Eten en Drinken

gevegt

Well-known member
Allemaal onzin die zgn gezonde kookboeken.
Koop een normaal kookboek en bak en braad er lekker op los.
 

Shayman

New member
Wanneer je gezond eet, niet rookt of drinkt en een beetje oppast met rondneuken schijn je wat langer te leven gemiddeld maar het lijkt wel 3x zo lang te duren dus ik bedank.

Tot m'n 30e-35e ongeveer kon ik alles vreten zonder aan te komen maar dat is wel afgelopen maar ik pas het dan liever aan van bijvoorbeeld 2 pizza's naar 1 pizza en een goede salade maar die ene pizza die blijft echt wel lekker binnenkomen. In het weekend kook ik zelf maar dan kijk ik nog steeds vooral naar de smaak en dan staat er ook genoeg een fijne zalmschotel met een lauwwarme salade bij maar ook lekker ribbetjes in een zelfgemaakte marinade.

Eten moet je vooral van genieten en niet te veel op letten.
 

gevegt

Well-known member
Ingredi?nten voor de lekkerste salade ter wereld voor bij de barbecue.

Peper
knoflook
gekookte aardappelen met zout. ( Kan ook met pasta )
Ui
rode en gele paprika
Augurk
Zilveruitjes
Tomaat
Ei
Mayo of Yogomajo.

Alles naar eigen inzicht toevoegen, en daarna minimaal 4 uur laten staan voor het te eten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Heerlijk boerenkool stampot gemaakt. Ik moest wel wat improviseren met de jus. Ik had geen poeder in huis. Met een uitje, bloem, vleesbouillon, peper, zout, kruiden, olie, boter en water was dat toch nog goedgekomen.
 

zwammy

Well-known member
Die andere had 5 sterren zag ik later, die ga ik de volgende keer maken maar deze was echt goed. Wel echt 2 uur sudderen, zo dik mogelijk die vleessaus.
 

gevegt

Well-known member
Heerlijk boerenkool stampot gemaakt. Ik moest wel wat improviseren met de jus. Ik had geen poeder in huis. Met een uitje, bloem, vleesbouillon, peper, zout, kruiden, olie, boter en water was dat toch nog goedgekomen.

Niet te veel zout?

Tip: Als vlees braad en niet al het vet gebruikt, meng het dan met wat water en bewaar het dan. Heel handig om later snel een lekkere jus te maken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Niet te veel zout?

Tip: Als vlees braad en niet al het vet gebruikt, meng het dan met wat water en bewaar het dan. Heel handig om later snel een lekkere jus te maken.

In die vleesbouillon zit natuurlijk ook al zout. Het had ook zonder gekund. Ik verbruik meestal het vet bij het vlees wel, maar anticiperende op een stampot is het inderdaad wel handig om wat te bewaren.
 

gevegt

Well-known member
Het voedsel wat in de volksmond niet dikmakend is. Voedsel die niet onnodig veel energiewaarde heeft.

Dat bestaat niet.
Het gelul van al die kookboeken en hun claim op gezond vreten is een puur marketing dingetje van de grachtengordel.

Probeer maar eens als asfaltlegger die in een vijfploegendienst van dat soort voedsel te leven. Bij 28 graden Celsius ga je binnen een week van je stokje. Laat staan als de teer ook nog wordt opgewarmd.

Trouwens, gezondheid wordt meer bepaald door je genen dan door wat je al dan niet naar binnen werkt.
 

Kevah

New member
Dat bestaat niet.
Het gelul van al die kookboeken en hun claim op gezond vreten is een puur marketing dingetje van de grachtengordel.
Het is voor een deel marketing, maar voor een gedeelte ook berust op de waarheid. Waarom kan men die gezonder eet toch afvallen en dat zonder minder te eten?
Probeer maar eens als asfaltlegger die in een vijfploegendienst van dat soort voedsel te leven. Bij 28 graden Celsius ga je binnen een week van je stokje. Laat staan als de teer ook nog wordt opgewarmd.
Hoe zwaarder arbeid je verricht des te meer energie je lichaam nodig heeft. Gezond voedsel heeft niks te maken met weinig eten. Je kan bijvoorbeeld een pizza eten, of een bord rijst, met kip en groenten.

Een pizza margherita (300gr) bevat ruim 700 kcal.
Een bord rijst (200gr), kipfilet (200gr) met groenten(200gr) bevat 588 Kcal.
Zo heb je de dubbele hoeveelheid voeding binnen en toch minder Kcal binnen gekregen. Waardoor de werkende in kwestie, op een later moment nog een banaan kan eten en op ongeveer hetzelfde aantal kcal komt als 1 pizza, maar toch meer verzadigd is en gezonder gegeten heeft.

Trouwens, gezondheid wordt meer bepaald door je genen dan door wat je al dan niet naar binnen werkt.
Dat zal best, enkel het woordje meer zegt al genoeg. Het heeft dus wel degelijk invloed en ondanks dat het misschien maar 25% invloed heeft. Kan het een wezenlijk verschil maken in taken van het dagelijks leven en de kosten van de gezondheidszorg.
 
Laatst bewerkt:

Eef de Kip

Well-known member
Dat bestaat niet.
Het gelul van al die kookboeken en hun claim op gezond vreten is een puur marketing dingetje van de grachtengordel.

Probeer maar eens als asfaltlegger die in een vijfploegendienst van dat soort voedsel te leven. Bij 28 graden Celsius ga je binnen een week van je stokje. Laat staan als de teer ook nog wordt opgewarmd.

Holy shit zeg, zoveel onzin ben ik zelfs van jou niet gewend.
 

Kevah

New member
Dan vergeet ik er nog het feit bij te vermelden, dat je door het gezonde eten dus meer kan eten. Het daardoor verspreiden kan over de dag, waardoor je lichaam een continue brandstof toevoer heeft, waardoor je lichaam dus beter door kan werken. Hierdoor kan je sneller werken en meer rust pakken en dus je lichaam van binnen en van buiten minder sloopt.
 
Bovenaan