Europa League 2015/2016

Mario

Well-known member
De Europese toernooien zijn vernageld door commercieel gewin. Vooral de UEFA Cup was vroeger een leuk toernooi, nu vind ik er geen hol meer aan. Zowel voor de CL als EL wordt het pas leuk vanaf de knock-out rondes, maar dan liggen de Nederlandse clubs er meestal al uit.
 

JMD

Well-known member
De Europese toernooien zijn vernageld door commercieel gewin. Vooral de UEFA Cup was vroeger een leuk toernooi, nu vind ik er geen hol meer aan. Zowel voor de CL als EL wordt het pas leuk vanaf de knock-out rondes, maar dan liggen de Nederlandse clubs er meestal al uit.

Klopt.

Zeker de CL is verschrikkelijk voorspelbaar.

De EL is dan nog enigszins leuk omdat het niet zo voorspelbaar is. Elk jaar wel een paar verrassende ploegen die ver komen.
 

erka

Well-known member
Ik had die eerste tegengoal van AZ nog niet gezien maar die nr. 5 van AZ is dus 2x zijn man echt totalemento kwijt.
 

Maasveld

Well-known member
Ik had die eerste tegengoal van AZ nog niet gezien maar die nr. 5 van AZ is dus 2x zijn man echt totalemento kwijt.

Hij blijft de hele tijd bij die man staan terwijl hij ziet dat er achter hem nog een vrij staat. Terwijl hij voor zich 3 AZ'ers lucht ziet dekken houdt ie gewoon zijn bek dicht. Op het moment dat de bal komt loopt hij opeens achteruit. Zoiets gebeurt bij ons nog niet eens.
 

Kielse Rat

Well-known member
Wat hebben die Belgische clubs dit seizoen? AA Gent wint in Lyon, Anderlecht in Monaco. Normaal gezien worden deze potjes kansloos verloren. Gelukkig doet Club Brugge nog normaal.
 

Batigoal

Well-known member
Ik zal wel de laatste op aarde zijn, maar ik vind de Europa League tien keer leuker dan de Champions League, waar dit jaar de halve finales gevuld worden door Barcelona, Real Madrid, Bayern M?nchen en Juventus/PSG. Nou, leuk.

Terwijl de winnaar van de Europa League? Geen idee, zou een keuze zijn tussen een stuk of 10 kanshebbers. Maar goed, ik kijk dan ook voetbal vanwege de spanning en die is verzekerd in het tweede toernooi van Europa.
 

Maasveld

Well-known member
Juve? Ik heb ze 2 keer 90 minuten gezien, maar ik was totaal niet onder de indruk van die ploeg. Ze zijn stug ja, maar op Pogba (en Dybala als hij speelt) na zit er totaal geen creativiteit in dat elftal.
 

Batigoal

Well-known member
Juve? Ik heb ze 2 keer 90 minuten gezien, maar ik was totaal niet onder de indruk van die ploeg. Ze zijn stug ja, maar op Pogba (en Dybala als hij speelt) na zit er totaal geen creativiteit in dat elftal.

Nee, maar zo'n club komt wel weer ver Europees. Hoe zuinig ze winnen van Man City zegt genoeg. Maar goed, wie weet zit ik er naast en krijgen we een semi-verrassing als vierde club in de halve finale dit seizoen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben het wel met je eens hoor Batigoal. Al spreken de affiches in de EL niet altijd even aan. Echter heb je ook dit jaar weer mooie Europese subtopppers in de EL. Alle reden voor clubs als Ajax, PSV en Feyenoord om zo'n toernooi serieus te nemen. Vorig jaar had Ajax wellicht wel de finale kunnen halen als je het verdere pad van Djnepr bekijkt. Als je in een finale staat, dan bestaat ook de kans dat je hem wint. Ik snap de geilheid op de CL centjes, maar ook met de EL campagne heeft Feyenoord vorig jaar best een mooi resultaat gehaald. De enige Nederlandse club die structureel naar haar kunnen presteert in de EL is AZ. Op dit seizoen dan na, dit jaar stelt AZ Europees mij toch iets wat teleur. Ajax, PSV en Feyenoord die stellen toch vaak teleur door een gebrek aan onverzettelijkheid en de absolute wil om te winnen.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Ik zal wel de laatste op aarde zijn, maar ik vind de Europa League tien keer leuker dan de Champions League, waar dit jaar de halve finales gevuld worden door Barcelona, Real Madrid, Bayern M?nchen en Juventus/PSG. Nou, leuk.

Terwijl de winnaar van de Europa League? Geen idee, zou een keuze zijn tussen een stuk of 10 kanshebbers. Maar goed, ik kijk dan ook voetbal vanwege de spanning en die is verzekerd in het tweede toernooi van Europa.

Ik ben het met je eens dat in basis de EL een aansprekende toernooi is maar het is gewoon bagger in elkaar gezet.
Je wordt op dinsdag en woensdag verwent met CL voetbal met grote clubs en grote namen. 8 wedstrijden op een dag. Dan volgen op donderdag 12 wedstrijden op 2 moeilijke tijdstippen. Dat is teveel wedstrijden voor 1 avond.

Ik zou veel liever zien dat beide toernooien ingekrompen worden.
 

Forza AZ

Well-known member
Alle scenarios voor de laatste speeldag:

groep A
Molde naar EL
Celtic uitgeschakeld

Fenerbah?e-Celtic
Ajax-Molde

-Fenerbah?e naar EL bij winst of gelijkspel, bij verlies + geen winst Ajax
-Ajax naar EL bij winst + verlies Fenerbah?e

groep B
Liverpool naar EL
Bordeaux uitgeschakeld

Bordeaux-Rubin Kazan
Sion-Liverpool

-Sion naar EL bij winst of gelijkspel, bij verlies + geen winst Rubin Kazan
-Rubin Kazan naar EL bij winst + verlies Sion

groep C
Krasnodar en Borussia Dortmund naar EL
PAOK en Q?b?l? uitgeschakeld

groep D
Napoli naar EL

Midtjylland-Club Brugge
Napoli-Legia Warschau

-Midtjylland naar EL bij winst, bij gelijkspel + geen winst Legia Warschau
-Club Brugge naar EL bij winst
-Legia Warschau naar EL bij winst + gelijkspel Midtjylland-Club Brugge

groep E
Villarreal en Rapid Wien naar EL
Viktoria Plzen en Dinamo Minsk uitgeschakeld

groep F
Braga naar EL
Groningen uitgeschakeld

Slovan Liberec-Olympique Marseille

-Olympique Marseille naar EL bij winst of gelijkspel
-Slovan Liberec naar EL bij winst

groep G
Lazio en St. Etienne naar EL
Dnipro en Rosenborg uitgeschakeld

groep H
Sk?nderbeu uitgeschakeld

Sporting Portugal-Besiktas
Sk?nderbeu-Lokomotiv Moskou

-Besiktas naar EL bij winst of gelijkspel, bij verlies met minimaal 2 doelpunten verschil of 0-1, 1-2 of 2-3 + verlies Lokomotiv Moskou
-Lokomotiv Moskou naar EL bij winst, bij gelijkspel + geen winst Sporting Portugal of winst Sporting Portugal met 1-0, 2-1, 3-2 of meer verschil, bij verlies + verlies Sporting Portugal
-Sporting Portugal naar EL bij winst, bij gelijkspel + verlies Lokomotiv Moskou

PS: verliest Besiktas met 3-4, 4-5 enz. en speelt Lokomotiv Moskou gelijk dan staan ze gelijk op punten, onderling resultaat en doelsaldo op plaats 2/3. Dan moet Besiktas 3x meer scoren dan Lokomotiv Moskou om ze voor te blijven.

groep I
Basel naar EL

Fiorentina-Belenenses
Lech Poznan-Basel

-Fiorentina naar EL bij winst of gelijkspel
-Belenenses naar EL bij winst + geen winst Lech Poznan

PS: winnen zowel Belenenses (nu 2-7) als Lech Poznan (nu 2-5) dan beslist doelsaldo wie 2e/3e wordt. Bij gelijk doelsaldo en doelpunten voor wint Belenenses op uitdoelpunten

groep J
Tottenham naar EL

Anderlecht-Qarabag
Tottenham-Monaco

-Anderlecht naar EL bij winst, bij gelijkspel + geen winst Monaco
-Monaco naar EL bij winst + geen winst Anderlecht
-Qarabag naar EL bij winst + geen winst Monaco

groep K
Schalke 04 en Sparta Praag naar EL
Asteras Tripolis en APOEL uitgeschakeld

groep L
Athletic naar EL
AZ uitgeschakeld

Partizan-Augsburg

-Partizan naar EL bij winst, gelijkspel of verlies met 1 doelpunt verschil of 0-2
-Augsburg naar EL bij winst met minimaal 1-3
 

JMD

Well-known member
Ik zal wel de laatste op aarde zijn, maar ik vind de Europa League tien keer leuker dan de Champions League, waar dit jaar de halve finales gevuld worden door Barcelona, Real Madrid, Bayern M?nchen en Juventus/PSG. Nou, leuk.
Heb exact hetzelfde.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik heb dat ook al jaren. De Europa League is tenminste niet zo voorspelbaar. In de Champions League wordt het eigenlijk pas leuk vanaf de kwartfinales.
 

JMD

Well-known member
Ik heb dat ook al jaren. De Europa League is tenminste niet zo voorspelbaar. In de Champions League wordt het eigenlijk pas leuk vanaf de kwartfinales.

En dan ook nog niet echt.

Vroeger kon je je verheugen op Real Madrid - Milan bijvoorbeeld of Barcelona - Manchester United.
Nu heb je die duels zo ongeveer elk jaar.

Net zoals er in 2011(?) 5x een Clasico was binnen een maand, het haalt op een gegeven moment de glans eraf.
 

Shayman

New member
Ligt wel een beetje aan de achtergrond; ik vond het 1e jaar EC3 geweldig met al die nieuwe tegenstanders maar na 3 jaar was ik het wel schijtzat om te spelen tegen kutclubjes in een troosteloze ambiance. Dan speel ik toch liever om het jaar tegen Arsenal of Liverpool eigenlijk.
 
Bovenaan