Eredivisie: Speelronde 6 en vier inhaalpotjes

Hups


  • Totaal aantal stemmers
    7

Maasveld

Well-known member
Het is niet logisch om gedrag van een willekeurige derde van invloed te laten zijn op een voetbalwedstrijd. Clubs en spelers van Ajax zijn net zo goed slachtoffer van dit gedrag. Dat het 0-3 voor Feyenoord staat is volstrekt niet relevant.
Als het bij bekertjes was gebleven was ik het met je eens geweest. Het ging nu echter om vuurwerk. Ajax is daarin nalatig geweest.
 

Abubakari

Well-known member
Het ging nu echter om vuurwerk. Ajax is daarin nalatig geweest.
Bij FC Groningen lieten ze het vuurwerk naar binnen smokkelen door kids van 9 want die mogen niet gefouilleerd worden.
Er zijn zoveel manieren om vuurwerk een stadion binnen te krijgen dat het vrij lastig is om dat te voorkomen. Dacht dat dat wel common knowledge was inmiddels.
 

De Wolf

Well-known member
Bij FC Groningen lieten ze het vuurwerk naar binnen smokkelen door kids van 9 want die mogen niet gefouilleerd worden.
Er zijn zoveel manieren om vuurwerk een stadion binnen te krijgen dat het vrij lastig is om dat te voorkomen. Dacht dat dat wel common knowledge was inmiddels.

Dit zijn woorden van Henk Spaan.

"Er zat een jongetje van een jaar of zes op de nek van zijn vader, in de hand van het kind een brandende fakkel, in zijn ogen een starre blik", zag Spaan. "Het was een surrealistisch beeld uit een film van, pakweg, Sorrentino. Mijn dochter en ik liepen naar de garage. Ze zei dat ze zich voor het eerst onveilig had gevoeld in de Arena."

Bron Parool: Staat ook op diverse andere sites.
 

Joost

Well-known member
Als het bij bekertjes was gebleven was ik het met je eens geweest. Het ging nu echter om vuurwerk. Ajax is daarin nalatig geweest.
Het is gewoon niet te voorkomen, dat vuurwerk zal echt niet zondag pas het stadion in zijn gebracht maar kan op talloze manieren en momenten binnenkomen.
 

gevegt

Well-known member
Dit zijn woorden van Henk Spaan.

"Er zat een jongetje van een jaar of zes op de nek van zijn vader, in de hand van het kind een brandende fakkel, in zijn ogen een starre blik", zag Spaan. "Het was een surrealistisch beeld uit een film van, pakweg, Sorrentino. Mijn dochter en ik liepen naar de garage. Ze zei dat ze zich voor het eerst onveilig had gevoeld in de Arena."

Bron Parool: Staat ook op diverse andere sites.
Totaal uit het verband gerukt. Die vader met dat kind stonden bij een kroeg in Amsterdam.

Vanaf 16:30.

 
Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Bij FC Groningen lieten ze het vuurwerk naar binnen smokkelen door kids van 9 want die mogen niet gefouilleerd worden.
Er zijn zoveel manieren om vuurwerk een stadion binnen te krijgen dat het vrij lastig is om dat te voorkomen. Dacht dat dat wel common knowledge was inmiddels.

Het is gewoon niet te voorkomen, dat vuurwerk zal echt niet zondag pas het stadion in zijn gebracht maar kan op talloze manieren en momenten binnenkomen.
Ik moet Abu gelijk geven dat in dat geval de club er niets aan kan doen. Wanneer dat vuurwerk echter al vóór zondag binnen is gebracht dan is Ajax daar toch wel enigszins op aan te rekenen? Dan zit er toch iets niet goed in de beveiliging. Als het spul al binnen is moet het ook vindbaar zijn voor de medewerkers van de club. Ik weet niet of ze op de morgen van de wedstrijd het stadion nog een keer nalopen, maar anders zou dat wellicht best een idee kunnen zijn.
 

erka

Well-known member
Bij FC Groningen lieten ze het vuurwerk naar binnen smokkelen door kids van 9 want die mogen niet gefouilleerd worden.
Er zijn zoveel manieren om vuurwerk een stadion binnen te krijgen dat het vrij lastig is om dat te voorkomen. Dacht dat dat wel common knowledge was inmiddels.

En ze hadden het van te voren al opgeslagen in het stadion want ze hebben sleutels van het stadion. Net zoals bij Ajax wat ik begreep.
 

Abubakari

Well-known member
Ik moet Abu gelijk geven dat in dat geval de club er niets aan kan doen. Wanneer dat vuurwerk echter al vóór zondag binnen is gebracht dan is Ajax daar toch wel enigszins op aan te rekenen? Dan zit er toch iets niet goed in de beveiliging. Als het spul al binnen is moet het ook vindbaar zijn voor de medewerkers van de club. Ik weet niet of ze op de morgen van de wedstrijd het stadion nog een keer nalopen, maar anders zou dat wellicht best een idee kunnen zijn.

Je hebt het over een semi criminele organisatie. Als je die voor de voeten gaat lopen heeft dat consequenties. Sad but true, niet Ajax is de baas in het stadion maar de hooligans. Vandaar ook dat ik denk dat dit geen zaak voor clubs of de knvb is maar voor de politiek.
 

erka

Well-known member
Ik moet Abu gelijk geven dat in dat geval de club er niets aan kan doen. Wanneer dat vuurwerk echter al vóór zondag binnen is gebracht dan is Ajax daar toch wel enigszins op aan te rekenen? Dan zit er toch iets niet goed in de beveiliging. Als het spul al binnen is moet het ook vindbaar zijn voor de medewerkers van de club. Ik weet niet of ze op de morgen van de wedstrijd het stadion nog een keer nalopen, maar anders zou dat wellicht best een idee kunnen zijn.

Dat doen ze wel maar als ga als goedwillende amateurstewart maar eens tegen zware criminelen in.
 

Joost

Well-known member
En ze hadden het van te voren al opgeslagen in het stadion want ze hebben sleutels van het stadion. Net zoals bij Ajax wat ik begreep.
Dat hoeft zelfs niet eens.

Als ik bij Roda om 18:00 aankom op vrijdagavond dan melden alle vrijwilligers zich en staantde poort wagenwijd open en loopt er van alles in en uit en dat zal bij andere clubs echt niet anders zijn. En denk dat eerder op de dag wanneer de TV-ploegen aan het voorbereiden zijn er ook meer dan voldoende gelegenheid is.
 
  • Leuk
Waarderingen: erka

Max

Administrator
Forumleiding
En ze hadden het van te voren al opgeslagen in het stadion want ze hebben sleutels van het stadion. Net zoals bij Ajax wat ik begreep.

Zal met vrijwel ieder stadion zo zijn.

Je moet zo ook als een criminele organisatie benaderen en niet met een lullig stadionverbodje denken het te fixen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan