Er zijn twijfels over Brussel als speelstad omdat er nog steeds geen garanties zijn over de bouw van een nieuw stadion. Vandaag beslist de UEFA of Brussel gehandhaafd blijft als een van de speelsteden.
Ik heb begrepen dat Cardiff, Stockholm en Londen alternatieven zijn. Londen is vreemd aangezien ze ook voor de halve finales en finale gaan.
Wat is de reservestad? Kiezen ze dan een stad in Belgi? of wordt er gekozen uit de afgevallen steden?
Jij wil gewoon iedere keer op en neer naar Astana reizen.Van mij mag die hele Nation Cup in Astana gespeeld worden.
Dat volgt inderdaad wel uit de regels. Ieder van de 12 landen waar wedstrijden plaatsvinden, zal minimaal 2 wedstrijden thuis spelen als ze meedoen. Dus zullen Nederland en Roemeni? in dezelfde poule komen. Idem voor Itali?/Azerbeidzjan, Rusland/Denemarken, Engeland/Schotland, Spanje/Ierland en Duitsland/Hongarije.Mag ik hieruit concluderen dat bijvoorbeeld Oranje altijd bij Roemenie in de poule komt als beiden zich kwalificeren?
Dat volgt inderdaad wel uit de regels. Ieder van de 12 landen waar wedstrijden plaatsvinden, zal minimaal 2 wedstrijden thuis spelen als ze meedoen. Dus zullen Nederland en Roemeni? in dezelfde poule komen. Idem voor Itali?/Azerbeidzjan, Rusland/Denemarken, Engeland/Schotland, Spanje/Ierland en Duitsland/Hongarije.
Dus zal Nederland de andere 10 organiserende landen ook zeker niet in de groepsfase treffen.
Beetje vreemd dit. Dat betekent dus dat speelstad v??r een eventuele potindeling gaat...
Ja, blijkbaar dus wel. Geen idee hoe de UEFA dat gaat oplossen als beide gastlanden uit ??n groep in dezelfde Pot zitten voor de "loting".
Geen groepswedstrijden in Frankrijk?
Wel grappig te horen hoe de politici in Belgi? elkaar nu de tent uitvechten.
Nee, omdat Frankrijk het laatste EK organiseerde.