EURO 2021

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zat er ook al op die manier naar te kijken. Bulgarije een wanprestatie. Verder idd pech in Zweden en pech dat Zweden wel punten pakte tegen Frankrijk.
 

Eef de Kip

Well-known member
En laten we nou vooral niet zeuren over "het vertoonde spel", ik kan me nl in de afgelopen 35 jaar dat ik die kwalificatieduels volg niet anders herinneren is dan gemodder
 

Max

Administrator
Forumleiding
Volgens mij zag de kwalificatie er onder Bert van Marwijk nog wel aardig uit. Op het toernooi tapte hij uit een ander vaatje.
 

Susa

New member
Volgens mij zag de kwalificatie er onder Bert van Marwijk nog wel aardig uit. Op het toernooi tapte hij uit een ander vaatje.

Dat klopt helemaal.

Bertie had het goed voor elkaar met zijn tandem van Bommel/deJong en daarvoor de speeltuin voor de wat aanvallender types.

Ze wonnen in 4 jaar bijna alles met speels gemak.
 

JMD

Well-known member
Volgens mij zag de kwalificatie er onder Bert van Marwijk nog wel aardig uit. Op het toernooi tapte hij uit een ander vaatje.

Klopt. Nederland -Zweden in oktober 2010 was een halve galavoorstelling.

Verder wat Eef zegt. Kwalificaties hebben er zelden goed uitgezien bij oranje qua spel. Kan me eigenlijk qua echt fraai spel in kwalificatie alleen nog najaar 1996 herinneren toen we Wales 2x wegveegden en Belgi? vlak voor kerst compleet vernederden in Brussel.
 

Eef de Kip

Well-known member
Klopt. Nederland -Zweden in oktober 2010 was een halve galavoorstelling.

Verder wat Eef zegt. Kwalificaties hebben er zelden goed uitgezien bij oranje qua spel. Kan me eigenlijk qua echt fraai spel in kwalificatie alleen nog najaar 1996 herinneren toen we Wales 2x wegveegden en Belgi? vlak voor kerst compleet vernederden in Brussel.

Oh ja, die laatste, toen zat ik met vrienden in Belgi? in de kroeg te kijken, genieten was dat.
Maar ok, tuurlijk zaten er mooie potten tussen maar zelfs in de gouden tijd met Gullit, Rijkaard, v Basten en Koeman heb ik draken van potten gezien hoor.
Verder vond ik de eerste helft tegen Zweden van de week eigenlijk heel goed te pruimen, beetje mosterd na de maaltijd alleen.
 

Mario

Well-known member
Klopt. Neem hem in de staff van de KNVB op en je hebt een garantie voor succes.

Dan heeft de KNVB pech, want hij wordt natuurlijk succescoach bij PSV.

Maar ok, tuurlijk zaten er mooie potten tussen maar zelfs in de gouden tijd met Gullit, Rijkaard, v Basten en Koeman heb ik draken van potten gezien hoor.

Nederland - Malta 1-0 uit een penalty bijvoorbeeld ...
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
En laten we nou vooral niet zeuren over "het vertoonde spel", ik kan me nl in de afgelopen 35 jaar dat ik die kwalificatieduels volg niet anders herinneren is dan gemodder

Het is vooral dat je jaren van kwalificaties hebt gehad waarbij je je nooit zorgen hoefde te maken of we ons wel kwalificeerden voor een eindtoernooi. Er zaten inderdaad genoeg saaie wedstrijden tussen, maar die werden jarenlang dan wel gewonnen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Het is vooral dat je jaren van kwalificaties hebt gehad waarbij je je nooit zorgen hoefde te maken of we ons wel kwalificeerden voor een eindtoernooi. Er zaten inderdaad genoeg saaie wedstrijden tussen, maar die werden jarenlang dan wel gewonnen.

Ja maar dan denk ik toch echt dat dat lag aan het feit dat er iets meer kwaliteit was dan nu.
 

Pascallovic

Well-known member
Het is gewoon de schuld van de NOS. Bij de commerciele omroepen kwalificeren we ons altijd en bij de NOS is het altijd kut met puren. 2018, 2016 en 2002. In de jaren 90 wisten we ons wel te kwalificeren maar was het zelden overtuigend. Dat kan geen toeval zijn.
 
Bovenaan