Europa League 2015/2016

Max

Administrator
Forumleiding
Ik heb nog niets over komend seizoen gezegd, geen idee wat er straks staat namelijk.

Je zegt dat je verwacht dat Vitesse het beter gaat doen. Daar is de toekomst inbegrepen waarbij Traore, Labyad, Wallace en MacEachran geen deel meer uitmaken van de selectie en de geruchten rond zingen dat Chelsea de samenwerking op een lager pitje zet.

Dat Kongolo was geselecteerd zou voor hem moeten pleiten, maar ik begrijp die keuze nog steeds niet. Ik heb het in ieder geval nog niet gezien bij hem. Net als bij ons Diks gewoon even afwachten. Erg jong nog. En Karsdorp is inderdaad van gelijk niveau. Kashia vind ik met zijn ervaring en inzet wel degelijk gelijkwaardig aan Van Beek. Achente is een twijfelaar met hele goede acties en ook dramatische blunders. Maar goed daar hebben jullie geloof ik Melon tegenover.
Het verschil zit m dus ook niet in de achterhoede.

Dat jij geen kwaliteiten bij Kongolo ziet, dan houdt het eigenlijk ook wel op. Die heeft zijn dip gehad in de tweede seizoenhelft, maar die heeft verder dit seizoen genoeg laten zien. Een echte verdediger in tegenstelling tot Van der Heijden die een hoop heeft aangekloot dit seizoen. Als je verder dan ook niet wil toegeven dat Van Beek toch wel beter is dan Kashia dan houdt het helemaal op.

Middenveld: Het klopt wat jij zegt dat ze niet altijd thuis gaven, maar ik heb veel meer wedstrijden gezien waar dat wel het geval was. Dus blijf ik dus bij dat dit middenveld beter is.

Dan zal het middenveld beter zijn wat qua individuele kwaliteit ook wel zo is, maar dan moet je niet gaan roepen dat ze zich kunnen meten met het middenveld van PSV. Dan moet je het niet in de kleine wedstrijden laten zien, maar tegen andere ploegen met een stevig middenveld. Bijvoorbeeld tegen PSV, Ajax en Feyenoord. In dat soort wedstrijden gaven Pr?pper en Vejinovic dit seizoen nog niet thuis.

Dan de aanval. Jij begint over Olynik, Djordjevic en Dauda. Ik heb bewust DIT seizoen gezegd en met Labyad en Traore heb je meer dan bij jullie lopen. Bo?tius viel door de mand. Verwachte ik veel meer van. Manu is een blind paard. Leuk om naar te kijken, maar zal denk ik nooit wat worden. Achahbar heb ik 1 goede wedstrijd zien spelen. Twijfel nog over zijn kwaliteit. En Kuyt deed niet mee. Feyenoord aanval was zeker niet beter dan die van Vitesse.

Je wisselt dit seizoen steeds af met je voorspellingen voor de toekomst. Het is wat verwarrend. Onze voorhoede was dit jaar inderdaad niet best. De voorhoede was helaas vooral onze eerste verdedigingslinie met Toornstra en Kazim. Ik vermoed overigens dat Bo?tius gewoon nog steeds kan voetballen, alleen niet onder Rutten. Een Bilal bleek tijdens de playoffs ook nog niet het voetbal te zijn verleerd. Naar de toekomst toe lijken me de kaarten iig duidelijk in het voordeel van Feyenoord geschut. Tenzij Chelsea weer over de brug komt.

Dus waarom eindigt Feyenoord dan toch hoger?

Dat zijn dus die andere factoren waar ik al over sprak. Succes is niet de optelsom van de individuele kwaliteiten alleen.
Feyenoord heeft altijd (laatste weken daar gelaten) een teammentaliteit daar kunnen de meeste teams nog van leren. De Kuip was ooit een onneembare vesting voor ons. Wie de tunnel uit loopt staat al met 1-0 achter is niet voor niets een gezegde.

Daarnaast had Vitesse een rampzalig eerste seizoenshelft waarin alles wat de tweede helft wel lukte toen nog faliekant mis ging. Maar goed Feyenoord had ook wel een dipje op het einde.

Feyenoord heeft een dramatisch eerste kwart (zat een reeks van vijf aaneengesloten wedstrijden met twee behaalde punten in), een uitstekend tweede kwart, een matig derde kwart en een rampzalig laatste kwart (zat een reeks van vijf aaneengesloten wedstrijden met twee behaalde punten in) gedraaid. Dipje lijkt mij een understatement voor de totale ineenstorting. De onneembare vesting De Kuip daar hebben we onder Rutten ook wel afscheid van genomen. In de tien jaar dat ik een seizoenkaart heb, heb ik Feyenoord nog nooit zo vaak tijdens de reguliere competitie in eigen huis zien verliezen. De team mentaliteit was de laatste wedstrijden ook wel zoek. Toch knap dat Vitesse er nog onder heeft weten te eindigen in de reguliere competitie.
 
Laatst bewerkt:

Methone

New member
Wat betreft de kansen van Vitesse om verder te komen in de voorrondes. In de 3e voorronde zullen ze net boven of onder de grens zitten voor een geplaatste status, wat in de loting nogal een verschil kan betekenen. Zijn ze ongeplaatst dan dreigen tegenstanders als Borussia Dortmund, Athletic Bilbao, Dinamo Moskou, Bordeaux, Sampdoria of Southampton al direct.

Met de huidige standen in de Europese competitie staat Vitesse 1 plek onder de grens. Wat moet er gebeuren om Vitesse boven de grens te krijgen?

Ten eerste niet ??n van de volgende 4 situatie:
-Austria Wien wint de Oostenrijkse bekerfinale (tegen Salzburg op 3 juni)
-Sion wint de Zwitserse bekerfinale (tegen Basel op 7 juni)
-Jagiellonia wordt Pools kampioen (aangezien dan zowel Legia Warschau en Lech Poznan in de EL spelen)
-Wisla Krakow wordt 4e in Polen

Met nog 2 speeldagen (3 & 7 juni) is dit de stand in Polen:
1.Lech Poznan 39
------------------------
2.Legia Warschau 38
3.Jagiellonia 35
4.Slask Wroclaw 29
------------------------
5.Lechia Gdansk 28
6.Wisla Krakow 27
7.Gornik Zabrze 26

De clubs in het rood hebben een hoger co?fficient dan Vitesse en moet dus zo min mogelijk op de plekken 2 t/m 4 terecht komen.

Per situatie zal Vitesse 1 plek dalen op de plaatsingslijst.

Vervolgens kan Vitesse nog wel stijgen op de plaatsingslijst als hoger gerangschikte clubs uitgeschakeld worden in de 1e voorronde van de EL (resultaten in de 2e voorronde hebben geen invloed op de plaatsingslijst voor de 3e voorronde, aangezien de loting daarvoor al plaatsvind voor de returns van de 2e voorronde). Deze clubs komen daarvoor in aanmerking:

Lech Poznan (*)
West Ham United
Sheriff Tiraspol
Wisla Krakow (*)
Rosenborg
Elfsborg
Hajduk Split
Apollon Limassol
Omonia Nicosia

(*): Deze clubs zijn nog niet zeker van een plek in de 1e voorronde.

Volgens mij staan ze al in het verkeerde rijtje.
 

Mr. Wrong

New member
Beste Max. Ik zal het toelichten.

Ik begon met 'Moet nog zien of Feyenoord zich de komende jaren zal plaatsen. Dan kun je net zo goed Twente en Vitesse noemen.' Allemaal gebaseerd op de kwaliteiten van het heden.
Echter begrijp ik ook wel dat je moeilijk in de toekomst kunt kijken dus ik neem de opmerking bij deze terug. Verder heb ik het alleen maar over het afgelopen seizoen gehad. (tenzij je 'dit seizoen' met het komende seizoen verwart) Ik begrijp die ene zin dan ook niet:

Je wisselt dit seizoen steeds af met je voorspellingen voor de toekomst. Het is wat verwarrend.

Waar dan? Of bedoel je mij repliek op de aanval op Djordjevic? Want dat was het puur een antwoord op iemand anders.

Voorts discussi?ren we m.i. dus eigenlijk alleen nog maar over wie meer kwaliteit in het veld heeft lopen en dan kan ik alleen naar het nu kijken. Maar goed. Slotje wat mij betreft.
 

Forza AZ

Well-known member
Volgens mij staan ze al in het verkeerde rijtje.
Dat staat toch ook in mijn tekst: "Met de huidige standen in de Europese competitie staat Vitesse 1 plek onder de grens."

Maar dat kan nog veranderen als er in de 1e voorronde clubs met een hoger co?fficient worden uitgeschakeld. Hoeveel nodig zijn hangt af van de resultaten deze week in Oostenrijk, Zwitserland en Polen. Als het tegen zit heeft Vitesse 4 verrassingen nodig in de 1e voorronde, zit het mee dan is 1 verrassing al genoeg.
 

A345

New member
Max, even serieus hoor, maar Sven Van Beek is sinds de winterstop toch vooral heel goed in het niet doen waar hij voor staat? Onbegrijpelijk dat die gasten altijd zo onvoorwaardelijk geweldig goed genoemd worden, terwijl ze in de belangrijkste fase van het seizoen gewoon opzichtig falen. En dan heb ik het niet over hun potentie, want die is gewoon aanwezig en dat weet iedereen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Europa League 2015/2016

Van Beek heeft tegen Vitesse een verschrikkelijk slechte pot gespeeld en is tegen SC Heerenveen onder de bal door gedoken. Verder heeft Van Beek een uitstekend seizoen gedraaid waar hij vooral veel rommel voor anderen heeft moeten opruimen zoals Karsdorp, Kongolo en Nelom. Ik denk dat je in de war bent met Kongolo, die heeft een enorme vormcrisis moeten ondergaan. Van Beek heeft een stabieler seizoen doorgemaakt dan Clasie.
 
Laatst bewerkt:

A345

New member
Van Beek heeft tegen Vitesse een verschrikkelijk slechte pot gespeeld en is tegen SC Heerenveen onder de bal door gedoken. Verder heeft Van Beek een uitstekend seizoen gedraaid waar hij vooral veel rommel voor anderen heeff moeten opruimen zoals Karsdorp, Kongolo en Nelom. Ik denk dat je in de war bent met Kongolo.
Hm, dan zal ik me wel vergissen ja.

Hoe is het gekomen dat Wilkshire eruit is gegaan? Alleen blessures? Ik vond hem best aardig namelijk voor de winterstop.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Door blessures is hij eruit gegaan, door het aardige spel van Karsdorp en blessures is hij eruit gebleven. Wilkshire kan je afschrijven. Die is dit seizoen een paar keer binnen enkele minuten uitgevallen met een blessure en hopt verder ook van de ene naar de andere blessure. Hij lijkt verder nog wat overgewicht mee te zeulen. Hij begon het seizoen aardig, maar daarna was het gewoon klaar. Toen hij zijn plaats door een blessure kwijt raakte speelde hij overigens ook al vrij matig, maar Rutten bleef aan hem vasthouden. Als je graag kritisch op Kongolo/Van Beek wil zijn, dan kun je gerust los gaan op Wilkshire. Al is dat natuurlijk geen eigen jeugd. Een dure misser dat Van Geel een eenzijdige optie in het contract heeft laten opnemen dat Wilkshire na een duel of twintig zelf kon verlengen. Zeker met een trainer die hem zelfs korte invalbeurten gunde om aan dat aantal te komen.
 

Maasveld

Well-known member
Van Beek begon het seizoen als een natte krant, maar vanaf Oktober/November is hij met sprongen vooruit gegaan. Hij is zijn agressiviteit op een veel betere en slimmere manier gaan gebruiken. De laatste paar wedstrijden was het weer even wat minder, maar dat krijg je met jonge spelers.
 

Batigoal

Well-known member
Van Beek begon het seizoen als een natte krant, maar vanaf Oktober/November is hij met sprongen vooruit gegaan. Hij is zijn agressiviteit op een veel betere en slimmere manier gaan gebruiken. De laatste paar wedstrijden was het weer even wat minder, maar dat krijg je met jonge spelers.

Zeker, maar om hem dan de beste verdediger van Nederland te noemen vind ik iets te opportunistisch.
 

erka

Well-known member
Gaat Van Beek naar een club die EL speelt? Zo nee, wat heeft hij met dit topic te maken?
 

Forza AZ

Well-known member
Goede resultaten vanavond voor de kansen van Vitesse om nog een geplaatste status te krijgen in de 3e voorronde:
-Austria Wien verloor de Oostenrijkse bekerfinale (van Salzburg met 0-2 nv)
-Jagiellonia kan geen kampioen meer worden in Polen, en Wisla Krakow kan geen 4e meer worden. En dus zal er uit Polen maar 1 club de EL in gaan met een hoger co?fficient dan Vitesse.

Vitesse staat dus nog steeds op de 1e plaats onder de streep op de plaatsingslijst en kan nog maar 1 plek zakken als:

-Sion de Zwitserse bekerfinale wint (tegen Basel op 7 juni)

Vervolgens kan Vitesse nog wel stijgen op de plaatsingslijst als hoger gerangschikte clubs uitgeschakeld worden in de 1e voorronde van de EL (resultaten in de 2e voorronde hebben geen invloed op de plaatsingslijst voor de 3e voorronde, aangezien de loting daarvoor al plaatsvind voor de returns van de 2e voorronde). Deze clubs komen daarvoor in aanmerking:

West Ham United
Sheriff Tiraspol
Rosenborg
Elfsborg
Hajduk Split
Apollon Limassol
Omonia Nicosia
 

Forza AZ

Well-known member
Geen goed resultaat vandaag voor Vitesse. Sion won de Zwitserse beker, dus is Vitesse 1 plek gedaald. Alleen als van de volgende 7 clubs er minimaal 2 worden uitgeschakeld in de 1e voorronde heeft Vitesse een geplaatste status in de 3e voorronde:

West Ham United
Sheriff Tiraspol
Rosenborg
Elfsborg
Hajduk Split
Apollon Limassol
Omonia Nicosia
 

delmaestro

Well-known member
Wat cool dat je dat kan zien. Wordt dus nog de moeite ook om na de 1e voorronde teletekst erbij te pakken en te kijken wat al die tongbrekers van voetbalclubs zoal gedaan hebben...
 

Eresd?g?

Banned
Nu GAE Europa in gaat volg ik de club en met name de transfers iets meer. Maar er zijn inmiddels aantal nieuwe spelers aangetrokken. Veelal talenten die bij andere clubs er net naast vallen. Maar hoe staat de selectie er exact voor? Is er een echte GAE - volger?
 

JMD

Well-known member
Go Ahead gaat in de 1e ronde uitkomen tegen 1 van de volgende ploegen:
Ferencvaros (Hon)
FK Trakai (Lit)
VPS Vaasa (Fin)
Cork City (Ier)
KF La?i (Alb)

Qua afstanden allemaal best te doen, niet zo heel erg Oostblokkerig. Ferencvaros maar ontlopen.
Cork City zou een mooie zijn.
 

Joost

Well-known member
De loting zal overigens een vluggertje zijn. Niet alle namen zijn in een balletje gestopt.

De computer heeft de pot indelingen vannacht berekend zodat niet teams uit hetzelfde land tegen elkaar kunnen komen.

Er zullen dus maar 5 duels geloot worden.
Go Ahead Eagles is Seeded 2.
 
Bovenaan