EURO2024

De Wolf

Well-known member
Italië gewoon pot 4 en dan en poule met Frankrijk, Kroatie, Nederland en Italië. Lekker snel klaar.

U.G.

Well-known member
Portugal een beetje dreamteamerig gisteren, een beetje harlem globetrotters zonder dreiging. Dit wordt niks. We leven sinds kort in het post-Ronaldo tijdperk, hoewel de beste man nog steeds meedoet.

Niks vervelender, voor mij althans, dan naar het Portugees elftal te kijken met Nederlands commentaar. Maar de beste man had ergens wel een punt. Ik vind dat de kerel nu moet banken, nu wel, is misschien wel een geweldige pinchhitter.

Ronaldo dus.

Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Pot1
Duitsland
Portugal
Frankrijk
Spanje
België
Engeland

Pot2
Hongarije
Turkije/Kroatië
Albanië
Denemarken
Roemenië/Zwitserland
Oostenrijk

Pot3
Schotland
Slovenië
Slowakije
Nederland (bij winst)
Tsjechië
Kroatië/Turkije/Wales*

Pot 4
Servië
Roemenië/Zwitserland
Italië*
Playoff A
Playoff B
Playoff C

Als Roemenië niet verliest van Zwitserland gaan zij naar 2 en de Zwitsers naar 4, winnen de Zwitsers dan ruilen ze.
Nederland heeft minstens een punt nodig en ik ga er wel vanuit dat dat gaat lukken.

Italië zou in theorie nog in pot 3 terecht kunnen komen maar ik acht het bijna zeker dat het niet lukt.
Het kan alleen als Kroatië verliest van Armenië. Dan gaat Kroatië of Wales in 4
Of wanneer Kroatië gelijkspeelt en Wales wint, dan gaat Wales in 4.

Playoff A;
Polen
Estland
Kroatië of Wales

Playoff B
Israel
Bosnië

FInland, Oekraine en Ijsland gaan in de loting, 1 van de ploegen komt in Playoff A, de anderen in playoff B.

Playoff C
Georgië - Luxemburg
Griekenland- Kazakhstan

JMD

Well-known member
Vreemd dat er een ploeg uit B bijgeloot wordt in pot A en niet een uit pot C. Het zou toch veel logischer zijn om Luxemburg (niet groepswinnaar in C maar wel naar PO) naar A te loten? Nu hebben alle niet-groepwinnaars uit B het moeilijker dan een niet-groepwinnaar uit C.

Mario

Well-known member
Ondanks de kwalificatie is de bondscoach van Tsjechie opgestapt. De reden zou zijn dat er teveel druk op zijn schouders staat.

Joost

Well-known member
Vreemd dat er een ploeg uit B bijgeloot wordt in pot A en niet een uit pot C. Het zou toch veel logischer zijn om Luxemburg (niet groepswinnaar in C maar wel naar PO) naar A te loten? Nu hebben alle niet-groepwinnaars uit B het moeilijker dan een niet-groepwinnaar uit C.

Nee, je gedachtegang is niet helemaal correct.

Er is voor zowel League A, B en C een aparte play-off en die worden samengesteld via de 'path formation rules' en die beginnen bij het samenstellen van Path C.

Je zou wel kunnen betogen dat het juist de extra ploeg is uit B die zich plaatst die naar A zou moeten.

JMD

Well-known member
San Marino overigens gisteren en vrijdag gescoord, nu al 3 duels op rij een doelpunt voor de Sanmarinezen...

JMD

Well-known member
Uit een penalty, en ze vierden het alsof ze de wereldbeker hadden gewonnen 😉
Mooi toch. Dat deden ze de vorige duels ook toen ze scoorden. Ben benieuwd hoe lang ze dat gaan volhouden, dat juichen op die manier als ze blijven scoren...

Bovenaan