Europa League 2015/2016

erka

Well-known member
Dat is helemaal niet opmerkelijk. De landenrating van Nederland is veel hoger dan die van Servi? en als je als Go Ahead niet gespeeld hebt de laatste 5 jaar krijg je dus de landenrating.

Wel gruwelijk heerlijk om een heel eind naar beneden te moeten scrollen.

------------------------ --- ----------------
Villarreal Esp >58.885
Tottenham Hotspur Eng 84.078
Liverpool Eng 47.078
Schalke 04 Ger 111.883
FC Augsburg Ger 15.883
EL12 Ita >49.102 ->84.102
Fiorentina Ita >49.102
Sporting Braga Por 51.776
Olympique Marseille Fra 55.483
Lokomotiv Moscow Rus 23.099
FC Groningen Ned 8.695
Dnipro Dnipropetrovsk Ukr 52.033
Anderlecht Bel 47.440
Besiktas Tur 36.520

We steken er duidelijk bovenuit, haha.
 

Methone

New member
Dat is helemaal niet opmerkelijk. De landenrating van Nederland is veel hoger dan die van Servi? en als je als Go Ahead niet gespeeld hebt de laatste 5 jaar krijg je dus de landenrating.

Rode Ster heeft zich afgelopen 5 jaar wel een aantal keer geplaatst voor de Europa League. Blijkbaar krijg je daar geen punten voor dan.
 

Forza AZ

Well-known member
Rode Ster heeft zich afgelopen 5 jaar wel een aantal keer geplaatst voor de Europa League. Blijkbaar krijg je daar geen punten voor dan.
2014/15: geen Europees
2013/14: 3e voorronde EL (1 punt)
2012/13: 4e voorronde EL (1,5 punt)
2011/12: 4e voorronde EL (1,5 punt)
2010/11: 3e voorronde EL (1 punt)

Dat is dus totaal 5 punten + het landenco?fficient van Servi? (2,775) = 7,775

Het Nederlandse landenco?fficient is 8,195. Dus staat Go Ahead Eagles inderdaad net boven Crvena Zvezda.


Zolang je niet door de voorrondes heen komt verzamel je weinig punten. En als de andere clubs uit je land ook niet veel punten halen blijf je dus laag in de ranking staan.
 
Laatst bewerkt:

Kielse Rat

Well-known member
Is het dan niet logischer dat een ploeg die nooit Europees speelt gewoon een co?ffici?nt van 0 heeft?
 

Forza AZ

Well-known member
Is het dan niet logischer dat een ploeg die nooit Europees speelt gewoon een co?ffici?nt van 0 heeft?
Dat kan ook weer een scheve weergave zijn. Dan zou Southampton dus 0,000 hebben en een ongeplaatste status hebben in de 3e voorronde. Daar ben je dan ook niet blij mee als je daar als geplaatste club tegen loot terwijl je 5 jaar je best hebt gedaan om punten te verzamelen.
 

Forza AZ

Well-known member
Waar had Twente ongeveer gestaan?
Twente heeft 43,695 punten. Makkelijk geplaatst dus in alle voorrondes.

Wat betreft de Nederlandse clubs in de voorrondes. Ajax (66,195) is geplaatst in zowel de 3e als de 4e voorronde van de CL. AZ (46,695) is geplaatst in zowel de 3e als de 4e voorronde van de EL. Vitesse (10,195) is net wel of net niet geplaatst in de 3e voorronde van de EL. In de 4e voorronde zijn ze niet geplaatst. Go Ahead Eagles (8,195) is geplaatst in de 1e en 2e voorronde van de EL, en ongeplaatst in de 3e en 4e voorronde.
 
Laatst bewerkt:

gevegt

Well-known member
Net zoals afgelopen jaar zeg maar.

Voordat onze trol weer zijn riedeltje afwerkt, wil ik nogmaals duidelijk maken dat Twente de plek heeft opgegeven omdat de financi?le situatie zo onzeker is dat ze niet kunnen garanderen dat ze Europa kunnen intrekken.
Heel verstandig dus.
 

Eresd?g?

Banned
Voordat onze trol weer zijn riedeltje afwerkt, wil ik nogmaals duidelijk maken dat Twente de plek heeft opgegeven omdat de financi?le situatie zo onzeker is dat ze niet kunnen garanderen dat ze Europa kunnen intrekken.
Heel verstandig dus.
Ja dat zal allemaal wel maar je weet hoeveel de startpremie oplevert? Als je financi?le problemen hebt en je kan hierdoor 3 / 4 miljoen bijschrijven dan doe je dat gewoon. Pure zakelijke logica.
 

Pascallovic

Well-known member
Voordat onze trol weer zijn riedeltje afwerkt, wil ik nogmaals duidelijk maken dat Twente de plek heeft opgegeven omdat de financi?le situatie zo onzeker is dat ze niet kunnen garanderen dat ze Europa kunnen intrekken.
Heel verstandig dus.
Volgens mij bedoeld Sanmark. dat ze afgelopen jaar ook "makkelijk" geplaatst waren in de voorronde en er toen ook uitvlogen tegen een onbeduidend clubje uit Armenie.


Maar goed, over een maandje mogen de Eagles alweer aan de bak. Ik hoop dat ze een beetje doorwerken met het aanstellen van een hoofdtrainer en het formeren van een selectie. Ook zal je al weer snel moeten beginnen aan de voorbereiding, wil je het een beetje serieus nemen die Europa League.
 
Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
Volgens mij bedoeld Sanmark. dat ze afgelopen jaar ook "makkelijk" geplaatst waren in de voorronde en er toen ook uitvlogen tegen een onbeduidend clubje uit Armenie.
Qarabag komt uit Azerbeidzjan, en was niet zo heel onbeduidend. Als de scheidsrechter niet in de laatste minuut van de groepsfase een doelpunt onterecht had afgekeurd waren ze door gegaan ten koste van de latere finalist Dnipro.
 

Pascallovic

Well-known member
Qarabag komt uit Azerbeidzjan, en was niet zo heel onbeduidend. Als de scheidsrechter niet in de laatste minuut van de groepsfase een doelpunt onterecht had afgekeurd waren ze door gegaan ten koste van de latere finalist Dnipro.
Is mij om het even Armenie of Azerbeidzjan, gewoon een club waar je van moet winnen. Of was jij zo onder de indruk van die ploeg op voorhand en na afloop?
 

Forza AZ

Well-known member
Is mij om het even Armenie of Azerbeidzjan, gewoon een club waar je van moet winnen. Of was jij zo onder de indruk van die ploeg op voorhand en na afloop?
Twente had zeker moeten winnen, maar dat ze vervolgens in een poule met Dnipro, Internazionale en St.Etienne nog bijna overleefden zegt wel dat het geen club is die je zomaar even 2x makkelijk opzij zet.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die tickets zijn gewoon makkelijk te betalen van de UEFA-premie. Ik las volgens mij dat Go Ahead 200.000 euro krijgt voor de 1e voorronde deelname.

Men haalde de wedstrijd premies erbij. De wedstrijd recette en de premie van twee ton zouden toch voldoende moeten zijn om de kosten ruimschoots te dekken.
 
Bovenaan