Eten en Drinken

Marinos

Well-known member
Die heb ik ook niet, een frituurpan. Ben sowieso niet zo'n liefhebber ook van frituur spul.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Een bittergarnituurtje tijdens een borrel vind ik wel lekker. De frituurpan moet ik nog steeds een keer schoonmaken en op mijn zolderkamer opbergen.
 

Fabian

Active member
De frituurpan wordt nog steeds gebruikt. Zo niet weten waarom niet. Het is ook niet dat hij wekelijks opstaat, maar dat hedendaagse gezondheidsgezeur komt wel mijn neus uit.
Als je het niet iedere dag doet, komt het best goed.
 

Marinos

Well-known member
Oh iedereen moet vooral voor zichzelf weten wat hij wel en niet eet en drinkt laat ik dat voorop stellen. Maar je kunt moeilijk beweren dat iemand die gezond eet het niet goed doet. Je hoeft het uiteraard niet een ander op te leggen, het Is net religie eigenlijk.

Dat ik geen frituur heb Is vooral omdat ik het gewoon niet lekker vind.

Behalve kaasstengels natuurlijk. En Satekroketten.
 

Fabian

Active member
Oh iedereen moet vooral voor zichzelf weten wat hij wel en niet eet en drinkt laat ik dat voorop stellen. Maar je kunt moeilijk beweren dat iemand die gezond eet het niet goed doet. Je hoeft het uiteraard niet een ander op te leggen, het Is net religie eigenlijk.

Dat ik geen frituur heb Is vooral omdat ik het gewoon niet lekker vind.

Behalve kaasstengels natuurlijk. En Satekroketten.

Sat?kroketten? Wat zijn dat?

Overigens doelde ik niet op de forumleden hoor. Maar het is meer die hype die steeds meer op de voorgrond treedt onder andere via de media. Ik ben ondertussen bang als ik een patatje haal bij de Bram Ladage dat ik ter plekke op straat in de boeien geslagen wordt. In de Oosterhof (dat is een winkelcentrum) staat tegenwoordig schuin tegenover de Ladage een superfoodskraam waar dan van die hoger opgeleide carri?remoeders hun gezondheid binnen halen voor hun en hun kinderen.

Een collega die tegen me over zit heeft een zoontje die in zijn leven nog nooit een patatje heeft geproefd. Dat zoontje krijgt niet eens tussendoortjes, ja een gedroogd stukje fruit of zo...
Dan vind ik het heerlijk om te vertellen dat ik een verjaardagsfeestje voor mijn nichtje heb geregeld bij Monkeytown dat wordt afgesloten met frikandellen en patat.

Oh ja... voor de zuiderlingen: patat is een ander woord voor hetgeen jullie friet schijnen te noemen.
 
Laatst bewerkt:

Mario

Well-known member
De frituurpan wordt nog steeds gebruikt. Zo niet weten waarom niet. Het is ook niet dat hij wekelijks opstaat, maar dat hedendaagse gezondheidsgezeur komt wel mijn neus uit.
Als je het niet iedere dag doet, komt het best goed.

Mee eens.

Ik had nog nooit van gluten gehoord, nu moet alles glutenvrij ... het zal wel. Net als al dat biologische producten gedoe. Het enige verschil is het prijskaartje.
 

Shayman

New member
Je kan bijvoorbeeld een pizza eten, of een bord rijst, met kip en groenten.

Een pizza margherita (300gr) bevat ruim 700 kcal.
Een bord rijst (200gr), kipfilet (200gr) met groenten(200gr) bevat 588 Kcal.
Droge rijst en kipfilet zonder saus? Dat krijg je met fatsoen toch ook niet weg?

Met rijst, kip en groenten is prima wat lekkers te bereiden maar dan zal er wel wat gemarineerd moeten worden en een lekker sausje erbij om het spul bij elkaar te brengen.

Overigens is een pizza margarita ook geen eten maar de basis om een echte pizza te maken.
 

Hankie

Well-known member
Droge rijst en kipfilet zonder saus? Dat krijg je met fatsoen toch ook niet weg?

Met rijst, kip en groenten is prima wat lekkers te bereiden maar dan zal er wel wat gemarineerd moeten worden en een lekker sausje erbij om het spul bij elkaar te brengen.

Overigens is een pizza margarita ook geen eten maar de basis om een echte pizza te maken.
Kerriesaus! !
 

Jozsef

New member
Eten en Drinken

Chillisaus natuurlijk. Heerlijk bij kip en rijst.
Straks bloemkool, aardappels en een balletje. Ben toch wel een ouderwetse prakkieman. 4 a 5 keer per week, heerlijk.
 

Hankie

Well-known member
Chillisaus natuurlijk. Heerlijk bij kip en rijst.
Straks bloemkool, aardappels en een balletje. Ben toch wel een ouderwetse prakkieman. 4 a 5 keer per week, heerlijk.
De beer was hier als verrassing de ribs waren weer lekkah!
 

Kevah

New member
Droge rijst en kipfilet zonder saus? Dat krijg je met fatsoen toch ook niet weg?

Met rijst, kip en groenten is prima wat lekkers te bereiden maar dan zal er wel wat gemarineerd moeten worden en een lekker sausje erbij om het spul bij elkaar te brengen.

Overigens is een pizza margarita ook geen eten maar de basis om een echte pizza te maken.

Beide als basis genomen en beide worden ook werkelijk gegeten. Ik kruid mijn kip ook altijd, maar de hoeveelheid kcal in de kruiden of in de marinade die ik gebruik Is verwaarloosbaar.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Wij hebben 2 kinderen, ikzelf ben de 3e, dus we eten hier toch wel regelmatig (regelmatig = sowieso vrijdag, en af en toe een extra keer in de week) snackjes. Vooral kipnuggets gaan er hier wel in. Verder eten we gewoon veel aardappelen, groente en vlees, of pasta. Dat kan nooit erg ongezond zijn.
 

Jozsef

New member
Kipnuggets is toch wel de grootst mogelijke teringzooi die er is.

Ik wou 't niet zeggen want dan heeft Satyr vast weer wat tegen mij, maar ik heb ooit een docu gezien over de kipnuggets van de McDonalds.
Laat ik 't zo stellen: Al lig ik aan de geeuwhonger, ik eet nog eerder een bloembol op dan die chemische, maar wel lekker lang houdbare rommel.

Uiteraard halen wij ook soms wat bij een snackbar, ik schat 1x per maand. En dat wil ik graag zo houden. Ook voor mijn kinderen.
 

Shayman

New member
Wij hebben 2 kinderen, ikzelf ben de 3e, dus we eten hier toch wel regelmatig (regelmatig = sowieso vrijdag, en af en toe een extra keer in de week) snackjes. Vooral kipnuggets gaan er hier wel in. Verder eten we gewoon veel aardappelen, groente en vlees, of pasta. Dat kan nooit erg ongezond zijn.

Collega en goede kennis van me is 1x per 3 weken aan de beurt om de ondergrondse afvalbak van de keuken bij KFC leeg te halen en hij heeft zijn hele kennissen-, vrienden- en familiekring verordend om daar nooit meer te gaan eten en ik ben bang dat hij gelijk heeft. (ik vrees dat het bij de Mac of Burger King niet veel beter is hoor)

Gelukkig hou ik zelf meer van de kleinere thuis-breng-restaurantjes want KFC beschrijven is zelfs voor mij te goor.
 
Bovenaan