrijk genoeg schijnbaar.
 

de waan

Well-known member
Een jaar wat of wat terug werd het Bayern van Pep Guardiola met 3-0 van de mat gespeeld door Red Bul Salzburg. Guardiola was hier zo ondersteboven van dat hij zich maar eens goed ging verdiepen in de strategie en tactiek van het Red Bul van destijds Rodger Schmidt. Vervolgens verloor hij nooit meer van de teams van diezelfde Schmidt.

Zou de technische staf van Feyenoord dat ook doen bij de amateurs van Trencin ?

Nee, Van Bronckhorst komt enkel met inhoudsloze reacties over "van onszelf verliezen", "niet goed aan de wedstrijd beginnen" en spelers "die niet aanvoelen wat een wedstrijd nodig heeft".

Die blijft gewoon volharden in kansloos balbezitvoetbal.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Omdat die 7 van de 8 spelers die afwezig waren volgende week vast weer allemaal kunnen lopen en als het kalf verdronken is toch willen opdraven. Sterker nog, ik denk dat ze er zondag nagenoeg weer allemaal zijn. Die wedstrijd is wel belangrijk genoeg schijnbaar.

Valt in dit geval wel mee. J?rgensen, Ayoub en Haps zullen er sowieso niet bij zijn. Al hoewel ik geen idee heb wat J?rgensen en Ayoub hebben. Vilhena zit in die 7 of 8 en die was geschorst. Heb je er nog 3 of 4 dubieuze posten. Van Persie, St. Juste en Botteghin blijven dan over.
 

Bonehead

Well-known member
Ik vind het wel interessant hoe de andere Nederlandse clubs het doen. Dan blijf je zo'n toernooi toch wat meer volgen tijdens zo'n poulefase of na de winterstop.

Wat mij betreft is Nederland wel zo snel mogelijk van die 5 clubs in Europa af die we elk jaar moeten sturen. Maximaal 3 clubs hoeven we te sturen, de rest is toch troep. Kampioen, nummer 2 en de bekerwinnaar Europa in. Dan is het wel klaar.

Want de kampioen, nummer 2 en bekerwinnaar zijn geen troep? Zullen we de cijfers erbij halen van de laatste 15 jaar? Het aantal keer dat deze clubs door inferieure clubs met nog geen fractie van hun begroting is uitgeschakeld is jaarlijks geworden. Stunten tegen hoger aangeschreven clubs is er niet meer bij. De opgang van het Nederlandse voetbal hebben we te danken aan de topclubs. Maar de crisis waar in we nu bevinden is ook te danken aan diezelfde topclubs. Ronduit schandalig hoe Feijenoord deze wedstrijd heeft benaderd. Het logische gevolg is er dan ook. Door deze instelling, die je dus helaas veel vaker ziet de laatste tijd, glijden we af naar het niveau van een dwergstaat.
 

Pascallovic

Well-known member
Want de kampioen, nummer 2 en bekerwinnaar zijn geen troep? Zullen we de cijfers erbij halen van de laatste 15 jaar? Het aantal keer dat deze clubs door inferieure clubs met nog geen fractie van hun begroting is uitgeschakeld is jaarlijks geworden. Stunten tegen hoger aangeschreven clubs is er niet meer bij. De opgang van het Nederlandse voetbal hebben we te danken aan de topclubs. Maar de crisis waar in we nu bevinden is ook te danken aan diezelfde topclubs. Ronduit schandalig hoe Feijenoord deze wedstrijd heeft benaderd. Het logische gevolg is er dan ook. Door deze instelling, die je dus helaas veel vaker ziet de laatste tijd, glijden we af naar het niveau van een dwergstaat.
Oke dan gaan we terug naar 3 plaatsen en geven we die Europese tickets aan de nummers 3, 4 en 5 van de competitie. Nummer 1, 2 en bekerwinnaar krijgt niks. Nu blij?
 

Bonehead

Well-known member
Oke dan gaan we terug naar 3 plaatsen en geven we die Europese tickets aan de nummers 3, 4 en 5 van de competitie. Nummer 1, 2 en bekerwinnaar krijgt niks. Nu blij?
Jammer. Ik had je hoger ingeschat. Net als Feijenoord gisteren trouwens en een hele rits andere resultaten van een Nederlandse clubs de laatste jaren.
Geef ze maar aan de clubs die er voor willen spelen.
Rijkelijk laat. Dat we in deze positie zitten heeft onder andere te maken met clubs die in de Europa League hun b-team opstelden omdat ze de competitie belangrijker vonden. En dat kunnen Nederlandse clubs dus niet permitteren.
 

SanMark.

Well-known member
Jammer. Ik had je hoger ingeschat. Net als Feijenoord gisteren trouwens en een hele rits andere resultaten van een Nederlandse clubs de laatste jaren.

Rijkelijk laat. Dat we in deze positie zitten heeft onder andere te maken met clubs die in de Europa League hun b-team opstelden omdat ze de competitie belangrijker vonden. En dat kunnen Nederlandse clubs dus niet permitteren.

Het is niet zo zeer B- team maar meer met instelling te maken.

Volgens mij was het team van Feyenoord op RvP naar het sterkste wat je kon opstellen. Want om het lijstje van Max compleet te maken. Botteghin had dacht prive omstandigheden.

Alles draait om instelling in Nederland, en dat lijkt over het algemeen een echt Nederlands probleem.
 

Bonehead

Well-known member
Het is niet zo zeer B- team maar meer met instelling te maken.

Volgens mij was het team van Feyenoord op RvP naar het sterkste wat je kon opstellen. Want om het lijstje van Max compleet te maken. Botteghin had dacht prive omstandigheden.

Alles draait om instelling in Nederland, en dat lijkt over het algemeen een echt Nederlands probleem.

Heb je wel gelijk in, alleen is het dan de vraag in hoeverre beide (en wellicht een paar geblesseerden?) niet beschikbaar waren als het een aanspreekbare tegenstander onder andere omstandigheden betrof. Ik doelde meer op PSV in groepsfase van de Europa League in de tijd dat Ajax kampioen werd en PSV uitgeschakeld in de play-offs van de CL. Toen is het een aantal jaar voorgekomen.
 

Forza AZ

Well-known member
Oke dan gaan we terug naar 3 plaatsen en geven we die Europese tickets aan de nummers 3, 4 en 5 van de competitie. Nummer 1, 2 en bekerwinnaar krijgt niks. Nu blij?

Voor 3 plaatsen moet Nederland afzakken naar plek 52. Dan lijkt me wat veel van het goede. ;)
Maar als PSV en Ajax geen goede resultaten boeken in de groepsfase, dan dreigt Nederland wel af te zakken naar plaats 16 of 17, waarmee in 2020 dan nog maar 4 clubs Europa in mogen (1 CLQ2, 1 ELQ3, 1 ELQ2, 1 ELQ1).
 
Bovenaan