EURO2024

JMD

Well-known member
Engeland op voorsprong.
Mooie goal...

Italië komt dan toch weer in de problemen... Nu net zoveel verliespunten als Oekraïne en daar moet Italië nog naar toe (nou ja, ongetwijfeld zal dat duel in Polen verspeeld worden)
 

JMD

Well-known member
Ik ben momenteel in Malta, en het leeft hier toch. In vrijwel alle bars staat de wedstrijd op. Ondanks dat ze zo vaak verliezen.
Ik ben er ook ooit geweest en toen viel het me idd ook op dat ze gek van voetbal zijn... Verder een mooi eiland, veel plezier!
 

Mario

Well-known member
Ik ben er ook ooit geweest en toen viel het me idd ook op dat ze gek van voetbal zijn... Verder een mooi eiland, veel plezier!
Thnx. Engelse inslag hier, de rest van de dag zie je hoogtepunten uit de PL voorbij komen.
 

JMD

Well-known member
Thnx. Engelse inslag hier, de rest van de dag zie je hoogtepunten uit de PL voorbij komen.
Herkenbaar. Heb daar ook in pubs veel voetbal (CL, met Leeds (kan je nagaan hoe lang geleden ik daar was)) gekeken...

Servië op 3-1 en Hongarije is inmiddels van 2-0 achter bij Litouwen teruggekomen tot 2-2.
 

JMD

Well-known member
Er van uitgaande dat Italië van Noord Macedonië wint hebben ze aan een punt bij Oekraïne genoeg om zich te plaatsen.
 

JMD

Well-known member
Stand van zaken Playoffs:
Pot A:
Door naar EK of virtueel naar EK (*):
Spanje, Nederland*, Denemarken*, Portugal, België, Hongarije*, Zwitserland*, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Tsjechië*, Engeland, Wales*
Playoffs: Kroatië, Italië, Polen
Toegevoegd aan deze PO: Estland
Paring halve finale: Kroatië - Estland en Italië - Polen

Pot B:
Door naar EK of virtueel naar EK (*):
Servië*, Schotland, Oekraïne*, Slovenië*, Albanië*, Roemenië*
Playoffs: Israël, Bosnië, Finland, IJsland
Paring halve finale: Israël - IJsland en Bosnië - Finland

Pot C:
Door naar EK of virtueel naar EK (*):
Turkije
Playoffs: Georgië, Griekenland, Kazachstan, Luxemburg
Paring halve finale: Georgië - Luxemburg en Griekenland - Kazachstan
 

gevegt

Well-known member
Klopt het dat Ierland nog steeds beter kan verliezen van Nederland om een kans te maken op het EK?
 

JMD

Well-known member
Klopt het dat Ierland nog steeds beter kan verliezen van Nederland om een kans te maken op het EK?
Mwah, NL gaat zich nu toch al wel zelf plaatsen, dus maakt het niet echt uit. En ook als NL nog wel een resultaat nodig had maakte het voor Ierland niet echt uit, zij zijn zelf vooral afhankelijk van de resultaten van landen uit pot B van de Nations League. Ze zijn nu het 6e land dat zich niet geplaatst heeft/gaat plaatsen uit pot B, terwijl er maar voor 4 plek is. De kans dat Ierland zich nog plaatst voor de PO is vrij klein.
 

gevegt

Well-known member
Mwah, NL gaat zich nu toch al wel zelf plaatsen, dus maakt het niet echt uit. En ook als NL nog wel een resultaat nodig had maakte het voor Ierland niet echt uit, zij zijn zelf vooral afhankelijk van de resultaten van landen uit pot B van de Nations League. Ze zijn nu het 6e land dat zich niet geplaatst heeft/gaat plaatsen uit pot B, terwijl er maar voor 4 plek is. De kans dat Ierland zich nog plaatst voor de PO is vrij klein.
Daar gaat het niet om.
Is het zo dat als Ierland van Nederland wint, ze minder kans maken op plaatsing via de Nation League?
 

JMD

Well-known member
Klopt ja, maar dan moeten verder nog twee landen boven Ierland in pot b zich plaatsen voor het ek en die kans is klein..
 
Bovenaan