EURO 2021

ALenstra

Well-known member
Er zijn twijfels over Brussel als speelstad omdat er nog steeds geen garanties zijn over de bouw van een nieuw stadion. Vandaag beslist de UEFA of Brussel gehandhaafd blijft als een van de speelsteden.
 

JMD

Well-known member
Er zijn twijfels over Brussel als speelstad omdat er nog steeds geen garanties zijn over de bouw van een nieuw stadion. Vandaag beslist de UEFA of Brussel gehandhaafd blijft als een van de speelsteden.

Wat is de reservestad? Kiezen ze dan een stad in Belgi? of wordt er gekozen uit de afgevallen steden?
 

ALenstra

Well-known member
Ik heb begrepen dat Cardiff, Stockholm en Londen alternatieven zijn. Londen is vreemd aangezien ze ook voor de halve finales en finale gaan.
 

Joost

Well-known member
Ik heb begrepen dat Cardiff, Stockholm en Londen alternatieven zijn. Londen is vreemd aangezien ze ook voor de halve finales en finale gaan.

Juist omdat Londen al speelstad is vind ik die optie wel logisch. Het is wel jammer dat er geen zuidelijke speelstad is. Athene of Istanbul.
 

Kielse Rat

Well-known member
Wat is de reservestad? Kiezen ze dan een stad in Belgi? of wordt er gekozen uit de afgevallen steden?

Ik geloof al lang niet meer dat dat stadion er komt tegen 2019. Belgi? ten top op dat vlak. Voor de rest zijn er geen waardige alternatieven in Belgi?, de stadions van Club Brugge, Standard etc. zijn niet groot genoeg en te verouderd voor een EK wedstrijd.
 

Pascallovic

Well-known member
Brussel dus niet gehandhaafd als speelstad en vervangen door Londen.

Speelsteden per groep zijn als volgt:

Group A: Rome & Baku
Group B: Saint Petersburg & Copenhagen
Group C: Amsterdam & Bucharest
Group D: London & Glasgow
Group E: Bilbao & Dublin
Group F: Munich & Budapest

Openingswedstrijd zal gespeeld worden in het Stadio Olympico in Rome.

Mag ik hieruit concluderen dat bijvoorbeeld Oranje altijd bij Roemenie in de poule komt als beiden zich kwalificeren?
 
Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
Mag ik hieruit concluderen dat bijvoorbeeld Oranje altijd bij Roemenie in de poule komt als beiden zich kwalificeren?
Dat volgt inderdaad wel uit de regels. Ieder van de 12 landen waar wedstrijden plaatsvinden, zal minimaal 2 wedstrijden thuis spelen als ze meedoen. Dus zullen Nederland en Roemeni? in dezelfde poule komen. Idem voor Itali?/Azerbeidzjan, Rusland/Denemarken, Engeland/Schotland, Spanje/Ierland en Duitsland/Hongarije.

Dus zal Nederland de andere 10 organiserende landen ook zeker niet in de groepsfase treffen.
 

JMD

Well-known member
Dat volgt inderdaad wel uit de regels. Ieder van de 12 landen waar wedstrijden plaatsvinden, zal minimaal 2 wedstrijden thuis spelen als ze meedoen. Dus zullen Nederland en Roemeni? in dezelfde poule komen. Idem voor Itali?/Azerbeidzjan, Rusland/Denemarken, Engeland/Schotland, Spanje/Ierland en Duitsland/Hongarije.

Dus zal Nederland de andere 10 organiserende landen ook zeker niet in de groepsfase treffen.

Beetje vreemd dit. Dat betekent dus dat speelstad v??r een eventuele potindeling gaat...
 

Forza AZ

Well-known member
Beetje vreemd dit. Dat betekent dus dat speelstad v??r een eventuele potindeling gaat...

Ja, blijkbaar dus wel. Geen idee hoe de UEFA dat gaat oplossen als beide gastlanden uit ??n groep in dezelfde Pot zitten voor de "loting".
 

JMD

Well-known member
Ja, blijkbaar dus wel. Geen idee hoe de UEFA dat gaat oplossen als beide gastlanden uit ??n groep in dezelfde Pot zitten voor de "loting".

Dan zullen ze die dus uit elkaar halen en in verschillende potten gooien.
 

Mario

Well-known member
Wel grappig te horen hoe de politici in Belgi? elkaar nu de tent uitvechten.

Tsja ... het organisatie talent van de Belgen laat vaak aan te wensen over. De vergunning tot bouw is nog niet geregeld en er schijnt ook protest van omwonenden te zijn. Brussel loopt nu miljoenen aan inkomsten mis.
 
Bovenaan