Eredivisie: Speelronde 6 en vier inhaalpotjes

Hups

• Totaal aantal stemmers
    7

De Wolf

Well-known member
Serieus, leg mij eens uit eaarom je tot die conclusie komt want ik lees niks wat die conclusie rechtvaardigt. Enige wat ze doen is opkomen voor de gewone supporter die vrij hebben geregeld om naar drze avondwedstrijd te kunnen. Niet raar voor een supportersvereniging lijkt mij. Wat heeft dat te maken met een puinzooi en f siders in het bestuur?
Ik vind het net als de directie een jank reactie. Bedank liever die paar idioten dat ze hun zondagmiddag en woensdagavond verpesten.
Overigens onze supportersverenigingen wordt deels geleid door de idioten. Dat van de F-Side is een vraag.

Abubakari

Well-known member
Dat is wat anders dan net zo’n puinzooi als bij de sv van Feyenoord. Ze hebben als sv de taak op te komen voor de supporters en dat is wat ze deden. Nu weet ik dat jij alles wat Ajax is op een bepaalde manier ziet of uitlegt, maar toch.
Bedank liever die paar idioten dat ze hun zondagmiddag en woensdagavond verpesten.

De Wolf

Well-known member
Als ze echt ballen hebben dan accepteren ze gewoon wat de KNVB voorstelt. Komt door een deel van hun eigen aanhang en vervloek die dan maar lekker dat je woensdagavond verpest is.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Oh dan begrijp je me verkeerd. Wat ik bedoelde is dat het nu bij Ajax misging en dat er dan altijd wel een opmerking komt "dat het bij Feyenoord ook vaak genoeg misging" of iets in die strekking.
Oh sorry, dan heb ik je inderdaad verkeerd begrepen.

JMD

Well-known member
Nog langer, want in de week van 1 november staat voor Volendam de 1e ronde van de KNVB-beker op het programma.
Excelsior Maassluis - FC Volendam had helemaal nog geen datum staan dus die kan gewoon een week naar voren of achteren.

JMD

Well-known member
Volendam is ook aan het onderzoeken of ze juridisch wat kunnen. KNVB vond blijkbaar overleg niet nodig.
Sorry, maar de KNVB organiseert de competitie, en hoe er ook was beslist er was altijd een (of meerdere) ploegen tegen dat besluit geweest. Dus je kan voor de vorm overleggen, maar uiteindelijk beslist de KNVB. Gezien de eerdere gestaakte duels (eind vorig seizoen, Willem II - NAC dit seizoen) was te verwachten dat er snel afgemaakt werd. Het is natuurlijk sowieso al competitievervalsing (Slot's statement was 100% waar gistermiddag), maar op deze manier het minst voor dit duel. Wacht je met dit duel tot november dan is de vorm van de ploegen misschien totaal anders, misschien zelfs een andere trainer, de kans dat er meer blessures zijn is groter enz..

En ja, dat Volendam boos is snap ik ook, maar hun duel was nog niet begonnen, dus die kan je verplaatsen. Dat is imo vergelijkbaar met als woensdag a.s. ineens zoveel regen zou vallen dat het duel afgelast wordt, dan baal je daar soms als club ook van omdat je een ploeg uit vorm treft die over een x aantal weken wel ineens in vorm is. En verder: het computerprogramma van de KNVB heeft bepaald dat Volendam deze midweek tegen Ajax moest spelen, voor hetzelfde geld was dat december geweest. Je hebt soms als club mazzel wanneer je een andere club treft qua wel/niet in vorm zijn. Alle ploegen die nu tegen Ajax spelen hebben mazzel, als Ajax in november gaat draaien hebben de clubs die dan tegen Ajax spelen pech. Dat hoort erbij.

JMD

Well-known member
Maar moet je de wond die Ajax-Feyenoord heet ook nog uitsmeren over FC Volendam?
Stel eens dat het andersom was geweest, dat Ajax - Volendam gestaakt was en het woensdag Ajax-Feyenoord zou zijn.
Gezien het precedent van de afgelopen maanden denk ik dan ook dat Ajax - Feyenoord dan verplaatst zou zijn.

Joost

Well-known member
Maar kunnen we wel concluderen dat de KNVB er zelf een puinzooi van maakt en dat het betaald voetbal in alle media weer wordt veroordeeld op basis van 1 Ajax-Feyenoord.

PES5

Administrator
Forumleiding
Maar kunnen we wel concluderen dat de KNVB er zelf een puinzooi van maakt en dat het betaald voetbal in alle media weer wordt veroordeeld op basis van 1 Ajax-Feyenoord.

We kunnen vooral concluderen dat Ajax en Feyenoord verzanden in reglementen en verzuimen gezamenlijk een keihard statement te maken tegen al het tuig/vergif binnen hun aanhang.

erka

Well-known member

Het staat er al langer slecht op, er zijn veel meer incidenten geweest de laatste jaren. Een aantal is hier al langsgekomen. Het is echt alleen niet 1 Ajax-Feyenoord.

Joost

Well-known member
We kunnen vooral concluderen dat Ajax en Feyenoord verzanden in reglementen en verzuimen gezamenlijk een keihard statement te maken tegen al het tuig/vergif binnen hun aanhang.
Ik zit eigenlijk meer te wachten op een statement van de miljoenen voetbalsupporters die door falend overheidsbeleid en KNVB-beleid steeds maar weer de dupe worden.

Goedwillende supporters alle ruimte geven is misschien wel de grootste oplossing van het probleem. Maar als je dat alleen maar roept en nooit actie onderneemt hoe serieus moeten we de intenties dan nemen?

Denk aan bijvoorbeeld AZ-Heerenveen van binnenkort. Ondanks dat de personen die problemen gaven zijn gestraft worden alsnog alle supporters van Heerenveen die er niets mee te maken hebben ook gestraft.

Max

Administrator
Forumleiding
Salah-Eddine nu actief voor Jong Ajax. Bijzonder, die moet binnen 48 uur aan de aftrap staan om Ajax - Feyenoord uit te spelen.

EDIT: Volgens de kenners schijnt hij dan nu niet de wedstrijd uit te mogen spelen woensdag, omdat hij anders met terugwerkende kracht niet speelgerechtigd zou zijn vanavond. Klinkt ingewikkeld.

Laatst bewerkt:

De Wolf

Well-known member
Wat mij betreft is woensdag ook de laatste keer dat een gestaakte wedstrijd uitgespeeld wordt. Gewoon nederlaag en drie punten in mindering en een aantal wedstrijden alle seizoenkaarten van het betreffende vak blokkeren.

erka

Well-known member
Wat mij betreft is woensdag ook de laatste keer dat een gestaakte wedstrijd uitgespeeld wordt. Gewoon nederlaag en drie punten in mindering en een aantal wedstrijden alle seizoenkaarten van het betreffende vak blokkeren.

Met name dat eerste is wel wat kort door de bocht. Wat als een wedstrijd na 9 minuten bij 0-0 al definitief gestaakt wordt? Is dat dan de uitslag? En stel dat je als kleine club 1-0 voorstaat tegen Ajax, Feyenoord of PSV. Dan kun je dus als harde kern van de kleine club vuurwerk op het veld gooien en heb je 1-0 gewonnen. Dat lijkt me geen goed idee.

Ik ben meer voor wél uitspelen maar dan binnen 4 uur na het staakmoment bijvoorbeeld en dan met een leeg stadion. Of later in het seizoen punten in mindering brengen.

Seizoenkaarten van vakken blokkeren ben ik wel voor, zolang er niks beters is en de clubs verzuimen in te grijpen, moet het maar zo.

• Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Wat mij betreft is woensdag ook de laatste keer dat een gestaakte wedstrijd uitgespeeld wordt. Gewoon nederlaag en drie punten in mindering e
Dat kan niet want dan bepaal je de uitslag achter de groene tafel en dan kan dat bv bij doelsaldo een probleem worden.
Stel het is Volendam - Feyenoord, het staat 0-4 met nog 30 minuten te spelen, duel gestaakt. Het is niet onlogisch te denken dat Feyenoord er dan nog wel een aantal bij zou scoren, dus bv 0-6/7. Als het dan 0-4 regl. wordt is Feyenoord 3 doelpunten misgelopen.

De Wolf

Well-known member
Met name dat eerste is wel wat kort door de bocht. Wat als een wedstrijd na 9 minuten bij 0-0 al definitief gestaakt wordt? Is dat dan de uitslag? En stel dat je als kleine club 1-0 voorstaat tegen Ajax, Feyenoord of PSV. Dan kun je dus als harde kern van de kleine club vuurwerk op het veld gooien en heb je 1-0 gewonnen. Dat lijkt me geen goed idee.

Ik ben meer voor wél uitspelen maar dan binnen 4 uur na het staakmoment bijvoorbeeld en dan met een leeg stadion. Of later in het seizoen punten in mindering brengen.

Seizoenkaarten van vakken blokkeren ben ik wel voor, zolang er niks beters is en de clubs verzuimen in te grijpen, moet het maar zo.
Ik had het over een nederlaag. Ook al sta je met 1-0 voor.
Dat uitspelen heb ik over zitten nadenken maar eigenlijk verdient die club gewoon om te verliezen. In de meeste gevallen gebeurd dat gelukkig ook. Daarnaast vrees ik gewoon dat het gajes dan buiten blijft hangen.

Bovenaan