Europa League 2015/2016

Satyr

Administrator
Forumleiding
Laten we er maar vanuit gaan dat Twente blijkbaar zo diep in de shit zit, dat ze blijkbaar geen Europese licentie krijgen.
 

gevegt

Well-known member
Laten we er maar vanuit gaan dat Twente blijkbaar zo diep in de shit zit, dat ze blijkbaar geen Europese licentie krijgen.
Dat risico wilden ze dus niet lopen. Komt bij dat er dan ook nog een boete en straf zou volgen.
Het is gewoon heel goed doordacht van Twente.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Europa League 2015/2016

Als ploegen als Ajax, PSV, FC Twente en Feyenoord gewoon naar hun mogelijkheden presteren dan is er helemaal niets aan de hand. Je positie op de ranglijst valt en staat echt niet bij de clubs die incidenteel Europa in gaan. De enige club die echt weinig valt te verwijten is AZ, die presteert vaak boven verwachting goed in Europa.
 

Pascallovic

Well-known member
Als ploegen als Ajax, PSV, FC Twente en Feyenoord gewoon naar hun mogelijkheden presteren dan is er helemaal niets aan de hand. Je positie op de ranglijst valt en staat echt niet bij de clubs die incidenteel Europa in gaan. De enige club die echt weinig valt te verwijten is AZ, die presteert vaak boven verwachting goed in Europa.
Het is maar net hoe je presteren naar mogelijkheden ziet. Een PSV presteert doorgaans redelijk in Europa, op 12/13 en 13/14 na dan. Lijkt mij dat dit geen ramp zou hoeven zijn. Een Ajax is toch redelijk stabiel de laatste jaren qua resultaten. Geen uitschieter, maar wel redelijk naar hun mogelijkheden qua overwintering. AZ doet het ook altijd prima inderdaad. FC Twente is op vorig seizoen na ook wel een garantie voor een redelijk aantal punten Aan die clubs ligt het coefficient naar mijn mening niet.

Het zijn vooral de clubs als FC Groningen, ADO den Haag, Vitesse, FC Utrecht, SC Heerenveen en PEC Zwolle die alles bij elkaar ongeveer 5 wedstrijden gewonnen zullen hebben in de afgelopen 5 jaar en zich 0 keer voor de groepsfase hebben geplaatst. Dan kunnen de topclubs zich ook geen minder jaar permiteren.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Een PSV heeft de EL vaak ook niet de hoogste prioriteit gegeven. Dan laat je onnodig punten liggen in de groepsfase tegen nietige clubs en stijg je eigenlijk nooit eens boven jezelf uit. FC Twente heeft vaak ook wel aardig gepresteerd, maar de instelling om spelers te sparen in de knock out fase voor de competitie vind ik zwak. Ajax heeft zich ook te vaak laten uitschakelen door nietige clubs, maar zet daar wel wedstrijden waarin ze boven zichzelf zijn uitgestegen tegenover.

De kleine clubs hebben het natuurlijk matig gedaan, maar de kern van vier of vijf ploegen zou wat mij betreft voor de punten moeten zorgen. Een minder jaar van de ene club zou moeten worden opgevangen door de ander. Clubs waarvoor Europees voetbal geen vanzelfsprekendheid is daar moet je het niet van hebben. Neemt niet weg dat met name FC Utrecht het erg bond heeft gemaakt door te verliezen van Luxemburgse amateurs.
 

Eresd?g?

Banned
Ach, over paar jaar mogen er nog maar 4 clubs Europa in. Dat worden dan Ajax, PSV, Feyenoord en AZ. Die mogen dan lekker de punten binnenhalen.
 

Forza AZ

Well-known member
Wat betreft de kansen van Vitesse om verder te komen in de voorrondes. In de 3e voorronde zullen ze net boven of onder de grens zitten voor een geplaatste status, wat in de loting nogal een verschil kan betekenen. Zijn ze ongeplaatst dan dreigen tegenstanders als Borussia Dortmund, Athletic Bilbao, Dinamo Moskou, Bordeaux, Sampdoria of Southampton al direct.

Met de huidige standen in de Europese competitie staat Vitesse 1 plek onder de grens. Wat moet er gebeuren om Vitesse boven de grens te krijgen?

Ten eerste niet ??n van de volgende 4 situatie:
-Austria Wien wint de Oostenrijkse bekerfinale (tegen Salzburg op 3 juni)
-Sion wint de Zwitserse bekerfinale (tegen Basel op 7 juni)
-Jagiellonia wordt Pools kampioen (aangezien dan zowel Legia Warschau en Lech Poznan in de EL spelen)
-Wisla Krakow wordt 4e in Polen

Met nog 2 speeldagen (3 & 7 juni) is dit de stand in Polen:
1.Lech Poznan 39
------------------------
2.Legia Warschau 38
3.Jagiellonia 35
4.Slask Wroclaw 29
------------------------
5.Lechia Gdansk 28
6.Wisla Krakow 27
7.Gornik Zabrze 26

De clubs in het rood hebben een hoger co?fficient dan Vitesse en moet dus zo min mogelijk op de plekken 2 t/m 4 terecht komen.

Per situatie zal Vitesse 1 plek dalen op de plaatsingslijst.

Vervolgens kan Vitesse nog wel stijgen op de plaatsingslijst als hoger gerangschikte clubs uitgeschakeld worden in de 1e voorronde van de EL (resultaten in de 2e voorronde hebben geen invloed op de plaatsingslijst voor de 3e voorronde, aangezien de loting daarvoor al plaatsvind voor de returns van de 2e voorronde). Deze clubs komen daarvoor in aanmerking:

Lech Poznan (*)
West Ham United
Sheriff Tiraspol
Wisla Krakow (*)
Rosenborg
Elfsborg
Hajduk Split
Apollon Limassol
Omonia Nicosia

(*): Deze clubs zijn nog niet zeker van een plek in de 1e voorronde.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Als er geen gekke dingen gebeuren is de kans dus best groot dat Vitesse in de derde ronde is geplaatst. In de 1e voorronde zal er gerust wel een of twee hoger geplaatste clubs worden uitgeschakeld.
 

Mr. Wrong

New member
Ach, over paar jaar mogen er nog maar 4 clubs Europa in. Dat worden dan Ajax, PSV, Feyenoord en AZ. Die mogen dan lekker de punten binnenhalen.

En waarom Feyenoord? Ik verwacht eigenlijk dat die de komende jaren zich niet meer plaatsen. Dan nog eerder Vitesse. Of gaat Kuyt het allemaal in zijn eentje omdraaien?
 

Max

Administrator
Forumleiding
En waarom Feyenoord? Ik verwacht eigenlijk dat die de komende jaren zich niet meer plaatsen. Dan nog eerder Vitesse. Of gaat Kuyt het allemaal in zijn eentje omdraaien?

En als Twente weer 'boven jan' is die nog eerder

Ik geloof dat de basis bij Feyenoord iets stabieler is in de financieel gezondste categorie en met een van de beste en meest productieve jeugdopleiding dan Vitesse die volkomen afhankelijk is van een samenwerkingsverband met Chelsea en financieel in de slechtste categorie zit of een FC Twente verzonken in schulden die zelfs haar jeugdopleiding moet saneren. Maar je zal er gerust argumenten voor hebben.
 

Mr. Wrong

New member
Ik geloof dat de basis bij Feyenoord iets stabieler is in de financieel gezondste categorie en met een van de beste en meest productieve jeugdopleiding dan Vitesse die volkomen afhankelijk is van een samenwerkingsverband met Chelsea en financieel in de slechtste categorie zit of een FC Twente verzonken in schulden die zelfs haar jeugdopleiding moet saneren. Maar je zal er gerust argumenten voor hebben.

Volkomen afhankelijk van Chelsea is natuurlijk zwaar overdreven. 2 a 3 spelers die het team alleen maar sterker maken is mooi meegenomen. En onze jeugdopleiding is ook weer aan het aansterken. Er stromen deze zomer er weer 3 door.
Ps Vitesse zit ook al een tijd in categorie 2, of ik moet iets gemist hebben.
 

Mr. Wrong

New member
Maar de echte reden is dat ik Feyenoord gewoon niet zo'n goede selectie vind hebben. Ik tel twee echte eredivisietoppers en dat zijn Vermeer en Clasie. De rest is niveau van een middenmoter.
Vitesse en Twente hebben (nu) op bijna elke positie een betere voetballer. Maar het kan verkeren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maar de echte reden is dat ik Feyenoord gewoon niet zo'n goede selectie vind hebben. Ik tel twee echte eredivisietoppers en dat zijn Vermeer en Clasie. De rest is niveau van een middenmoter.
Vitesse en Twente hebben (nu) op bijna elke positie een betere voetballer. Maar het kan verkeren.

Als je Vitesse in vorm gaat vergelijken met Feyenoord uit vorm, dan kom je inderdaad zo uit. Behalve dat je dan Van Beek vergeet te noemen die zo'n beetje de beste verdediger op de Nederlandse velden is en gewoon was opgeroepen voor het Nederlands elftal. Ook al had Kashia een Nederlands paspoort gehad, dan was hem dat nog niet overkomen.

Verder lijkt mij FC Twente er volledig buiten vallen gezien die nauwelijks transferrechten heeft in hun sterkhouders en ze gezien de financi?le situatie vrijwel allemaal van de hand moeten doen.

Volkomen afhankelijk van Chelsea is natuurlijk zwaar overdreven. 2 a 3 spelers die het team alleen maar sterker maken is mooi meegenomen. En onze jeugdopleiding is ook weer aan het aansterken. Er stromen deze zomer er weer 3 door.
Ps Vitesse zit ook al een tijd in categorie 2, of ik moet iets gemist hebben.

Toevallig is de sleutelspeler van Vitesse afkomstig van Chelsea. Verder weet ik niet of Vitesse toevallig weer naar de tussencategorie is geschoven. Ik begrijp dat men voor de financial FairPlay regels nog steeds moet balanceren om goed genoeg uit te komen. Ik heb ook dit jaar weer de berichten voorbij zien komen dat Vitesse komende zomer minimaal een speler voor een flink bedrag moet verkopen. Dan moet Vitesse dus alweer een van de drie spelers met marktwaarde verkopen. Verder zou ik het structurele operationele verlies zorgelijk willen noemen.
 
Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
Als er geen gekke dingen gebeuren is de kans dus best groot dat Vitesse in de derde ronde is geplaatst. In de 1e voorronde zal er gerust wel een of twee hoger geplaatste clubs worden uitgeschakeld.
Dat is nog maar afwachten. Die clubs loten in de 1e voorronde tegen clubs die een heel laag co?fficient hebben. De "beste" clubs waar ze tegen kunnen loten zijn Cuckaricki of Ferencvaros.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat is nog maar afwachten. Die clubs loten in de 1e voorronde tegen clubs die een heel laag co?fficient hebben. De "beste" clubs waar ze tegen kunnen loten zijn Cuckaricki of Ferencvaros.

Dat snap ik. Echter, als je negen knockout koppels hebt dan zit daar vrijwel altijd een verrassing tussen.
 

De Wolf

Well-known member
Feyenoord had er ook bij kunnen zitten. Alleen de laatste maanden hadden ze iets beter moeten zijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ging toch lekker? In april en mei hebben we toch maar mooi een keer gewonnen en drie keer gelijk gespeeld.
 
Bovenaan