EURO2024

JMD

Well-known member
En nog 13 en 14-0 grootste score ooit in een EK kwalificatie. De 14-0 was nog maar even een omhaal..

Frankrijk heeft slechts af en toe aangezet na rust en scoorde dan een paar keer vlak na elkaar. Ze hadden de twintig wel kunnen halen
 

Miramar

Well-known member
En nog 13 en 14-0 grootste score ooit in een EK kwalificatie. De 14-0 was nog maar even een omhaal..

Frankrijk heeft slechts af en toe aangezet na rust en scoorde dan een paar keer vlak na elkaar. Ze hadden de twintig wel kunnen halen
Voortaan de top 32 van Europa naar het EK en niet meer van die irritante kwalificatie wedstrijden.
 

Forza AZ

Well-known member
Voortaan de top 32 van Europa naar het EK en niet meer van die irritante kwalificatie wedstrijden.
Nations League gebruiken als kwalificatie kan ook:
-beste 12 van divisie A naar EK
-beste 8 van divisie B naar EK
-play-offs voor overige 3 plekken met 13-16 van divisie A, 9-12 van divisie B, 1-4 van divisie C
 

Batigoal

Well-known member
Naast Nederland ook Roemenië en Zwitserland gekwalificeerd.
Opvallend, het Roemeense voetbal ligt al een hele poos op zijn gat. Maar nu dus wel naar het EK.

Mooi trouwens dat spits Puscas met zijn cornrows een soort mislukte jaren '90 rapper-look probeert te herintroduceren!
 

ALenstra

Well-known member
De Tsjechische voetbalbond heeft drie spelers uit de selectie gezet omdat ze waren gaan stappen.
 

JMD

Well-known member
Als de groepen zo eindigen zoals ze staan (en Kroatië, Italië, Tsjechië, Servië en SLovenië dus de laatste tickets opeisen) dan wordt dit volgens mij de verdeling van de Playoffs:

A:
Polen - Estland
Wales - IJsland

B:
Israël - Oekraïne
Bosnië - Finland

C:
Georgië - Luxemburg
Griekenland - Kazachstan

Ik hoor graag van Forza AZ of ik gelijk heb... :)
 

Forza AZ

Well-known member
Als de groepen zo eindigen zoals ze staan (en Kroatië, Italië, Tsjechië, Servië en SLovenië dus de laatste tickets opeisen) dan wordt dit volgens mij de verdeling van de Playoffs:

A:
Polen - Estland
Wales - IJsland

B:
Israël - Oekraïne
Bosnië - Finland

C:
Georgië - Luxemburg
Griekenland - Kazachstan

Ik hoor graag van Forza AZ of ik gelijk heb... :)
Volgens mij moet er nog geloot worden welke niet-groepswinnaar van Divisie B aan Divisie A toegevoegd gaat worden. Dat zal dus niet automatisch IJsland zijn als slechtste van Divisie B, maar kan ook Finland of Oekraïne zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Oke...

Servië naar het EK, voor het eerst sinds 2000 zijn zij er weer bij op een EK, toen nog als Joegoslavië.
 

Mario

Well-known member
Israël- Oekraïne zou wel bij,onder zijn gezien de huidige situatie in de wereld.

Kazachstan zie ik nog wel winnen in Slovenië.
 

Joost

Well-known member
Pot1
Duitsland
Portugal
Frankrijk
Spanje
België
Engeland

Pot2
Hongarije
Turkije/Kroatië
Albanië/Tsjechië
Denemarken/Slovenië
Roemenië/Zwitserland
Oostenrijk

Pot3
1700435973376.png

Schotland en Slowakije zijn al zeker van pot3.
Nederland moet alleen maar winnen om zeker te zijn van pot3.

In poule I spelen Roemenië en Zwitserland om plek 1 en 2. Roemenië heeft 13 punten, doelsaldo +4.
De nummer 2 uit deze groep is quasi zeker in pot 4 ingedeeld

In poule H spelen Slovenië en Kazakhstan nog om plek 2 al kan Slovenië ook nog over Denemarken heen naar plek 1.
Enkel als Slovenië-Kazakhstan gelijk wordt blijft de nummer 2 uit deze poule onder Servië staan.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Italië dus maar direct door svp, dan missen we die sowieso. Als ze via de PO komen kan je ze zomaar uit pot 4 krijgen...

POt 2 en pot3 lijkt overigens qua niveau niet veel te verschillen...
 

Mario

Well-known member
Doe Duitsland of België maar, al zal het vast weer Frankrijk worden. Zolang Italië maar in pot 3 blijft. Maar voor dit Oranje is elke tegenstander lastig, en als je wat wil bereiken op het EK moet je gewoon alles winnen. Op het EK gaan ook nog eens de beste nummers drie door. Ik ziet het allemaal wel.
 
Bovenaan