Europa League 2018-2019

Max

Administrator
Forumleiding
Zou voor Feyenoord wellicht niet slecht zijn om in Q1 te beginnen. Kunnen ze ook goed trainen op hun intrensieke motivatie tegen nog slechtere tegenstanders.
 

MWLC

Well-known member
Zou voor Feyenoord wellicht niet slecht zijn om in Q1 te beginnen. Kunnen ze ook goed trainen op hun intrensieke motivatie tegen nog slechtere tegenstanders.

Moeten ze nog meer werken,denk niet dat ze dat willen.
 

ALenstra

Well-known member
Bonehead: tijdje terug stond in de VI een verhaal waarin John Stegeman terug blikte op zijn jaren bij Heracles. Hij noemde de wedstrijden tegen Arouca het grootste dieptepunt van die periode. Volgens hem werd Heracles uitgeschakeld omdat bijna de hele club het europese avontuur als een toeristische uitje zag.

Om terug te komen op de instelling van de deelnemende clubs: die is per jaar verschillend. Voor zowel de topclubs als de overige clubs geldt dat ze de ene keer goed presteren maar dat er de andere keer een enorme zeperd volgt.
 

Forza AZ

Well-known member
Programma 3e voorronde returns:

16 augustus
1600 FC Kairat Almaty(Kaz)-SK Sigma Olomouc(Tsj) (0-2)
1730 AEK Larnaca FC(Cyp)-SK Sturm Graz(Oos) (2-0) *
1800 HJK Helsinki(Fin)-NK Olimpija Ljubljana(Slv) (0-3)
1830 FC K?benhavn(Den)-PFC CSKA Sofia(Bul) (2-1)
1830 Clubul Sportiv U Craiova(Roe)-RB Leipzig(Dui) (1-3)
1900 CFR 1907 Cluj(Roe)-Alashkert FC(Arm) (2-0)
1900 FK Sūduva(Lit)-FK Spartaks Jūrmala(Let) (1-0)
1900 FC Midtjylland(Den)-The New Saints FC(Wal) (2-0)
1900 APOEL FC(Cyp)-Hapoel Beer-Sheva FC(Isr) (2-2)
1900 FK Kuk?si(Alb)-FC Torpedo Kutaisi(Geo) (2-5)
1900 FC Zenit(Rus)-FC Dinamo Minsk(WRu) (0-4)
1900 Molde FK(Noo)-Hibernian FC(Sch) (0-0)
1900 FK Žalgiris Vilnius(Lit)-Sevilla FC(Spa) (0-1)
1900 FC Progr?s Niederkorn(Lux)-FC Ufa(Rus) (1-2)
1930 Maccabi Tel-Aviv FC(Isr)-FC Pyunik(Arm) (0-0)
1930 FC Luzern(Zwi)-Olympiacos FC(Gri) (0-4)
1945 LASK Linz(Oos)-Beşiktaş JK(Tur) (0-1)
1945 FC Dinamo Brest(WRu)-Apollon Limassol FC(Cyp) (0-4) **
2000 HŠK Zrinjski(Bos)-PFC Ludogorets 1945(Bul) (0-1)
2000 F91 Dudelange(Lux)-Legia Warszawa(Pol) (2-1)
2000 Atalanta BC(Ita)-Hapoel Haifa FC(Isr) (4-1)
2000 FC Basel 1893(Zwi)-Vitesse(Ned) (1-0)
2000 Br?ndby IF(Den)-FK Spartak Subotica(Ser) (2-0)
2015 KKS Lech Poznań(Pol)-KRC Genk(Bel) (0-2)
2015 NK Maribor(Slv)-Rangers FC(Sch) (1-3)
2030 FK Partizan(Ser)-FC Nordsj?lland(Den) (2-1)
2030 FCSB(Roe)-HNK Hajduk Split(Kro) (0-0)
2030 SK Rapid Wien(Oos)-ŠK Slovan Bratislava(Slw) (1-2)
2030 Feyenoord(Ned)-AS Trenčin(Slw) (0-4)
2030 KAA Gent(Bel)-Jagiellonia Białystok(Pol) (1-0)
2045 Rosenborg BK(Noo)-Cork City FC(Ier) (2-0)
2045 HNK Rijeka(Kro)-Sarpsborg 08 FF(Noo) (1-1)
2045 Burnley FC(Eng)-İstanbul Başakşehir(Tur) (0-0)
2045 FC Girondins de Bordeaux(Fra)-FC Mariupol(Oek) (3-1)
2100 Valur Reykjav?k(IJsl)-FC Sheriff(Mol) (0-1)
2130 SC Braga(Por)-FC Zorya Luhansk(Oek) (1-1)

*: winnaar in volgende ronde tegen Trencin of Feyenoord
**: winnaar in volgende ronde tegen Basel of Vitesse
 

Bonehead

Well-known member
Bonehead: tijdje terug stond in de VI een verhaal waarin John Stegeman terug blikte op zijn jaren bij Heracles. Hij noemde de wedstrijden tegen Arouca het grootste dieptepunt van die periode. Volgens hem werd Heracles uitgeschakeld omdat bijna de hele club het europese avontuur als een toeristische uitje zag.

Om terug te komen op de instelling van de deelnemende clubs: die is per jaar verschillend. Voor zowel de topclubs als de overige clubs geldt dat ze de ene keer goed presteren maar dat er de andere keer een enorme zeperd volgt.

De thuiswedstrijd had Heracles met ruime cijfers moeten winnen. In plaats daar van incasseerde het vlak voor tijd de gelijkmaker. De uitwedstrijd was de slechtste wedstrijd ooit. Geen bezieling, helemaal niks. Geen enkele kans gecre?erd tegen een club met ongeveer de helft van het budget. Daardoor werd Heracles uitgeschakeld en dat was gewoon bijzonder slecht. En dat is de Nederlandse clubs de laatste jaren iets te vaak gebeurd en daarop zijn geen uitzonderingen. Dat is mijn punt.
 

de waan

Well-known member
Die jongen met die lange haren en Ten Hag hebben het over Hollanditus, is de waan nu ook tegen de Hollanditus?
Jij bent er wel enthousiast over begrijp ik?

Maar goed, ik merk dat de meesten hier ook net als Gio denken dat het een kwestie van instelling is. Ik vermoed dat het toch vooral finaal tactisch falen is en daarvoor is toch echt de trainer verantwoordelijk.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Jij bent er wel enthousiast over begrijp ik?

Maar goed, ik merk dat de meesten hier ook net als Gio denken dat het een kwestie van instelling is. Ik vermoed dat het toch vooral finaal tactisch falen is en daarvoor is toch echt de trainer verantwoordelijk.

Er is helemaal geen tactiek ingeslepen. Het lijkt al drie jaar nergens op.
 

de waan

Well-known member
Slecht ingesteld op de speelwijze van Trencin misschien? Nederlandse ploegen spelen vrijwel allemaal hetzelfde trage voetbal.
 

SanMark.

Well-known member
Jij bent er wel enthousiast over begrijp ik?

Maar goed, ik merk dat de meesten hier ook net als Gio denken dat het een kwestie van instelling is. Ik vermoed dat het toch vooral finaal tactisch falen is en daarvoor is toch echt de trainer verantwoordelijk.

Instelling mag je gedeeltelijk ook de trainer aanrekenen.
 

JMD

Well-known member
Als je PSV ermee op 0-0 kunt houden in Eindhoven, zou je Trencin er toch ook op 0-0 mee moeten kunnen houden.
Totaal niet te vergelijken, PSV wacht vooral af, dan kan je het makkelijker 0-0 houden dan als de tegenstander vol druk zet.
 

Mario

Well-known member
Feyenoord heeft ook te makkelijk gedacht over de wedstrijd. Men rekende zich rijk na de wedstrijd tegen PSV, terwijl dat toch echt meer een verkapt oefenduel was.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Toch denk ik dat het vooral zich wreekt dat er na drie jaar nog steeds geen fatsoenlijk spelsysteem is ingeslepen. Juist als de tegenstander je onder druk zet moet je hierop kunnen terugvallen. De teloorgang van het Nederlandse voetbal ligt wellicht meer aan het gebrek aan talentvolle trainers dan aan het gebrek aan talentvolle voetballers.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik lees dat de wedstrijden vanavond niet eens op het open kanaal worden uitgezonden. Wat is dit voor een onzin? Waarom heeft een RTL7 dan wel de heenwedstrijd uitgezonden?
 

Abubakari

Well-known member
In de gids op de interactieve TV van KPN staat ook geen Feyenoord of Vitesse bij RTL/SBS/Veronica, dus zo te zien alleen op FOX Sports achter de decodert..
 
Bovenaan