Maar een club die het ene jaar wint kan het volgende jaar al redelijk snel uitgeschakeld zijn.EL niet voorspelbaar? Er wint altijd een Spaanse club van een nietszeggende tegenstander (Middlesbrough, Fulham)
Zo af en toe zij er nog verrassingen maar de echte charme is al jaren weg al was het sprookje van ndjpr vorig seizoen best leuk.
KSV Waregem in 1986 kan ik me dan wel weer helder voor de geest halen. Gek is dat....
Toch heb je voor wat betreft de CL in de laatste 6 jaar 5 verschillende winnaars en 7 verschillende finalisten (van de 8) in de afgelopen 4 jaar. Op zich valt het qua voorspelbaarheid dus wel mee.
Daarom. Bij het WK-Rugby zijn het ook altijd veel dezelfde landen in de kwartfinale.Dat kun je over elk toernooi of competitie waar de beste teams aan meedoen zeggen.
Daarom. Bij het WK-Rugby zijn het ook altijd veel dezelfde landen in de kwartfinale.
Gelukkig heb je daaronder nog wel steeds een wisselende strijd om de Europese plaatsen en tegen degradatie. Zodat de Eredivisie nog leuk blijft.En in de eredivisie zijn het altijd dezelfde teams die om de titel meedoen.
Ik vind een competitie toch wel iets anders dan Europees vortbal dat in essentie een bekercompetitie is. De KNVB Beker is de laatste jaren steeds leuker geworden omdat er steeds andere clubs in de finale stonden.
Wat mij tegenstaat aan de Champions League is misschien niet dat het vrij voorspelbaar is wie er in het slot overblijven maar dat het gat tussen de topclubs en de subtop jaarlijks groter lijkt te worden.