EURO 2021

Fenerium

Member
Het is in ieder geval beter als die losse oefeninterlands die nu worden gespeeld. Dat is helemaal niet interessant, ook al omdat er vaak eindeloos gewisseld wordt. Nu wordt er nog een competitie element aan verbonden.
Wat wel onnozel is, is dat het erg verwarrend gaat worden welke landen nu naar de play-offs gaan.

Oefenduels horen ook niet interessant te zijn. Het draait allemaal om periodiseren.
 

Fenerium

Member
Hoe logisch is het trouwens dat landen in dezelfde divisie tegen elkaar moeten spelen voor een ticket? dat is wat ik eruit haal. Gaan we nu ploegen als Gibraltar en Moldavi? op een EK zien? ik kan niet eens 1 speler van Gibraltar opnoemen, noch een club uit de Gibraltarese Liga.
 
Laatst bewerkt:

Tobcoach

New member
Het is heel logisch, althans volgens de UEFA.

Bij de Nations league C en D zullen er in de play-offs van dit divisies landen uit dezelfde divisie zitten. Voor de play-offs van de Nations League A zullen er misschien landen uit A, en meer waarschijnlijk landen uit B en C zitten. Voor de play-offs van de NAtions League B zal de mix bestaan uit heel misschien A, zeer waarschijnlijk B en waarschijnlijk C.

Heb even een proefloting gedaan voor de verschillende Nations Leagues en de Ek-kwalificatiegroepen. De loting op basis van de UEFA-ranking en de uitkomsten op basis van de FIFA-ranking.

Nederland zou in die loting in de Nations League gekoppeld worden aan Belgi? en Engeland, en in de EK-kwalificatiegroep aan IJsland, Denemarken, Cyprus, Macedoni? en San Marino.

In die EK-kwalificatie zou Nederland dan o.b.v. de huidige FIFA-ranglijst derde worden in de groep en dus veroordeeld worden tot de play-offs. Die zouden er dan bijvoorbeeld als volgt uit kunnen zien:

p/o A: Nederland (A), Rusland (B), Sloveni? (B), Noorwegen (C)
p/o B: Oekra?ne (B), Tsjechi? (B), Turkije (B), Oostenrijk (B)
p/o C: Servi? (C), Bulgarije (C), Montenegro (C), Schotland (C)
p/o D: Wit-Rusland (D), Georgi? (D), Armeni? (D), Faroe Eil. (D)

Tel uit je winst..
 

erka

Well-known member
Indeling

Divisie A

Duitsland, Portugal, Belgi?, Spanje, Frankrijk, Engeland Zwitserland, Itali?, Polen, IJsland, Kroati? en Nederland.

Divisie B

Oostenrijk, Wales, Rusland, Slowakije, Zweden, Oekra?ne, Ierland, Bosni?-Herzegovina, Noord-Ierland, Denemarken, Tsjechi? en Turkije.

Divisie C

Hongarije, Roemeni?, Schotland, Sloveni?, Griekenland, Servi?, Albani?, Noorwegen, Montenegro, Isra?l, Bulgarije, Finland, Cyprus, Estland en Litouwen.

Divisie D

Azerbeidzjan, Macedoni?, Wit-Rusland, Georgi?, Armeni?, Letland, Faer?er Eilanden, Luxemburg, Kazachstan, Moldavi?, Liechtenstein, Malta, Andorra, Kosovo, San Marino en Gibraltar.
 

Forza AZ

Well-known member
Hoe logisch is het trouwens dat landen in dezelfde divisie tegen elkaar moeten spelen voor een ticket? dat is wat ik eruit haal. Gaan we nu ploegen als Gibraltar en Moldavi? op een EK zien? ik kan niet eens 1 speler van Gibraltar opnoemen, noch een club uit de Gibraltarese Liga.
Er zal inderdaad zeker 1 land uit Divisie D naar het EK gaan. Dan moet je denken aan bijvoorbeeld Macedoni?, Azerbeidzjan of Letland. Op een deelnemersveld van 24 landen lijkt me dat niet zo'n probleem. Zo hebben de kleine landen ook eens kans om op een toernooi actief te zijn.
 

Mario

Well-known member
Er zal inderdaad zeker 1 land uit Divisie D naar het EK gaan. Dan moet je denken aan bijvoorbeeld Macedoni?, Azerbeidzjan of Letland. Op een deelnemersveld van 24 landen lijkt me dat niet zo'n probleem. Zo hebben de kleine landen ook eens kans om op een toernooi actief te zijn.

Ik heb begrepen dat dit ook een harde eis was van de kleine landen om de Nations League er ?berhaupt doorheen te krijgen?
 

JMD

Well-known member
Hoe logisch is het trouwens dat landen in dezelfde divisie tegen elkaar moeten spelen voor een ticket? dat is wat ik eruit haal. Gaan we nu ploegen als Gibraltar en Moldavi? op een EK zien? ik kan niet eens 1 speler van Gibraltar opnoemen, noch een club uit de Gibraltarese Liga.

Jep. Er komt ook 1 EK-deelnemer uit pot D.
 

Makanaky

Well-known member
Maar dan kun je toch makkelijk alles expres gaan verliezen zodat je een poule lager terechtkomt waardoor je tegenstanders in een volgende campagne van een veel lager kaliber zijn waardoor de kans op plaatsing plots weer levensgroot wordt?
 

Forza AZ

Well-known member
Maar dan kun je toch makkelijk alles expres gaan verliezen zodat je een poule lager terechtkomt waardoor je tegenstanders in een volgende campagne van een veel lager kaliber zijn waardoor de kans op plaatsing plots weer levensgroot wordt?
Daar valt weinig tegen in te brengen. Vlak voor een EK is het gunstig om in Divisie D te zitten. Promoveer je, dan zit je vlak voor het WK in Divisie C. Dat is dan waarschijnlijk niet erg, omdat ik niet verwacht dat er ook voor het WK een plek verdeeld gaat worden in Divisie D. Dan is het dus gunstig om te degraderen, zodat je voor het volgende EK weer in Divisie D zit.
 

Abubakari

Well-known member
Jep. Er komt ook 1 EK-deelnemer uit pot D.

xxl.jpg

VIVA ANDORRA!
 

Abubakari

Well-known member
"Die nummer 6"...

Hij weet niet eens wie het is en hoe oud ie is en dan maar een beetje leuk willen doen ten koste van een land dat nogal pech heeft gehad in de laatste kwalificaties. Gewoon niet doen Pascallovic.
 

JMD

Well-known member
En die nummer 4 verdient waarschijnlijk zo weinig geld dat ie maar 1 tatoeage kan betalen. Zonder tatoeages ben je kansloos in het huidige voetbal.
 

Mario

Well-known member
Daar valt weinig tegen in te brengen. Vlak voor een EK is het gunstig om in Divisie D te zitten. Promoveer je, dan zit je vlak voor het WK in Divisie C. Dat is dan waarschijnlijk niet erg, omdat ik niet verwacht dat er ook voor het WK een plek verdeeld gaat worden in Divisie D. Dan is het dus gunstig om te degraderen, zodat je voor het volgende EK weer in Divisie D zit.

In het geval van Nederland blijven we waarschijnlijk wel even hangen in divisie D.
 

JMD

Well-known member
In het geval van Nederland blijven we waarschijnlijk wel even hangen in divisie D.
Zo erg is het met NL nou ook niet gesteld hoor.

We kunnen (en moeten) kritisch kijken naar Oranje, maar van de 10 duels die je moest spelen deze kwalificatie wist je dat je er 2 bijna zeker ging verliezen. (toen de loting in juli 2015 geweest was gaf bijna iedereen direct al aan dat rechtstreekse kwalificatie bijna onmogelijk was) Van de 8 'te winnen' duels win je er 6, speel je er 1 gelijk (maar had je gewonnen als die grens niet onterecht had gevlagd) en heb je 1 wanprestatie geleverd bij Bulgarije. Goed, 'perfect' is anders, 'goed' is nog te optimistisch, maar 'onvoldoende' zou ik deze kwalificatie nou ook niet willen benoemen. Mager zesje. Punt is alleen dat we de afgelopen 30 jaar (tot 2014) vrijwel alleen maar achten en negens scoorden in kwalificatie, want zeker sinds 2004 is het eigenlijk 10 jaar lang perfect gegaan in kwalificaties.

Er zijn landen zat die een moord doen voor een kwalificatieserie met 6x winst in 10 duels. Een hele hoop reageren nu net als de leerling die altijd negens haalt en dan zwaar ontevreden is met een 6, terwijl er andere leerlingen zijn die de vlag zouden uithangen voor een 6. We moeten ons gewoon realiseren dat we voorlopig niet 'die leerling zijn die altijd negens haalt'. Simpelweg omdat het zeker aan klasse en vaak aan mentaliteit ontbreekt. Dat gaat echt wel weer komen, maar we moeten even geduld hebben.
 
Bovenaan