Europa League 2015/2016

Forza AZ

Well-known member
Wat betreft de kansen van Vitesse om verder te komen in de voorrondes. In de 3e voorronde zullen ze net boven of onder de grens zitten voor een geplaatste status, wat in de loting nogal een verschil kan betekenen. Zijn ze ongeplaatst dan dreigen tegenstanders als Borussia Dortmund, Athletic Bilbao, Dinamo Moskou, Bordeaux, Sampdoria of Southampton al direct.

Met de huidige standen in de Europese competitie staat Vitesse 1 plek onder de grens. Wat moet er gebeuren om Vitesse boven de grens te krijgen?

Ten eerste niet ??n van de volgende 3 situatie:
-Austria Wien wint de Oostenrijkse bekerfinale (tegen Salzburg op 3 juni)
-Jagiellonia wordt Pools kampioen (aangezien dan zowel Legia Warschau en Lech Poznan in de EL spelen)
-Wisla Krakow wordt 4e in Polen

Met nog 2 speeldagen (3 & 7 juni) is dit de stand in Polen:
1.Lech Poznan 39
------------------------
2.Legia Warschau 38
3.Jagiellonia 35
4.Slask Wroclaw 29
------------------------
5.Lechia Gdansk 28
6.Wisla Krakow 27
7.Gornik Zabrze 26

De clubs in het rood hebben een hoger co?fficient dan Vitesse en moet dus zo min mogelijk op de plekken 2 t/m 4 terecht komen.

Per situatie zal Vitesse 1 plek dalen op de plaatsingslijst.

Vervolgens kan Vitesse nog wel stijgen op de plaatsingslijst als hoger gerangschikte clubs uitgeschakeld worden in de 1e voorronde van de EL (resultaten in de 2e voorronde hebben geen invloed op de plaatsingslijst voor de 3e voorronde, aangezien de loting daarvoor al plaatsvind voor de returns van de 2e voorronde). Deze clubs komen daarvoor in aanmerking:

Lech Poznan (*)
West Ham United
Sheriff Tiraspol
Wisla Krakow (*)
Rosenborg
Elfsborg
Hajduk Split
Apollon Limassol
Omonia Nicosia

(*): Deze clubs zijn nog niet zeker van een plek in de 1e voorronde.

Ik kwam er net achter dat er nog ??n resultaat is wat van belang is voor de plaatsing van Vitesse, namelijk de Zwitserse bekerfinale tussen Basel en Sion op 7 juni. Wint Sion die dan zakt Vitesse ook een plek op de plaatsingslijst
 

Mr. Wrong

New member
Als je Vitesse in vorm gaat vergelijken met Feyenoord uit vorm, dan kom je inderdaad zo uit. Behalve dat je dan Van Beek vergeet te noemen die zo'n beetje de beste verdediger op de Nederlandse velden is en gewoon was opgeroepen voor het Nederlands elftal. Ook al had Kashia een Nederlands paspoort gehad, dan was hem dat nog niet overkomen.
Verder lijkt mij FC Twente er volledig buiten vallen gezien die nauwelijks transferrechten heeft in hun sterkhouders en ze gezien de financi?le situatie vrijwel allemaal van de hand moeten doen.
Toevallig is de sleutelspeler van Vitesse afkomstig van Chelsea. Verder weet ik niet of Vitesse toevallig weer naar de tussencategorie is geschoven. Ik begrijp dat men voor de financial FairPlay regels nog steeds moet balanceren om goed genoeg uit te komen. Ik heb ook dit jaar weer de berichten voorbij zien komen dat Vitesse komende zomer minimaal een speler voor een flink bedrag moet verkopen. Dan moet Vitesse dus alweer een van de drie spelers met marktwaarde verkopen. Verder zou ik het structurele operationele verlies zorgelijk willen noemen.

Oke, Van Beek ook. Knap van je dat je nog 1 positie hebt kunnen vinden met een betere speler, waarmee je mijn argument eigenlijk alleen maar bevestigt.
Sleutelspelers van Vitesse dit seizoen waren toch echt Propper, Veijnovic en Vako. Een middenveld dat zich zelfs met PSV kon meten.
 

Keyser S?ze

New member
Blijft het toch razend knap dat Feyenoord met al die gemankeerde spelers na 34 wedstrijden gewoon boven het sterrenensemble van Vitesse staat.
 

Eresd?g?

Banned
Met Traore in de spits begon het te lopen bij Vitesse en mede dankzij zijn goals steeg vitesse van plek 14 naar plek 4. Dus hij is ook zeker ??n van de sleutelspelers.
 

Mr. Wrong

New member
Blijft het toch razend knap dat Feyenoord met al die gemankeerde spelers na 34 wedstrijden gewoon boven het sterrenensemble van Vitesse staat.

Het succes van een team is uiteraard veel meer dan de optelsom van de individuele kwaliteiten. Verder blijf ik bij mijn standpunt dat zowel Vitesse als Twente op bijna elke positie een gelijkwaardige of betere speler had dit seizoen.


Met Traore in de spits begon het te lopen bij Vitesse en mede dankzij zijn goals steeg Vitesse van plek 14 naar plek 4. Dus hij is ook zeker ??n van de sleutelspelers.

Klopt, je zegt het goed 1 van de sleutelspelers. Ander belangrijk 'ongrijpbaar' iets is dat de speelwijze van Vitesse eindelijk vruchten ging afwerpen in de tweede helft van het seizoen. Voor de winterstop speelde het precies zo. Vroeg opvangen bij balverlies (5 seconden regel), veel balbezit, veel kansen en weinig kansen weggeven. Je weet het natuurlijk nooit, maar waarschijnlijk zou iedere andere (redelijke) spits nu ook als sleutelspeler worden genoemd. Ja, zelfs Kazim.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Oke, Van Beek ook. Knap van je dat je nog 1 positie hebt kunnen vinden met een betere speler, waarmee je mijn argument eigenlijk alleen maar bevestigt.
Sleutelspelers van Vitesse dit seizoen waren toch echt Propper, Veijnovic en Vako. Een middenveld dat zich zelfs met PSV kon meten.

Dan lees je mooi over Vitesse in vorm versus Feyenoord uit vorm heen. Verder zocht ik een speler waar zelfs jij niet omheen kan. Als je het mij vraagt zijn de backs van Feyenoord niet veel beter of slechter dan de backs van Vitesse en is Kongolo in redelijke doen duidelijk beter dan sufkut Van der Heijden of zijn opvolger Van der Werff.

Verder is het leuk dat je met het middenveld van Vitesse komt aanzetten, maar tot de wedstrijd tegen een enorm slap Feyenoord heeft het middenveld van Vitesse het in iedere grote wedstrijd laten afweten op het bekerduel tegen een slap Ajax na. Ik geloof dat het middenveld van Feyenoord het toch vaker heeft laten zien dat het zich kan meten met die van PSV door in de onderlinge wedstrijden het middenveld van PSV te overklassen, het middenveld van Ajax twee maal volledig te overklassen, het middenveld van Vitesse in Arnhem te overklassen en het Europees ook in een aantal wedstrijden te laten zien. Maar goed, Vitesse eindigt met een goede reeks en Feyenoord is al maanden gestopt met voetballen, dus dan kan Feyenoord er opeens geen kut meer van en is Vitesse geweldig.

Verder geloof ik niet dat wat Vitesse nu al vast heeft liggen voor volgend seizoen in de voorhoede echt beter is dan wat Feyenoord heeft vastliggen voor volgend seizoen, maar ik weet ook wel dat ik jou daarvan nooit ga overtuigen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Europa League 2015/2016

Haha, Kuijt mag blij zijn als ie de veters van Ibarra mag strikken.

Lachen gieren brullen. Een buitenspeler die dit seizoen een groot deel van de bank moest beginnen omdat hij totaal niet rendeerde is beter dan een gewaardeerde basisspeler van Fenerbahce. Verder wist je waarschijnlijk ook geen voorhoede speler meer nu Traor? en Labyad vertrekken en die Georgi?r door Mr. Wrong als middenvelder wordt gerekend.
 

Keyser S?ze

New member
Verder blijf ik bij mijn standpunt dat zowel Vitesse als Twente op bijna elke positie een gelijkwaardige of betere speler had dit seizoen.

Ik vind dat tamelijk opportunistisch. In december had je dat standpunt waarschijnlijk nog niet. Ik kijk gewoon naar de ranglijst en zie Feyenoord boven Vitesse staan en ver boven Twente. En een ranglijst over 34 wedstrijden liegt meestal niet.
 

Maasveld

Well-known member
Lachen gieren brullen. Een buitenspeler die dit seizoen een groot deel van de bank moest beginnen omdat hij totaal niet rendeerde is beter dan een gewaardeerde basisspeler van Fenerbahce. Verder wist je waarschijnlijk ook geen voorhoede speler meer nu Traor? en Labyad vertrekken en die Georgi?r door Mr. Wrong als middenvelder wordt gerekend.
Ze hebben nog de internationaal zeer hoog aangeschreven Olynik, Djordjevic en Dauda.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Europa League 2015/2016

Ze hebben nog de internationaal zeer hoog aangeschreven Olynik, Djordjevic en Dauda.

In de wereld van Mr. Wrong zijn dat inderdaad toppers en zijn ze alle drie beter dan wat Feyenoord op die posities heeft rondlopen.
 

Keyser S?ze

New member
Sleutelspelers van Vitesse dit seizoen waren toch echt Propper, Veijnovic en Vako. Een middenveld dat zich zelfs met PSV kon meten.

Nou volg ik Vitesse niet zo want ik hou mij niet zo bezig met middenmoters maar als ik mij niet vergis zat die Venovic de laatste tijd gewoon op de bank. Dat lijkt mij voor een sleutelspeler toch een lastige positie om je sleutelrol te vervullen.

En van Vako heb ik nog nooit gehoord dus die heeft zijn sleutelrol voor mij goed verborgen weten te houden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die heet eigenlijk Qazazvili of zoiets en werd eerst als linksbuiten opgesteld.
 

Mr. Wrong

New member
Maar goed jullie hebben allemaal gelijk. Hoe haal ik het in mn hoofd om iets of iemand boven het super Feyenoord te plaatsen. Ik pas.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maar goed jullie hebben allemaal gelijk. Hoe haal ik het in mn hoofd om iets of iemand boven het super Feyenoord te plaatsen. Ik pas.

Jij geeft aan dat Vitesse komend seizoen op iedere positie behalve die van Clasie en Vermeer duidelijk beter is. Daar klopt toch ook gewoon niets van?

Diks is toch niet veel beter of slechter dan Karsdorp? Van Beek is toch gewoon beter dan Kashia? Kongolo in normale doen is toch beter dan twijfelaar Van der Heijden of straks Van der Werff? Kongolo zat toch niet voor niets eerst bij het Nederlands elftal? Achanteh is toch net als Nelom maar een matige back?

De voorhoede met Olynik, Djordjevic en Dauda kun je toch moeilijk duidelijk beter noemen dan een voorhoede met drie spelers uit het rijtje Kuyt, Bilal, Bo?tius, Manu en Achahbar. Dat is toch hooguit gelijkwaardig?

Verder heeft Vitesse een fantastisch middenveld en ik zou er graag een paar bij Feyenoord zien. Zo'n fan ben ik niet van El Ahmadi, Immers en Toornstra. Jij haalt er echter dan bij dat het middenveld van Vitesse zich kon meten met die van PSV. Op basis van de wedstrijden tegen grote tegenstanders is juist het tegendeel gebleken. Vejinovic en Pr?pper lieten het daar juist vaak afweten in de grote wedstrijden op een bekerwedstrijd tegen Ajax en het laatste treffen tegen Feyenoord na. Ondanks ik niet de grootste fan ben van Immers en El Ahmadi, bleken ze samen met Clasie juist in de grote wedstrijden zich prima te kunnen meten met het middenveld van PSV. Sterker nog, ze hebben in beide wedstrijden het middenveld van PSV overklast, net zoals ze het middenveld van Ajax twee keer hebben overklast, ze het Vitesse middenveld in Arnhem hebben overklast en ze in enkele Europese duels het middenveld van de tegenstander hebben overklast. Je hebt niet de beste spelers nodig, maar de beste samenstelling. Bosz leek dit een beetje te begrijpen door Vejinovic eruit te halen, er een verdedigende middenvelder bij te zetten en Qazazvili naar het middenveld terug te halen.
 

Mr. Wrong

New member
Jij geeft aan dat Vitesse komend seizoen op iedere positie behalve die van Clasie en Vermeer duidelijk beter is. Daar klopt toch ook gewoon niets van?

Diks is toch niet veel beter of slechter dan Karsdorp? Van Beek is toch gewoon beter dan Kashia? Kongolo in normale doen is toch beter dan twijfelaar Van der Heijden of straks Van der Werff? Kongolo zat toch niet voor niets eerst bij het Nederlands elftal? Achanteh is toch net als Nelom maar een matige back?

De voorhoede met Olynik, Djordjevic en Dauda kun je toch moeilijk duidelijk beter noemen dan een voorhoede met drie spelers uit het rijtje Kuyt, Bilal, Bo?tius, Manu en Achahbar. Dat is toch hooguit gelijkwaardig?

Verder heeft Vitesse een fantastisch middenveld en ik zou er graag een paar bij Feyenoord zien. Zo'n fan ben ik niet van El Ahmadi, Immers en Toornstra. Jij haalt er echter dan bij dat het middenveld van Vitesse zich kon meten met die van PSV. Op basis van de wedstrijden tegen grote tegenstanders is juist het tegendeel gebleken. Vejinovic en Pr?pper lieten het daar juist vaak afweten in de grote wedstrijden op een bekerwedstrijd tegen Ajax en het laatste treffen tegen Feyenoord na. Ondanks ik niet de grootste fan ben van Immers en El Ahmadi, bleken ze samen met Clasie juist in de grote wedstrijden zich prima te kunnen meten met het middenveld van PSV. Sterker nog, ze hebben in beide wedstrijden het middenveld van PSV overklast, net zoals ze het middenveld van Ajax twee keer hebben overklast, ze het Vitesse middenveld in Arnhem hebben overklast en ze in enkele Europese duels het middenveld van de tegenstander hebben overklast. Je hebt niet de beste spelers nodig, maar de beste samenstelling. Bosz leek dit een beetje te begrijpen door Vejinovic eruit te halen, er een verdedigende middenvelder bij te zetten en Qazazvili naar het middenveld terug te halen.

Ik heb nog niets over komend seizoen gezegd, geen idee wat er straks staat namelijk.

Dat Kongolo was geselecteerd zou voor hem moeten pleiten, maar ik begrijp die keuze nog steeds niet. Ik heb het in ieder geval nog niet gezien bij hem. Net als bij ons Diks gewoon even afwachten. Erg jong nog. En Karsdorp is inderdaad van gelijk niveau. Kashia vind ik met zijn ervaring en inzet wel degelijk gelijkwaardig aan Van Beek. Achente is een twijfelaar met hele goede acties en ook dramatische blunders. Maar goed daar hebben jullie geloof ik Melon tegenover.
Het verschil zit m dus ook niet in de achterhoede.

Middenveld: Het klopt wat jij zegt dat ze niet altijd thuis gaven, maar ik heb veel meer wedstrijden gezien waar dat wel het geval was. Dus blijf ik dus bij dat dit middenveld beter is.

Dan de aanval. Jij begint over Olynik, Djordjevic en Dauda. Ik heb bewust DIT seizoen gezegd en met Labyad en Traore heb je meer dan bij jullie lopen. Bo?tius viel door de mand. Verwachte ik veel meer van. Manu is een blind paard. Leuk om naar te kijken, maar zal denk ik nooit wat worden. Achahbar heb ik 1 goede wedstrijd zien spelen. Twijfel nog over zijn kwaliteit. En Kuyt deed niet mee. Feyenoord aanval was zeker niet beter dan die van Vitesse.
 

Mr. Wrong

New member
Dus waarom eindigt Feyenoord dan toch hoger?

Dat zijn dus die andere factoren waar ik al over sprak. Succes is niet de optelsom van de individuele kwaliteiten alleen.
Feyenoord heeft altijd (laatste weken daar gelaten) een teammentaliteit daar kunnen de meeste teams nog van leren. De Kuip was ooit een onneembare vesting voor ons. Wie de tunnel uit loopt staat al met 1-0 achter is niet voor niets een gezegde.

Daarnaast had Vitesse een rampzalig eerste seizoenshelft waarin alles wat de tweede helft wel lukte toen nog faliekant mis ging. Maar goed Feyenoord had ook wel een dipje op het einde.
 
Bovenaan