Eredivisie: Speelronde 6 en vier inhaalpotjes

Hups

• Totaal aantal stemmers
    7

De Wolf

Well-known member
Feyenoord gaat wel akkoord met het restant van de wedstrijd spelen? Of komen daar ook nog juridische acties?

Dit zegt de KNVB

De beslissing van de KNVB om de Klassieker woensdagmiddag te hervatten heeft bij zowel Ajax als FC Volendam, die woensdagavond een inhaalwedstrijd zouden spelen, voor onvrede gezorgd. Manager competitiezaken betaald voetbal Jan Bluyssen toont bij ESPN zijn begrip. Het duel tussen Ajax en FC Volendam stond woensdagavond gepland, maar kan door de Klassieker (14.00 uur) niet meer doorgaan. "Beide clubs hebben bij ons aangegeven dat ze de wedstrijd willen uitspelen. Daar hebben we invulling aan gegeven", stelt Bluyssen over Ajax en Feyenoord.
Daarbij had Ajax al aangegeven de wedstrijd op een later tijdstip te hervatten. "Op basis van zoveel mogelijk gelijke voorwaarden hebben we besloten om dat niet in te willigen", legt Bluyssen uit. "We weten dat we Volendam in een lastige situatie brengen. Dat is geen pretje om te doen en we hebben er alle begrip voor. We hebben de afweging gemaakt om deze wedstrijd (de Klassieker, red.) sneller uit te spelen, omdat de omstandigheden van deze wedstrijd nu meer gelijk zijn."
Ajax en FC Volendam zouden overwegen om juridische stappen te nemen. "Vanuit ons is dit besluit definitief", stelt Bluyssen. "Dus we spelen woensdag 14.00 uur. Het is aan de clubs wat ze daar eventueel nog mee willen doen."

Max

Administrator
Forumleiding
Feyenoord gaat wel akkoord met het restant van de wedstrijd spelen? Of komen daar ook nog juridische acties?

Schijnbaar heeft Feyenoord ingezet op zo snel mogelijk uitspelen. Was juridisch ook de meest waarschijnlijke uitkomst. Half negen zit Te Kloese bij Rondo, dus dan zal hij het wel toelichten.

Wel benieuwd hoe Steijn overigens gaat spelen woensdag en van het weekend. Afgelopen zondag leek toch mee te wegen zijn oorlogje tegen Mislintat. Leuk dat hij dat oorlogje wilde voeren om zelf te overleven, maar het zou mij verbazen als Steijn november haalt. Sluit niet uit dat oktober al te ambitieus is.

Joost

Well-known member
Wat maakt het qua gelijke voorwaarden uit of je de wedstrijd woensdag of in november uitspeelt?

Makanaky

Well-known member
Een eis van een reglementaire 0-8 valt te billijken gezien het spelverloop. Dan praten we nergens meer over en is Jantje Sjit ook weer blij. Win-winw-win situatie.

Joost

Well-known member
Inhalen in november is van alle opties de ergste vorm van competitievervalsing en een duidelijk signaal aan alle kwaadwillende supporters dat zij de macht hebben. Dit lijkt me op z'n minst zeer onwenselijk.

Maar moet je de wond die Ajax-Feyenoord heet ook nog uitsmeren over FC Volendam?
Stel eens dat het andersom was geweest, dat Ajax - Volendam gestaakt was en het woensdag Ajax-Feyenoord zou zijn.

Max

Administrator
Forumleiding
Maar moet je de wond die Ajax-Feyenoord heet ook nog uitsmeren over FC Volendam?
Stel eens dat het andersom was geweest, dat Ajax - Volendam gestaakt was en het woensdag Ajax-Feyenoord zou zijn.

Dan hoeven we niet naïef te doen en dan weten we dat die pot lekker in november was uitgespeeld. Of was wellicht maandagmiddag wel mogelijk geweest.

Joost

Well-known member
Vorm van de club. Eventuele blessures, andere trainer.

Dat is nu eenmaal het gevolg van een gestaakte wedstrijd. Feyenoord begint nu in ieder geval het laatste half uur met een 0-3 voorsprong en ook voor woensdag kunnen er blessures komen.

Voor Volendam, die al naar een onprettige midweek moest uitwijken vanwege Europese beslommeringen, zijn de voorwaarden voor 90 minuten compleet anders.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Bijzonder hoe dit gaat altijd. Ajacieden en Feyenoorders zijn er altijd als de kippen bij om te wijzen naar de ander als er voor de zoveelste keer iets misgaat. Aan beide kanten is er vaak genoeg wat misgegaan maar enige objectiviteit is dan ver te zoeken.

Ik pak alvast nog wat borrelnootjes.
Sorry, maar dit is echt onzin. Ik zie genoeg Ajacieden die schande spreken van wat er gister is gebeurd. En andersom gebeurt dat ook. Kan me nog heel goed herinneren hoe er onder Feyenoorders met afschuw gereageerd werd na die aansteker op het hoofd van Klaassen.

Punt is dat het nu Ajax is wat fout zit. Wij hebben na de bekerwedstrijd op de blaren mogen zitten en kijken nu elke wedstrijd tegen een net aan. Prima en terecht. Maar dat ontneemt mij niet het recht om schande te spreken van die belachelijk laffe actie van die figuren van de F-Side gister en het bijna nog meer beschamende gedrag van de Ajax directie vandaag.

• Leuk
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
Dat is nu eenmaal het gevolg van een gestaakte wedstrijd. Feyenoord begint nu in ieder geval het laatste half uur met een 0-3 voorsprong en ook voor woensdag kunnen er blessures komen.

Voor Volendam, die al naar een onprettige midweek moest uitwijken vanwege Europese beslommeringen, zijn de voorwaarden voor 90 minuten compleet anders.

Wat wil je lezen? Dat Volendam en RKC minder prioriteit hebben bij de KNVB dan Ajax en Feyenoord?

De Wolf

Well-known member

Van mij mogen ze die 0-3 opschrijven ook al was het Groningen destijds of maken de Volendammers tot ieders verbazing er een puinzooi van In je voorbeeld.

Makanaky

Well-known member

Ja hoor, de kans is toch evident vele malen groter als pas over een dag of 60 gespeeld gaat worden?

Abubakari

Well-known member
Blijkbaar is die supportersvereniging net als bij ons een puinzooi. F-Siders in het bestuur?

Serieus, leg mij eens uit eaarom je tot die conclusie komt want ik lees niks wat die conclusie rechtvaardigt. Enige wat ze doen is opkomen voor de gewone supporter die vrij hebben geregeld om naar drze avondwedstrijd te kunnen. Niet raar voor een supportersvereniging lijkt mij. Wat heeft dat te maken met een puinzooi en f siders in het bestuur?

erka

Well-known member
Sorry, maar dit is echt onzin. Ik zie genoeg Ajacieden die schande spreken van wat er gister is gebeurd. En andersom gebeurt dat ook. Kan me nog heel goed herinneren hoe er onder Feyenoorders met afschuw gereageerd werd na die aansteker op het hoofd van Klaassen.

Punt is dat het nu Ajax is wat fout zit. Wij hebben na de bekerwedstrijd op de blaren mogen zitten en kijken nu elke wedstrijd tegen een net aan. Prima en terecht. Maar dat ontneemt mij niet het recht om schande te spreken van die belachelijk laffe actie van die figuren van de F-Side gister en het bijna nog meer beschamende gedrag van de Ajax directie vandaag.

Oh dan begrijp je me verkeerd. Wat ik bedoelde is dat het nu bij Ajax misging en dat er dan altijd wel een opmerking komt "dat het bij Feyenoord ook vaak genoeg misging" of iets in die strekking.

Bovenaan